تبیان، دستیار زندگی
علی‌اشرف درویشیان كه به‌تازگی نوشتن را از سر گرفته، جلد نوزدهم «فرهنگ افسانه‌های مردم ایران» را در نمایشگاه كتاب امسال ارائه خواهد كرد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درویشیان نوشتن را از سر گرفت

علی‌اشرف درویشیان

جلد نوزدهم «فرهنگ افسانه‌های مردم ایران» منتشر شد .

علی‌اشرف درویشیان كه به‌تازگی نوشتن را از سر گرفته، جلد نوزدهم «فرهنگ افسانه‌های مردم ایران» را در نمایشگاه كتاب امسال ارائه خواهد كرد.

به گزارش ایسنا، درویشیان كه سال گذشته تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت، این روزها دوباره نوشتن را از سر گرفته و به تازگی دو داستان كوتاه نوشته است.

از سوی دیگر، جلد نوزدهم «فرهنگ افسانه‌های مردم ایران» شامل ‏‏85 افسانه، كه عنوان افسانه‌های آن از حرف س تا ی است، اخیرا از سوی نشر كتاب و فرهنگ منتشر شده است.

درویشیان همچنین جلد بیستم این فرهنگ را كه مجلد پایانی آن است، به پایان رسانده و برای انتشار به نشر سپرده است.

علی‌اشرف درویشیان

این فرهنگ، دایرة‌المعارفی الفبایی است از افسانه‌های سراسر ایران كه حاصل تلاش 22ساله‌ی درویشیان با همكاری رضا خندان مهابادی است.

«قصه‌ی آن‌ سال‌ها» و «افسانه‌ها و متل‌های كردی» هم از جمله آثار این نویسنده‌ی پیشكسوت هستند كه از سوی نشر چشمه به ترتیب به چاپ‌های دوم و پنجم رسیده‌اند و در نمایشگاه كتاب امسال حضور دارند.

رمان چهارجلدی «سال‌های ابری» و رمان «سلول 18» و مجموعه‌های داستان «از این ولایت»، «آبشوران»، «فصل نان»، «همراه آهنگ‌های بابام» و «درشتی»، از آثار علی‌اشرف درویشیان هستند.