تبیان، دستیار زندگی
مهران مدیری با اینكه در این سال‌ها میانه خوبی با مطبوعات نداشته، اما ظاهرا حاشیه‌های تازه‌ترین سریال تلویزیونی‌اش باعث شده است در گفت‌وگوی كوتاه با رادیو جوان گفت‌وگو ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حرف‌های کمیاب مدیری درباره "مرد هزار چهره"

مهران مدیری

هر کاری حرف خودش و پیام خودش را دارد .

مهران مدیری با اینكه در این سال‌ها میانه خوبی با مطبوعات نداشته، اما ظاهرا حاشیه‌های تازه‌ترین سریال تلویزیونی‌اش باعث شده است در گفت‌وگوی كوتاه با رادیو جوان گفت‌وگو چند كلمه‌ای درباره «مرد هزار چهره» صحبت كند. متن این مصاحبه را رادیو در اختیار كارگزاران قرار داده است:

آقای مدیری، «مرد هزار چهره» خیلی متفاوت‌تر از دیگر كارهای طنز شما بود فكر می‌كنید دلیلش چیست؟ میل ژورنالیستی یا اینكه آدم باید كاری كند كه تا حالا انجام نداده است؟

بله، همین‌طور بود. 7 ـ 6 ماه پیش با پیمان قاسم‌خانی كه حرف می‌زدیم من‌ ‌گفتم دیگر كارهای گذشته را دوست ندارم و دوست دارم در ساختار و انتخاب بازیگران جهش و اتفاقی به وجود بیاید.

نقد‌هایی راجع به كار شما نوشته شده است، در كارهای شما انگار آدم خوب وجود ندارد. در مرد هزار چهره هم تقریبا همه بد هستند آدم خوب كم می‌بینیم، آیا واقعا تعریف شما از شرایط اجتماعی همین است، یا شرایط كمدی این را می‌طلبد؟

شما با آدم خوب كه دروغ نمی‌گوید چشم و همچشمی هم نمی‌كند نمی‌توانی كمدی بسازی. خصوصیات منفی و ضعف‌های انسانی مسئله كمدی هستند و این فضا را برای كمدی بالا می‌برد. آدم خوب اشكال كمدی ندارد.

ولی می‌تواند حضور داشته باشد؟

حضور دارد. ما در خیلی از بخش‌های این كار آدم‌های خوب داشتیم. مثلا در بخش پزشكی، بخش انتظامی، بیشتر به سمت‌وسوی آدم‌هایی رفتیم كه ضعف‌هایی دارند.

بیشتر به چه چیز فكر می‌كردید آقای مدیری؟ اینكه فضای با نشاط داشته باشید یا اینكه حرفی بزنید؟ ضمن اینكه می‌گویند مرد هزار چهره حدیث نفس مهران مدیری بود خاصه دیالوگ آخرتان؟

من وقتی آیتمی را می‌سازم به مناسبت پخش فكر نمی‌كنم هر كاری به هر حال حرف خودش و پیام خودش را دارد و در هر زمانی می‌شود آن را دید و پیغامش را گرفت، نه، حدیث نفس من هم خیلی نبود.

شما توی سكانس آخر كه عالی بودید.

عجب سكانس تاثیرگذاری بوده است.

آیا ما می‌تونیم در جامعه به صرف اینكه من مقصر نبودم و سوء استفاده نكردم و من حسن نیت دارم شغلی را تصاحب كنم، آیا این خیانت به جامعه نیست؟ می‌خواهم از زبان شما بشنوم. چون به نظرم حرف شما هم همین بود توضیح بدهید.

قرار بود، در دقیقه‌های آخر بیشتر در این مورد صحبت شود كه نشد حرف بزنیم. دو تا مطلب این شخص را به این نقطه رسانده بود یكی خودش تمایلات شخصی هر كسی به سوی منصب قدرت و شهرت كه طبعا در همه ما هست، دیگری روابط غلط اجتماعی كه آدم‌ها را به نقطه‌ای كه جایگاهشان نیست می‌كشاند.

اینكه شما می‌فرمایید، دسته‌ای كه این كار را انجام می‌دهند و تصمیم می‌گیرند آدم‌ها را منصبی بگذارند كه جایگاه‌شان نیست و ناآگاه هستند و این خیانت بزرگی است حالا به هر دو دلیل ثروت و قدرت این را درست می‌فرمایید و حرف ما هم همین بود

منبع خبر : کارگزاران