تبیان، دستیار زندگی
در ادامه بحث اتنخاب گوشی بر اساس معیار های متفاوت، این بار به سراغ انتخاب بر اساس شکل ظاهری گوشی می رویم به معرفی چند اتنخاب برتر می پردازیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب گوشی برای سلیقه های متفاوت


در ادامه بحث اتنخاب گوشی بر اساس معیار های متفاوت، این بار به سراغ انتخاب بر اساس شکل ظاهری گوشی می رویم  به معرفی چند اتنخاب برتر می پردازیم.


قسمت اول

 800Lumia  Nokia

در این گوشی از صفحه نمایش  3.7 inch استفاده شده است که دارای وضوح 800  480x می باشد. دوربین Lomia 800 ، (8)مگاپیکسل می باشد و مجهز به لنز Carl Zeiss بوده که قادر به ضبط تصاویر ویدئویی با کیفیت 720p و 30 فریم در ثانیه می باشد.

سیستم عامل استفاده شده در این گوشیWindows phone 7) WP7 ) بوده که قابلیت Multi task را پشتیبانی می کند.

سیستم عامل استفاده شده در این گوشیWindows phone 7) WP7 ) بوده که قابلیت Multi task را پشتیبانی می کند. نرم افزار های رایگان   Drive Nokia (مسیر یابی) ، Music Store ،  MixRadio و ESPN Sports (پخش زنده اخبار و نتایج مرتبط با ورزش) نیز بر روی آن نصب شده است.

nokia-lumia-800

طبق گفته های شرکت سازنده، باتری این محصول می تواند 9.5 ساعت در حالت مکالمه و 55 ساعت در حالت پخش موزیک، را پاسخ گو باشد. در800 Lumia از فناوری ClearBlack نیز استفاده شده است.

درصفحه نمایش های  ClearBlack ، رنگ سیاه بصورت واقعی دیده می شود و وضوح تصویر را افزایش می دهد.

ClearBlack:  این فناوری منجر به کاهش میزان بازتاب نور می شود  و باعث افزایش میزان کیفیت  در تصویر می گردد.  درصفحه نمایش های  ClearBlack ، رنگ سیاه بصورت واقعی دیده می شود و وضوح تصویر را افزایش می دهد. به ای ترتیب در مکان هایی که دارای نور شدیدی می باشد نیز، شما می توانید تصاویر را با کیفیت و رنگ طبیعی مشاهده کنید.

از دیگر مزایای این گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

**پردازنده تک هسته ای 1.4GHz Qualcomm Snapdragon

**دارای حافظه RAM با ظرفیت 512MB

**دارای حافظه ذخیره سازی 16GB

**مجهز به بلوتوث 2.1

**پورت میکرو USB

**دارای وزن 140 گرم

Sony Ericsson Xperia Arc S

این گوشی  هوشمند به دلیل باریک بودن و قابلیت  MultiMedia که در آن به خوبی تقویت شده است، در میان محصولات Sony Ericsson   دارای محبوبیت بیشتری می باشد. دوربین به کار رفته در آن 8.1 مگاپیکسل می باشد که به حسگر Exmor R مجهز می باشد.

همچنین تصاویر ویدئویی را به صورت HD ذخیره می کند و برای عکاسی نیز می توان به واسطه فناوری

Sweep Panorama3D ، تصاویر را به صورت دوبعدی و سه بعدی، عکسبرداری کرد.

sony-ericsson-xperia-arc-s

صفحه نمایش Xperia Arc S ، inch 4.3 با وضوح تصویر 480 در 854 پیکسل بده و  از موتور BRAVIA Mobile به منظور پردازش رنگ ها استفاده می گردد. همچنین تصاویر ویدئویی را به صورت HD  , 720 pذخیره می کند و برای عکاسی نیز می توان به واسطه فناوری Sweep Panorama3D  ، تصاویر را به صورت دوبعدی و سه بعدی، عکسبرداری کرد. همچنین این دوربین دارای فلش LED نیز می باشد.

البته این نکته قابل ذکر است که شما نمی توانید مستقیما به صورت سه بعدی ، عکسبرداری کنید. ابتدا تصاویر به صورت دوبعدی گرفته می شوند و بعد توسط فناوری نام برده به سه بعدی تبدیل می شوند. همچنی می توانید توسط کابل HDMI،در تلوزیون های سه بعدی تصاویر را مشاهده کنید

از دیگر ویژگی های محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

**پردازنده 1.4 گیگاهرتزی

** رم 512 مگابایت

** ابعاد 125  8.7X63Xمیلی متر

** وزن آن 117 گرم

**مجهز به سیستم عامل اندروید 2.3.4 یا Gingerbread

HTC Rhyme

این گوشی انتخاب دیگری از سوی افراد می باشد. گفته می شود این گوشی هوشمند برای بانوان طراحی شده است که در ابتدا با HTC Bliss عنوان شد.

htc-rhyme

Rhyme دارای صفحه نمایشinch  3.7 ، Super LCD با وضوح تصویر   480X800 می باشد. دوربین این گوشی 5 مگاپیکسل و مجهز به فلش LED می باشد. سیستم عامل به کر رفته در آن اندروید 2.3 و دارای  محیط کاربری  Sense 3.5 می باشد.

همچنین این گوشی دارای یک مکعب بنفش رنگ می باشد که که زمانی که برای تماس دریافتی یا تماس از دست رفته  و یا پیام کوتاه داشته باشید، روشن می شود.

شرکت سازنده سعی کرده است تمام نیازهای یک خانم را در طراحی این مدل، در نظر بگیرد. از وسایل جانبی این گوشی مب توان به یک بلندگو و هدفون اشاره کرد. همچنین این گوشی دارای یک مکعب بنفش رنگ می باشد که که زمانی که برای تماس دریافتی یا تماس از دست رفته  و یا پیام کوتاه داشته باشید، روشن می شود.

از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

** پردازنده یک گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon S2

**دارای Ram-768mg

**حافظه داخلی آن 4GB

** دارای حافظه 8GB

microSD

**دارای  GPU از نوع  Adreno 205

ادامه دارد...

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Nokia

htc

review cnet

Sony Ericsson