تبیان، دستیار زندگی
معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: از بیستم بهمن‌ماه، هیچ اپراتوری نباید بدون اخذ موافقت قبلی مشترک، پیامک تبلیغاتی ارسال کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارسال پیامک تبلیغاتی ممنوع شد!


 معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: از بیستم بهمن‌ماه، هیچ اپراتوری نباید بدون اخذ موافقت قبلی مشترک، پیامک تبلیغاتی ارسال کند.

پیامک-موبایل

لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: از این پس باید ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی با موافقت مشترک انجام شود.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: به این ترتیب باید اپراتور موافقت مشترک را برای دریافت اس‌ام‌اس‌های اطلاع‌رسانی، مورد پرسش قرار دهد و در صورت تمایل مشترک، اس‌ام‌اس تبلیغاتی برای وی ارسال شود، در غیر این صورت مشترک نباید این پیامک‌ها را دریافت کند.

وی در خصوص علت اتخاذ این تصمیم گفت: تلفن همراه جزئی از حریم خصوصی افراد است و اینکه برخی زمان‌های ناخواسته پیامک‌هایی برای افراد ارسال شود، مصداق عدم رعایت حقوق شخصی افراد است.

در صورت تمایل مشترک، اس‌ام‌اس تبلیغاتی برای وی ارسال شود، در غیر این صورت مشترک نباید این پیامک‌ها را دریافت کند

معاون رگلاتوری تصریح کرد: براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اجرای این مصوبه از بیستم بهمن‌ماه به اپراتورها ابلاغ شده است و اپراتورها نیز برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده‌اند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: مدیانیوز