تبیان، دستیار زندگی
مواد غذایی سرشار از منیزیم خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منیزیم از سکته‌ی مغزی پیشگیری می‌کند


مواد غذایی سرشار از منیزیم خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.

منیزیم

از مدت‌ها قبل محققان به این نتیجه رسیده‌اند که منیزیم برای سلامت رگ‌های خونی و دستگاه قلب و عروق مفید است.

محققان انستیتو ملی پزشکی استکهلم سوئد تصمیم گرفتند تمام پژوهش‌های موجود در زمینه‌ی منیزیم را دوباره مورد بررسی قرار دهند. برای همین تمام مطالعاتی که از سال 1966 روی تأثیر منیزیم و سکته‌ی مغزی انجام شده بود را جمع آوری کردند.

محققان 7 پژوهش و 241378 بیمار را مورد بررسی قرار دادند و به این ترتیب مشاهده کردند برای هر 100 میلی گرم منیزیم بیشتری که مصرف می‌شود خطر سکته‌ی مغزی به میزان 8 درصد کاهش می‌یابد.

البته باید بگوییم که این کاهش 8 درصدی تنها شامل سکته‌ی ایسکمیک می‌باشد که به دلیل انسداد یک رگ خونی رخ می‌دهد و عامل بخش بزرگی از سکته‌ها محسوب می‌شود.

منابع غذایی خوب منیزیم عبارتند از: دانه‌ها، مغزها، آجیل، سبزیجات برگی شکل مثل کلم، اسفناج و ...، غلات سبوس دار و حبوبات مثل لوبیا و سویا و ...

آقای یجینگ سونگ از گروه پزشکی دانشگاه هاروارد خاطر نشان می‌کند دانشمندان به طور جدی نقش منیزیم را در کاهش بیماری‌های قلب عروقی در هشتاد سال گذشته مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم و یا مکمل آن (در صورت نیاز) می‌تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

منیزیم در بسیاری از غذاها به مقدار فراوان یافت می‌شود و با یک رژیم غذایی معمولی، در صورت انتخاب درست غذاهای مصرفی، می‌توان مقدار کافی آن را تأمین کرد. منابع غذایی خوب منیزیم عبارتند از: دانه‌ها، مغزها، آجیل، سبزیجات برگی شکل مثل کلم، اسفناج و ...، غلات سبوس دار و حبوبات مثل لوبیا و سویا و ...

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

منیزیم و نقش آن در بدن

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در سکته مغزی

سدی قوی در مقابل سکته مغزی

7 ماده‌ی غذایی برای پیشگیری از سکته

نقش ویتامین E در پیشگیری از سکته مغزی

مواظب رگ‌هایتان باشید!

غذاهای مفید و مضر در سکته مغزی

سکته‌ی مغزی؛ عامل مصیبت ماندگار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.