تبیان، دستیار زندگی
این روزها كه فیلم‌های كمدی و رمانتیك بیش از سایر آثار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته فیلم «به همین سادگی» ساخته رضا میركریمی توانسته توجه علاقمندان جدی سینما را جلب كند. میركریمی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلم می‌خواهد "رستم و سهراب" را بسازم

رضا میركریمی

این روزها كه فیلم‌های كمدی و رمانتیك بیش از سایر آثار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته فیلم «به همین سادگی» ساخته رضا میركریمی توانسته توجه علاقمندان جدی سینما را جلب كند. میركریمی اما مدتی است كه نگارش فیلمنامه تازه‌ای را آغاز كرده، او می‌گوید:

«مدتی است كه همراه شادمهر راستین مشغول نوشتن فیلمنامه یك حبه قند هستم. اثری شهری كه داستانش در شهر كوچك و سنتی می‌گذرد و داستانش درباره افراد یك خانواده است كه به خاطر ازدواجی دور هم جمع می‌شوند.» بعد از «به همین سادگی»، «یك حبه قند» دومین تجربه مشترك رضا میركریمی و شادمهر راستین است كه برخلاف مضنون جدی «به همین سادگی» قصه‌ای طنز دارد.

اگر چه میر كریمی از مدت‌ها قبل قصد داشته فیلمی درباره یك اثر كلاسیك ایرانی بسازد:«دو سال است كه روی داستان «رستم و سهراب» كار می‌كنم و می‌خواهم فیلم را در همان زمان و با شرایط ایده‌ال بسازم. خیلی روی این پروژه كار كرده‌ام و امیدوارم بودجه لازم برای آن تامین شود.

به هر حال فكر می‌كنم كه با آثارم، امتحانم را پس داده‌ام. بنابراین امیدوارم این كار را بتوانم انجام دهم.» نگارش «یك حبه قند» تا شهریور به پایان می‌رسد و احتمالا پاییز امسال فیلمبرداری آن آغاز می‌شود. اما فعلا خبری از «رستم و سهراب» میركریمی نی