تبیان، دستیار زندگی
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: دوربین های محدوده طرح ترافیک و ثبت تخلفات می‌توانند پلاک ها را حتی پس از پاشیدن اسپری شناسایی کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسپری راه فرار نیست


رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: دوربین های محدوده طرح ترافیک و ثبت تخلفات می‌توانند پلاک ها را حتی پس از پاشیدن اسپری شناسایی کنند.


اسپری پلاک خودرو

همزمان با راه اندازی دوربین های کنترل الکترونیکی محدوده طرح ترافیک، بسیاری از رانندگان قانون شکن و افراد سودجو اقدام به تست روش های گوناگون برای دور زدن قانون کردند.

در ابتدا افراد با پوشاندن پلاک با وسایل مختلف یا باز کردن در صندوق عقب از محدوده طرح ترافیک عبور می کردند اما با استقرار نیرو در این مبادی با این افراد برخورد شد.

پس از مدتی عده ای سودجو با تبلیغ اسپری مخفی کننده پلاک مدعی شدند با پاشیدن محلول این اسپری می توان از مقابل دوربین ها عبور کرد بدون اینکه پلاک توسط دوربین ها ثبت شود البته پلیس این موضوع را به شدت رد کرد اما اخیرا بار دیگر برخی سودجویان از طریق فضای سایبر اقدام به فروش این اسپری ها کرده اند.

سرهنگ سعید اسماعیلی در مورد رواج دوباره اسپری پاک کننده پلاک برای تردد در محدوده طرح ترافیک اظهار داشت: هیچ اسپری یا محلولی نمی تواند پلاک را از دید دوربین ها مخفی کند و تمامی دوربین ها به علت فناوری روز حتی قادر به خواندن پلاک به صورت سیاه و سفید هستند.

اسپری یا محلولی نمی تواند پلاک را از دید دوربین ها مخفی کند و تمامی دوربین ها به علت فناوری روز حتی قادر به خواندن پلاک به صورت سیاه و سفید هستند

وی افزود: هر پلاکی که چشم قادر به خواندن آن است دوربین نیز آن را ثبت می کند البته فروش اینگونه تجهیزات یا مخدوش کردن پلاک جرم است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران تاکید کرد: رانندگانی که اقدام به تغییر پلاک و یا دستکاری آن کنند علاوه بر اعمال قانون براساس قانون مجازات اسلامی شش ماه تا یکسال حبس در انتظارشان است.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : مهر