تبیان، دستیار زندگی
م افتتاحیه جشنواره فیلم فجر عزت الله انتظامی : از خانه های ما کلوزآپ بگیرید. فکر بیکاری این هنرمندان که به امید اشاعه فرهنگ می آیند را بکنید. در ادامه مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به مناسبت بزرگداشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

عزت الله انتظامی : از خانه های ما کلوزآپ بگیرید. فکر بیکاری این هنرمندان که به امید اشاعه فرهنگ می آیند را بکنید.

در ادامه مراسم افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به مناسبت بزرگداشت سعید پور صمیمی از عزت الله انتظامی دعوت شد که به روی صحنه بیاید.

عزت الله انتظامی گفت: از همه  دست اندرکارانی که این جشن را برگزار می کنند تشکر می کنم، به خصوص این که از هنرمندان تجلیل به عمل می آورند. مشکلات سینمایی ایران را برادران من گفتند، ولی فکر می کنم یکی از مسائل مشکل زندگی ما، مشکل سینما است؛ اگر سینما مشکل دارد، ما هم مشکل داریم. خواهش می کنم و پیشنهاد می کنم از مسوولین سینمایی، سن های ما بالا رفته، بعضی ها نمی توانیم کار کنیم؛ از خانه های ما کلوزآپ بگیرید، از خانه های هنرمندانی که موهایشان در این کار سفید کردند، آنهایی که زحمت کشیدند ،  در ایران ماندند و نرفتند و زیر بمب کار کردند.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما، تلویزیون به مساله بیکاری اشاره کرد و گفت: دانشکده ها هر سال فارغ التحصیل دارند. هر کسی هم که می خواهد کار سینما بکند، در عین حال سیل بیکاری زیاد است؛ فکر بیکاری این هنرمندان که به امید اشاعه فرهنگ می آیند را بکنید. من راهی نمی توانم پیشنهاد کنم، دارم خالصانه می گویم برای این که با جوانان برخورد دارم.

امیدوارم مسؤولین سینما فکری برای کار کردن هنرمندانی که فقط این کار را یاد دارند و اغلب در شرایط بسیار بد زندگی می کنند، بنمایند. من برای تشکیل خانه  سالمندان کارها را دنبال کردم، ولی به جایی نرسیدم؛ اما خواهش می کنم به این مسائلی که خیلی برای ما حیاتی است ، توجه شود ، مثل آن همکار ما که به بیمارستان می رود و آن شرایط برای او پیش می آید و باعث شرمندگی می شود. امیدوارم سال های دیگر، اگر برنامه ای برای تجلیل از هنرمندان پیشکسوت برگزار می شود، چنین گله گذاریهایی نداشته باشیم.

سعید پور صمیمی پس از دریافت لوح گفت : وقتی صحبت از تقدیر می شود، خجالت می کشم، از یک بابت خوشحال هستم که طی سال های متمادی تئاتر و سینما، استادهایی مرا راهنمایی کردند، همکارانی در کنارم بودند که با تجربه راه را نشان دادند و فکر می کنم به نمایندگی از طرف آنها، باید این تشویق را بپذیرم و بالاخره از تماشاگران که طی سال ها، کاستی های من را نادیده گرفتند و اهالی قلم که با نقدهایشان من را راهنمایی کردند، تشکر می کنم.

عزت الله انتظامی نیز در ادامه گفت: سعید پور صمیمی در فیلم هایش زندگی می کند و هیچ وقت  تکرار نمی شود و یک چنین ویژگی به خاطر سال ها فعالیت تئاترِ سعید پور صمیمی است.