تبیان، دستیار زندگی
پژوهش گران عزیز اگر به انجام پروژه های آموزش دادن یک گیاه آپارتمانی برای بیدار ماندن در طول شب، بررسی وجود کلروفیل در برگ های زرد شده، بررسی رابطه میان میزان اکسیژن تولید شده توسط گیاهان با میزان نور رسیده به آن، بررسی و مقایسه تأثیر آب شیرین و آب شور دری
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باغ موزه گیاهشناسی قشم

محلی مناسب برای بازدید دانش پژوهان

باغ موزه گیاه شناسی قشم

پژوهش گران عزیز اگر به انجام پروژه های آموزش دادن یک گیاه آپارتمانی برای بیدار ماندن در طول شب، بررسی وجود کلروفیل در برگ های زرد شده، بررسی رابطه میان میزان اکسیژن تولید شده توسط گیاهان با میزان نور رسیده به آن، بررسی و مقایسه تأثیر آب شیرین و آب شور دریا بر رشد چمن و جنگل‏ها و خواص آن علاقمندید و یا اگر از آشنایی با تنوع گیاهی لذت می برید، از باغ موزه گیاه شناسی قشم بازدید نمایید.

باغ موزه گیاه شناسی قشم با وسعت 30 هزار متر مربع با هدف ایجاد مکانی برای جمع آوری انواع گونه های مختلف گیاهی و تکثیر آن از طریق بذر، قلمه و کشت بافت، هم چنین بهره مندی از فن آوری نوین در تولید و تکثیر گونه های گیاهی، تولید انواع گونه های گیاهی و ایجاد آزمایشگاه تجزیه آب، خاک و گیاه به بهره برداری رسید.

باغ موزه گیاه شناسی قشم

باغ موزه گیاه شناسی قشم شامل گل خانه های پیشرفته به وسعت 1200 مترمربع و ارتفاع 6 متر می باشد که فضای مناسبی برای تولید و تکثیر انواع گونه های گیاهی ازجمله ترینیوم، لاتانیا، کاسیا، بنجامین، کاغذی رنگی، مورایا، ابریشمی، ختمی و راوانالا فراهم شده است .هم چنین این باغ شامل گل خانه های مکانیزه، باغ های مختلف، طرح های مدرن فضای سبز و آبشارهای زیبا، غار، تونل، نهرها و برکه ها می باشد که فضای چشم نواز و زیبایی را برای بازدید کننده فراهم ساخته است.

تمام فضای برکه ها، آبشار، غار و تونل باغ موزه گیاه شناسی قشم به وسعت بیش از هفت هزار متر مربع با استفاده از سنگ های مالون و لاشه در رنگ های مختلف پوشیده شده است .

باغ موزه گیاه شناسی قشم

ایجاد آزمایشگاه تجزیه آب، خاک و گیاه در داخل مجموعه باغ موزه گیاه شناسی قشم، فرصت مناسبی جهت انجام مطالعات وتحقیقات و آزمایشات علمی در زمینه آب، خاک و گیاه و بهره برداری از خدمات جهت فضای سبز و مطالعات علاقمندان، دانشجویان رشته های کشاورزی و باغداران و کشاورزان که در زمینه کشت مدرن و صنعتی فعالیت می کنند، فراهم آورده است.

از تولیدات این مجموعه می توان به تولید گونه‌های جنگلی مثل اکالیپتوس، چوچ،‌گز و آتریپلکس و ... و گونه‌هایی فضای سبز مثل شمشاد، کنو کارپوس، چریش، بنجامین و بسیاری گونه‌های دیگر اشاره داشت.

باغ موزه گیاه شناسی قشم

راه اندازی این باغ موزه مکانی مناسب برای جمع آوری انواع گونه های مختلف گیاهی و تکثیر آن ها از طریق بذر، قلمه و کشت بافت است. هم چنین برای بازدید و مطالعات علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی دانشجویان رشته های کشاورزی، باغداران و کشاورزان و همچنین علاقمندان این رشته نیز مفید است.

باغ موزه گیاه شناسی قشم روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 17 تا 23 و روزهای جمعه و تعطیل رسمی نیز از ساعت 9 صبح تا 23 پذیرای پژوهشگران، مسافران و گردشگران می باشد. علاقمندان می توانند با هماهنگی قبلی و تماس با شماره تلفن: 5222802 - 0763 برای بازدید از این مجموعه اقدام نمایند.

آدرس مجموعه: قشم، میدان آزادی، ابتدای جاده درگهان، باغ موزه گیاهشناسی قشم

تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: نسرین صادقی