تبیان، دستیار زندگی
بحث دست‌مزد بازیگران سینما همواره یكی از مهم‌ترین موضوعات مورد علاقه علاقه‌مندان به سینماست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیشترین دست‌مزدهای هالیوودی‌ها


بحث دست‌مزد بازیگران سینما همواره یكی از مهم‌ترین موضوعات مورد علاقه علاقه‌مندان به سینماست.


هالیوود

از همان نخستین فیلم‌های تجاری در سینما و سپس حضور بازیگرانی مانند مارلون براندو، بحث میزان پولی كه بازیگران می‌گیرند، ارتباط مستقیمی با میزان پولی كه برای كمپانی می‌آورند، داشته است. البته مواردی بوده كه میزان پول پرداخت شده به بازیگران، بازگشت مناسبی نداشته و شكست‌های سنگینی برای كمپانی‌ها رقم خورده است. با این حال مشاغل سینما روی انتخاب‌های هوشمندانه بنا شده است. دو مردی كه در بالای لیست پردرآمدترین بازیگران سینما در سال 2011-2010 قرار گرفته‌اند، گواه این مدعا هستند.

درحالی‌كه جانی دپ با دریافت 75میلیون دلار سال گذشته در رتبه اول این لیست قرار داشت، لئوناردو دی‌كاپریو امسال با پرش از رتبه پنجم به رتبه اول لیست پردرآمدترین بازیگران سینما، صدر جدول را برای نخستین‌بار از جانی دپ قاپید. در طول سال گذشته، جانی دپ 50 میلیون دلار و دی‌كاپریو 77میلیون دلار درآمد داشته‌اند. هر 2 این بازیگران در به دست آوردن ثروت و شهرت انتخاب‌های غیرمعمولی در حرفه خود داشته‌اند.

لئوناردو دی‌كاپریو: 77میلیون دلار

لئوتاردو دی‌كاپریو متولد 1974 در شهر لس‌آنجلس است. با فیلم «تایتانیك» به شهرت عجیبی در جهان دست یافت اما پس از آن در انتخاب‌هایش تغییر ایجاد كرد و از ستاره‌ای زیبا به بازیگری توانمند بدل شد. به گزارش برترین ها او امروز با 77میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر سینماست. در فاصله بین شاتر آیسلند و اینسپشن، دی‌كاپریو سال 2010 را فوق‌العاده پشت سر گذاشت. امسال او ستاره‌ای در فیلم «j.edgar» است. كلینت ایستوود، كارگردان این فیلم معتقد است كه دی‌كاپریو با این فیلم از هم‌اكنون زنگ اسكار را به صدا در آورده است.

جانی دپ: 50میلیون دلار

جانی دپ، بازیگر سرشناس سینما متولد 1963 است. اوجایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران سینما را برای بهترین بازیگر مرد برنده شده و از فیلم متفاوت «ادوارد دست قیچی» به شهرت جهانی رسید. جانی دپ بازیگری است كه خود را در هر نقشی می‌گنجاند. او چه در نقش یك آفتاب‌پرست و چه در نقش كاپیتان جك اسپارو فیلم‌هایش دلار‌های زیادی را همراه می‌آورد. به گزارش برترین ها جانی دپ در آینده نیز فیلمی در راه دارد كه برگرفته از یك فیلم تلویزیونی به نام «نمایش سایه‌های تاریك» است كه كارگردانی آن بر عهده تیم برتون دوست قدیمی‌اش است.

آدام سندلر: 40میلیون دلار

آدام سندلر متولد 1966 و كمدین، خواننده، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌كننده است. سندلر پس از حضور موفق در یك برنامه زنده تلویزیونی به نام «saturday night live» به شهرت زیادی دست یافت به‌طوری كه امروز آدام سندلر یكی از مطمئن‌ترین هنرمندها در سینماست. فیلم‌هایش ممكن است عشق زیاد منتقدان را به همراه نداشته باشد اما خریداران عام بلیت‌های سینما عاشق او هستند. جدیدترین فیلم او  «Just Go With» فیلمی لایق گوجه‌فرنگی‌های فاسد بود؛ اما درآمد 214میلیون دلاری‌اش در باكس‌آفیس جهانی نشان داد كه او چهره‌ای پولساز است.

ویل اسمیت: 36میلیون دلار

ویل اسمیت متولد 1968، بازیگر و خواننده هیپ هاپ، دوبلور و همچنین تهیه‌كننده است كه در فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا به دنیا آمده است. او از كودكی خود را به‌عنوان بازیگری با استعداد مطرح كرد. اخیرا ویل اسمیت كارهای خود را روی رشد و پرورش ستاره‌های كوچك متمركز كرده است. او تولید «بچه كارته‌كا» كه ستاره‌اش جادن پسرش است را انجام داد و همچنین در حال تهیه و تولید فیلمی است كه در آن آنی دخترش نیز تبدیل به یك ستاره خواهد شد. اسمیت قرار است ستاره سری سوم «مردان سیاه‌پوش» باشد كه ماه می‌2012 آماده اكران می‌شود.

تام هنكس: 35میلیون دلار

تام هنكس هنرمند، كمدین، كارگردان، دوبلور و نویسنده است. او با فیلم فارست گامپ نشان داد كه بازیگر بزرگ عصر جدید سینما و مرد محبوب دوستداران سینماست. به گزارش برترین ها البته آخرین فیلم «لری كراون» تام هنكس سقوطی با فروش كمتر از 100 میلیون دلار بود. اما این بازیگر همیشه نیش ترمزهایی می‌زند و این‌بار مقدار زیادی پول با صدای وودی در «داستان اسباب‌بازی» 3 به‌دست آورد. این فیلم سومین فیلم پر فروش در میان فیلم‌های انیمیشن تمام دوران است. هنكس همچنین قرار است ستاره نقش منفی فیلم بعدی ساندرا بولاك باشد.

بن استیلر: 34میلیون دلار

بن استیلر بازیگر، كارگردان و تهیه‌كننده متولد 1965 است. او بعد از بازی در سریال «فرندز» به شهرت رسید و البته پس از آن به بازیگر دوست داشتنی كمدی‌های سبك سینما بدل شد. بن استیلر یك درآمد بزرگ از ملاقات با فاكرها مثل «ملاقات با والدین» و «شبی در موزه» داشت. فیلم بعدی‌اش دزدی از برج خواهد بود كه یك داستان ویژه با حضور ادی مورفی و متیو برادریك است. فیلم درباره مدیر پرمشغله یك برج مجلل است. او یك تیم از كارگران فریب خورده را برای دزدی از خانه یكی از مستاجران برج كه ساكن پنت‌هاوس است، رهبری می‌كند.

رابرت داونی جونیور: 31میلیون دلار

رابرت داونی جونیور متولد 1965، بازیگر است. او با فیلم «قاتلین بالفطره» توانایی‌های خود را به رخ علاقه‌مندان سینما كشید اما پس از افتضاحات شخصی‌اش تا مرز نابودی هم پیش رفت. اما پس از استقبال بسیار از فیلم‌های «مرد آهنین» و «شرلوك هلمز»، داونی رسما به سمت دیگر گذشته پراز حاشیه خود متمایل شده و دوباره در مسیر تبدیل شدن به یك ستاره بزرگ قرار گرفته است. اولین قسمت «شرلوك هلمز» به‌طرز شگفت انگیزی 525 میلیون دلار فروخت، هرچند كه بازدید مخاطبان از نمایش این كریسمس می‌تواند به‌مراتب بهتر هم باشد.


باشگاه كاربران تبیان ـ ‌ارسالی از: miri_1364