تبیان، دستیار زندگی
دو شرکت آمریکایی روباتی را به بازار معرفی کردند که قادر است به تمام اتاقهای خانه و اداره سر بزند و هوای محیط را تهویه کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روباتی که هوای خانه را تمیز می‌کند+عكس


دو شرکت آمریکایی روباتی را به بازار معرفی کردند که قادر است به تمام اتاقهای خانه و اداره سر بزند و هوای محیط را تهویه کند.


این روبات که "H800" نام دارد حاصل همکاری دو شرکت آمریکایی Moneual و Rydis است.

"H800" قادر است در سکوت کامل به تمام اتاقهای خانه یا اداره سر بکشد و مکانهایی را که به هوای تازه نیاز دارند تهویه کند.

روبات تمیزكننده هوا

این روبات می تواند بوهای نامطبوع را که به سبب ذرات گرد و غبار، دود سیگار و یا به دلایل طبیعی یا شیمیایی ساطع شده‌اند شناسایی کند و با سیستم خودکار حرکتی و ژیروسکوپی که دارد خود را به منشای بو برساند و هوا را تمیز کند.

"H800" به حسگرها و یک ساختار پیچیده جست‌و‌جو از روی نقشه به اضافه یک سیستم فیلتر هوای پنج مرحله‌ای مجهز است.

این روبات هوای نامطبوح را با مکنده‌های خود می کشد و از طریق یک سری از فیلترهای HEPA و فیلترهای کربنی فعال آن را فیلتر کرد و پس از تهویه، هوای تازه را در محیط منتشر می کند.

به نظر می رسد که این سیستم برای کسانی که از آلرژی به گرد و غبار و یا آسم رنج می برند بسیار مفید است. این محصول جدید که هنوز زمان عرضه و قیمت آن اعلام نشده از یک سیستم موسیقی درمانی قابل برنامه ریزی برخوردار است و می تواند از طریق ویندوز 7 و اتصال "وای- فای" به اینترنت متصل شود و امکان جستجو در وب را روی نمایشگر لمسی خود برای کاربر فراهم کند.

این دستگاه استوانه‌ای شکل، به رنگ سیاه و سفید و به ارتفاع حدود شصت سانتی‌متر است.

با استفاده از یک کنترل‌کننده چند عملکردی از راه دور می‌توان فیلترها را از پایین به بالا فعال کرد و یا روبات را از اتاقی به اتاق دیگر فرستاد.

در حالت "خواب"، سطح صدای "H800" در حدود 22 دسی‌بل و در حالت توربو حداکثر 48 دسی‌بل است.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: shilda