تبیان، دستیار زندگی
مشاور وزیر آموزش پرورش با انتقاد از شهریه‌های 10 میلیونی برخی از مدارس غیرانتفاعی و رقابت والدین برای ثبت نام گرانقیمت فرزندانشان از فعالیت سیاسی برخی مدیران در مدارس غیردولتی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدارس غیرانتفاعی،گرایش به مد و سیاست


مشاور وزیر آموزش پرورش با انتقاد از شهریه‌های 10 میلیونی برخی از مدارس غیرانتفاعی و رقابت والدین برای ثبت نام گرانقیمت فرزندانشان از فعالیت سیاسی برخی مدیران در مدارس غیردولتی خبر داد.


مدارس غیرانتفاعی

به گزارش مهر، قاسم مستقیم در پاسخ به اینکه برخلاف گفته های شما همچنان بسیاری از مدارس اقدام به اخذ وجه به عناوین مختلف از اولیای دانش آموزان می کنند گفت: مطمئن باشید با مدیران مدارس متخلف به شدت برخورد شده و در برخی از پرونده ها مدیر مدرسه عزل شده است.

گرفتن پول برای جشن تکلیف اجباری نیست

وی در پاسخ به اینکه جشن تکلیف دختران منبع درآمد بسیاری از مدارس شده و حتی اگر دانش آموز پول ندهد از کلاس اخراج می شود گفت: بنده اعلام کردم زمان ثبت نام هیچ وجهی از اولیاء دانش آموزان به جز هزینه بیمه و کتاب گرفته نشود ولی پس از آغاز سال تحصیلی و تشکیل انجمن اولیاء و مربیان والدین داوطلبانه به مدرسه کمک می کنند. مدرسه می گوید می خواهیم برای فرزند شما جشن تکلیف بگیریم و این جشن هزینه دارد. مدارس از والدینی که داوطلبانه هزینه جشن تکلیف فرزندشان را بدهند استقبال می کنند.

کاهش 6 درصدی شکایت از مدارس

مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: در کل کشور 130 هزار مدرسه داریم. مطمئن باشید بنده با تک تک این مدارس برخورد می کنم. در سال 89 از بیش از 14 درصد از مدارس کشور شکایت داشته ایم در حالی که در سال جاری میزان شکایتها به 6 درصد کاهش یافته است.

هم اکنون مدارس غیردولتی داریم که مدیر آن زمان اصلاحات وزیر و وکیل و مسئول بوده و توانسته مجوز مدرسه بگیرد و امروز تبدیل به پایگاهی برای حزب سیاسی اش شده است. حالا همین فرد می آید و از دانش آموز سالانه 10 میلیون تومان شهریه هم می گیرد

یک مدرسه غیر انتفاعی به پایگاه یک جریان سیاسی تبدیل شده است

قاسم مستقیم اظهار داشت: هم اکنون مدارس غیردولتی داریم که مدیر آن زمان اصلاحات وزیر و وکیل و مسئول بوده و توانسته مجوز مدرسه بگیرد و امروز تبدیل به پایگاهی برای حزب سیاسی اش شده است. حالا همین فرد می آید و از دانش آموز سالانه 10 میلیون تومان شهریه هم می گیرد.

زور آموزش و پرورش به مدیران متخلف مدارس غیرانتفاعی می رسد

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا آموزش و پرورش زورش به اینگونه مدارس و شهریه های بالا نمی رسد گفت: زورمان می رسد و قطعا برخورد می کنیم شما مصداق بیاورید ما قطعا برخورد می کنیم. شماره موبایل من را بسیاری از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش دارند. گزارش کردند و بنده شخصا پیگیری کردم.

بخش اجتماعی تبیان

منبع :خبر انلاین