تبیان، دستیار زندگی
در هفته بیست و هفتم لیگ برتر ، دو تیم سرشناس پایتخت سنگین ترین شکستهای خود را در تاریخ ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سنگین ترین شكست سرخابی در تاریخ لیگ برتر

استقلال و شکست سنگین در آزادی

در هفته بیست و هفتم لیگ برتر ، دو تیم سرشناس پایتخت سنگین ترین شكست هاى خود را در تاریخ لیگ برتر متحمل شدند. دو تیم كه در هر هفت دوره لیگ برتر حضور داشته اند ، در این هفته با نتیجه مشابه 4 بر یک مغلوب تیم هاى شمالى و جنوبى شدند. نكته جالب توجه اینكه تا قبل از بازیهاى این هفته ، سنگین ترین شكست هر دو تیم با نتیجه مشابه 3-صفر مقابل ذوب آهن اصفهان رقم خورده بود، استقلال در فصل 83 و پرسپولیس در فصل 84 .

بهترین برد تاریخ پگاه

پیروزى 4 بر یک پگاه مقابل استقلال تهران كه در ورزشگاه آزادى اتفاق افتاد ، بهترین و بزرگترین پیروزى تاریخ فوتبال پگاه و البته رشت بود. بهترین برد هاى پگاه در تاریخ لیگ ، یك نتیجه 3-صفر مقابل استقلال اهواز در فصل  82 و یك نتیجه 3 -یك مقابل سپاهان در فصل 83 بود. فوتبال رشت در فصل جارى لیگ برتر براى اولین بار در طول تاریخ شاهد پیروزى همزمان مقابل پرسپولیس و استقلال بود. رشتى ها در سال 79 با تیم استقلال رشت ، پیروزى مقابل استقلال تهران را تجربه كرده بودند.

ركوردشكنى پگاه در بازیهاى خارج از خانه

تیم پگاه گیلان با پیروزى مقابل استقلال ، چهارمین برد خارج از خانه خود را در این فصل جشن گرفت. 4 برد خارج از خانه براى پگاه یك ركورد قابل توجه است كه با تمام بردهاى خارج از خانه این تیم در تاریخ لیگ برابرى مى كند. تا قبل از فصل جارى لیگ برتر ، این تیم 3 برد خارج از خانه را مقابل تیم هاى پاس تهران ، سایپا تهران و سپاسى شیراز تجربه كرده بود ، در حالى كه در این فصل مقابل سایپا ، نفت ، راه آهن و استقلال در خارج از خانه پیروز شده است.

دست نشان ، دومین مربى برتر پگاه

نادر دست نشان سرمربی تیم فوتبال پگاه

نادر دست نشان با كسب 3 امتیاز از بازى مقابل استقلال ، مجموع امتیازات خود را در پگاه به 21 رساند و به این ترتیب دومین مربى برتر پگاه از نظر كسب امتیاز در لیگ برتر شد. دست نشان ركورد 20 امتیاز یشیچ را پشت سر گذاشت و پس از مجید جهانپور در رتبه دوم كسب امتیاز قرار گرفته است. این مربى در 16 بازى ، 6 برد و 3 تساوى و 7 باخت به دست آورده كه 4 برد در بازیهاى خارج از خانه بوده است.

ركورد استقلال اهواز در گلزنى متوالى

تیم استقلال اهواز با گلزنى مقابل پرسپولیس ، ركورد جدیدى در گلزنى در بازیهاى متوالى در تاریخ لیگ ثبت كرد. این تیم در این هفته براى بیست و چهارمین بازى متوالى موفق به گلزنى شد و ركورد گلزنى استقلال تهران در 23 بازى متوالى را شكست. استقلال تهران در 4 بازى آخر فصل 79 و در 19 بازی ابتدایى فصل 80 مجموعا در 23 بازى متوالى گلزنى كرده بود كه استقلال اهواز این ركورد را شكست.

طلسم 15 ساله پرسپولیس در اهواز

پرسپولیس از قهرمانی فاصله گرفت

ركورد شكست ناپذیرى استقلال اهواز در خانه اش مقابل پرسپولیس 15 ساله شد. استقلال اهواز آخرین بار در سال 72 در اهواز با نتیجه 3- صفر مغلوب پرسپولیس شد و پس از آن در 15 سال اخیر در اهواز مغلوب سرخپوشان نشده است. البته پرسپولیس یك بار در سال 78 و درنیمه نهایى جام حذفى در اهواز با نتیجه 2-صفر استقلال را شكست داد كه در آن زمان این تیم در دسته دوم حضور داشت. نكته قابل توجه اینكه پرسپولیس در 6 سال اخیر در اهواز موفق به شكست هیچكدام از تیم هاى اهوازى نشده است.

