تبیان، دستیار زندگی
وقتی سفری به دل جنگل، كوهستان یا بیابان داریم، معمولا كوله یا ساكی همراهمان است كه وسایل ضروری را در آن جای می دهیم. در این نوشته، نگاهی می اندازیم به بخشی كه تنها یك زمان ارزش دارد و آن هم زمانی است كه احتیاج مبرم به آن خواهیم داشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهداشت در كوله پشتی


وقتی سفری به دل جنگل، كوهستان یا بیابان داریم، معمولا كوله یا ساكی همراهمان است كه وسایل ضروری را در آن جای می دهیم. در این نوشته، نگاهی می اندازیم به بخشی كه تنها یك زمان ارزش دارد و آن هم زمانی است كه احتیاج مبرم به آن خواهیم داشت. لوازم بهداشتی و كمك های اولیه.

بهداشت در كوله پشتی

كمك های اولیه

پیش از سفر بسته كمك های اولیه خودتان را آماده كنید؛ البته تا حد ممكن كوچك. بیشتر به داروها و لوازمی فكر كنید كه بتواند شما را تا اولین درمانگاه یا داروخانه برساند. موارد زیر را بررسی كرده و هر كدام را لازم داشتید انتخاب كنید.

قرص سرماخوردگی و ضدحساسیت، گاز و باند بهداشتی، ماده ضدعفونی كننده، كرم آنتی بیوتیك، قرص ضداسهال، صابون، هیدروكورتیزون 2درصد یا چیزی مشابه برای ضدعفونی محل گزیده شده توسط حشرات، درجه تب و تعدادی مسكن.

به فهرست بالا می توان كرم ضدقارچ، قرص ضد تهوع، ضدعفونی كننده دهان، قرص آنتی هیستامین و سرنگ و سوزن هم اضافه كرد.

می توان تك تك این موارد را از هر داروخانه ای تهیه كرد. مواد بهداشتی اغلب قیمتی ثابت دارند و همه جا قابل دسترس هستند.

لوازم شستشو

این لوازم را می توان به طور كلی به شامپو، صابون، خمیردندان، دئودورانت و مسواك (و تیغ برای آقایان) خلاصه كرد.

سعی كنید لوازم بهداشتی را در اندازه و حجم بسیار كوچك تهیه كنید. مثلا همراه بردن یك شامپوی یك لیتری ضرورتی ندارد و حتی در تكان های سخت ممكن است بیرون بریزد و همه چیز را خراب كند.

ناخن گیر را فراموش نكنید. ناخن گیر و موچین را همراه داشته باشید چرا كه ممكن است با ورود یك تیغ به نقطه ای از بدن، یا شكستن و برگشتن ناخن مواجه شوید. همچنین سر فرچه مسواك خود را با چیزی بپوشانید تا در معرض آلودگی قرار نگیرد.

برخی معتقدند دستمال كاغذی های مرطوب می تواند گزینه خوبی برای قرارگرفتن در كوله پشتی باشد. این موضوع بعد از یك سفر طولانی در نقطه ای خاك آلود بیشتر به چشم می آید. ضدعفونی كننده های دست همچنین می توانند بدون نیاز به آب دست را ضدعفونی و تمیز كنند.

كرم ضدآفتاب

قطعا در سفر كرم ضدآفتاب یك نیاز است، اما اگر مسیر حركتی شما مستقیما زیر نور آفتاب نیست، بهتر است یك نوع معمولی را انتخاب كنید، تنها در نظر بگیرید كه بهتر است كرم مقاوم در برابر آب و عرق باشد.

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از چمدان