تبیان، دستیار زندگی
فرانسوی " مواد لازم دوسوم فنجان یا 135 گرم کره یک سوم فنجانیا 66 گرم شکر 2 عدد تخم مرغ یک چهارم قاشق چایخوری وانیل یک چهارم قاشق چایخوری نمک یک و یک چهارم فنجان ( 240 گرم)  آرد الک شده یک فنجان مغز گردو یا بادام یا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

" شیرینی مربائی فرانسوی "

مواد لازم

دوسوم فنجان یا 135 گرم

کره

یک سوم فنجانیا 66 گرم

شکر

2 عدد

تخم مرغ

یک چهارم قاشق چایخوری

وانیل

یک چهارم قاشق چایخوری

نمک

یک و یک چهارم فنجان ( 240 گرم)

آرد الک شده

یک فنجان

مغز گردو یا بادام یا پسته خرد شده

یک دوم فنجان

مارمالاد یا مربای مورد نظر

طرز تهیه

کره وشکر را مخلوط نموده با همزن بزنید تا سفید شود سپس زرده وسفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید . زرده های تخم مرغ و وانیل و نمک را اضافه کرده بزنید . بتدریج آرد الک شده را داخل مایع فوق ریخته و مخلوط کنید و خوب مالش دهید تا مایع بصورت یک خمیر یکپارچه درآید خمیر را بصورت توپهائی بقطر 5/1 سانتی متر درآورده و هر کدام از توپها را در سفیده تخم مرغ که کمی زده شده ( سفیده را با چنگال هم بزنیم) فروبرده و در مغز بادام خرد شده بغلطانید و در سینی شیرینی پزی که قبلاً چرب شده آنها را بفاصله 3 سانتی متری قرار دهید و بعد وسط هر شیرینی را با نوک انگشت کمی فشار داده تا گرد شود. شیرینی را در حرارت فر قبلاً گرم شده(350 درجه فارنهایت) یا ( 175 درجه سانتی گراد ) بین 15 الی 17 دقیقه بپزید و چند لحظه آنها را در سینی خنک کنید وقتی که آماده شد نصف قاشق چایخوری مارمالاد یا یک دانه گیلاس یا آلبالو روی گودی شیرینی بگذارید.

نکات تغذیه ای

این شیرینی در کل دارای 3500 کالری است اگر بطور متوسط 40 عدد شیرینی از این مقدار مواد تهیه شود، هرعدد شیرینی دارای 77 کالری می باشد این شیرینی، یک شیرینی مناسب برای میهمانی ها می باشد.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.