ركورد بازیهاى متوالى بدون برد

تیم شیرین فراز كرمانشاه با توقف مقابل برق شیراز ، بیستمین بازى متوالى بدون برد خود را در لیگ برتر پشت سر گذاشت و ركورد جدیدى در لیگ برتر خلق كرد. این تیم آخرین بار در هفته هفتم موفق به شكست مس كرمان شد و پس از آن 20 بازى خود را بدون كسب برد به پایان برده است. ركورد قبلى بازیهاى متوالى بدون برد در تاریخ لیگ برتر متعلق به تیم هاى سایپا و ابومسلم بود كه در 19 بازى برد به دست نیاورده بودند. ابومسلم در فصل 81 از هفته دوم تا بیستم و سایپا در فصل 82 از هفته اول تا نوزدهم را بدون برد پشت سر گذاشته بودند.

چهارصدمین گل نفت در لیگ

تیم نفت آبادان در بازى مقابل سایپا موفق به ثمر رساندن چهارصدمین گل خود در تاریخ لیگ شد.

رناتو مدریوس هافبك برزیلى آبادانى ها ، زننده چهارصدمین گل آبادانى ها در تاریخ لیگ بود. نفت كه اولین بار در سال 52 وارد لیگ شد ، در 396 بازى انجام شده تاكنون موفق به زدن 401 گل شده است كه میانگین یك گل در هر بازى را براى این نشان مى دهد. نفت در هفته سى و یكم مقابل صباباترى چهارصدمین بازى خود در لیگ را انجام خواهد داد.

صدمین امتیاز سرهنگ با برق

محمود یاورى ، باسابقه ترین مربى حاضر در لیگ برتر در بازى مقابل شیرین فراز موفق به ثبت صدمین امتیاز خود با این تیم در كارنامه مربیگرى اش در لیگ شد. یاورى در88 بازى لیگ، هدایت تیم برق را بر عهده داشته است و در مجموع 100 امتیاز كسب كرده است. سرهنگ یاورى ركوردار بیشترین مربیگرى و كسب امتیاز براى برق در تاریخ لیگ است.

مدیر روستا؛ هشتمین سرمربى پیكان

اصغر مدیرروستا در بازى با پاس همدان براى اولین بار هدایت تیم پیكان را بر عهده داشت كه با یك شكست براى این مربى جوان همراه بود. مدیرروستا كه پس از اخراج ساموئل هدایت پیكان را به عهده گرفت ، هشتمین سرمربى پیكان از سال 79 تاكنون در لیگ است. حمید علیدوستى ، بیژن ذوالفقارنسب ، فرهاد كاظمى ، همایون شاهرخى ، محمد مایلى كهن ، محمدحسین ضیایى و ساموئل دارابینیان مربیان قبلى پیكان در لیگ بوده اند.

اولین برد راه آهن از سپاسى

تیم راه آهن در ششمین تقابل خود با سپاسى در لیگ برتر ، براى اولین بار موفق به شكست این تیم شد. راه آهن در 5بازى قبلى خود مقابل سپاسى ، یك شكست و چهار تساوى به دست آورده بود . نكته جالب در این بازى تقابل داود مهابادى سرمربى راه آهن با تیم سابق خود در حافظیه بود. مهابادى در سال هاى76-77  بازیكن تیم سپاسى بود.

اولین هت تریك فصل به نام چاووشى

پس از گذشت 27 هفته از لیگ برتر ، بالاخره رضا چاووشى مهاجم پگاه گیلان با زدن 3 گل به استقلال ، اولین هت تریك فصل را به نام خود ثبت كرد. در فصل جارى لیگ برتر 243 بازى تاكنون انجام شده است و فقط یك بار بازیكنى موفق به هت تریك شده است. آخرین هت تریك ثبت شده در لیگ برتر در هفته 27 فصل گذشته بود كه عماد رضا گلزن عراقى سپاهان در بازى مقابل استقلال اهواز موفق به انجام این مهم شد. در فصل گذشته 4 هت تریك در لیگ برتر ثبت شد.

چهارمین برد سپاهان با گل به خودى

تیم سپاهان براى چهارمین بار در این فصل با گل به خودى، مدافعان حریف به پیروزى رسید كه یك ركورد قابل توجه در تاریخ لیگ محسوب مى شود. سپاهان در این فصل مقابل پیكان (حسین معمار) ملوان در دور رفت ( با گل بابك پورغلامى) ، پرسپولیس (محمد نصرتى ) و ملوان در دور برگشت (رضا نیك نظر) با گل به خودى مدافعان حریف به برترى رسیده است . در مجموع 6 گل سپاهان در این فصل توسط مدافعان حریف به ثمر رسیده است.

پر گل ترین هفته فصل

هفته بیست و هفتم، پرگل ترین هفته لیگ برتر در فصل جارى بود. در این هفته در مجموع 29 گل از خط دروازه ها گذشت كه تیم هاى تهرانى پرسپولیس و استقلال نقش مهمى در پر گل شدن این هفته داشتند. تا قبل از این هفته ، در هفته هاى اول ، نهم و دهم 26 گل به ثمر رسیده بود كه بیشترین تعداد گل در یك هفته بود. هفته 22 لیگ برتر نیز با ثبت 11 گل ، كم گل ترین هفته لیگ برتر تا اینجا بوده است.