تبیان، دستیار زندگی
رونمایی از تندیس مروه الشربینی و خاطرات آیت الله مهدوی کنی از ازدواج رزمندگان اسلام، تاکید میهمانان بر وحشت غرب از ترویج حجاب در دنیا، میزگرد فعالان بین‌المللی حجاب درخصوص تجربیات خود و نگاه غرب به بحث حجاب نکات قابل توجه همایش تجلیل از طلایه‌دارن حجاب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی از تندیس شهیده حجاب

رونمایی از تندیس شهیده حجاب

رونمایی از تندیس " مروه الشربینی" و خاطرات آیت الله مهدوی کنی از ازدواج رزمندگان اسلام، تاکید میهمانان بر وحشت غرب از ترویج حجاب در دنیا، میزگرد فعالان بین‌المللی حجاب درخصوص تجربیات خود و نگاه غرب به بحث حجاب نکات قابل توجه همایش تجلیل از طلایه‌دارن حجاب و عفاف بود.

به گزارش روابط عمومی،  همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب با ادای احترام به شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس عصر امروز آغاز به کار کرد و در آن از 15 فعال بین الملی عرصه حجاب عفاف تجلیل شد.

رونمایی از تندیس " مروه الشربینی" و خاطرات آیت الله مهدوی کنی از ازدواج رزمندگان اسلام، تاکید میهمانان بر وحشت غرب از تریج حجاب در دنیا، میزگرد فعالان بین المللی حجاب درخصوص تجربیات خود و نگاه غرب به بحث حجاب نکات قابل توجه این همایش بود.

آیت الله مهدوی کنی در این مراسم با یاد آوری خاطرات رزمندگانی که خطبه عقد آنان را حضرت امام (ره) خوانده بود گفت: برخی می‌خواستند مهریه‌های خود را اسلحه ژ3 کنند یا یک جلد قرآن مجید که امام (ره) به آنان توصیه می کرد از حضرت رسول (ص) تبعیت کنید و تندرویی نکنید. ایشان نیز برای دخترشان مهریه تعیین کردند . که بعد از آن که این تازه دامادها یک یا 5 سکه مهریه تعیین می کردند امام (ره) خشنود می شد و خطبه را جاری می کرد و آنان نیز به جبهه اعزام می شدند.

وی دربخش دیگری از سخنانش توصیه کرد بیش ازپیش به مسئله حجاب توجه کنند و به شوخی گفت: پوششی که من دارم از برخی از خانم‌ها کامل تر است . این عبا و شال گردن و عمامه حجاب مرا کامل تر از آنها کرده است.

همچنین در بیانیه پایانی این همایش اعلام شد که " جامعه جهانی به نفس پاک زنان و مردانی نیاز دارد که فرای تمرکز قشری و نگاه جنسیتی در تعالی بخشیدن به جایگاه "زن انسان بما هو انسان " از طریق بسط عفاف و حجاب، همت گمارد.

در بخش از این بیانیه آمده است : ما زنان و مردان مسلمان در اولین همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب، ضمن تقدیر و حمایت از مجاهدت و رشادت بانوان عفیفه ای که با مقاومت خود در برابر برنامه های حیا زدایی جبهه کفر و باطل ایستادگی کرده و می کنند از حضور زنان طلایه دار حجاب و عفاف در مجامع بین المللی، کانون سیاست گذاری و تصمیم سازی حمایت می کنیم و معتقدیم آن چه به عنوان نقش زن در جامعه مدنی عدالت خواه قابل عرضه و دفاع است حضور فعالانه و خلاق به دور از جاذبه های جنسی است.

آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، افشار معاون و قائم مقام وزیر کشور، ‌سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، لاله افتخاری نماینده مجلس، طیبه صفایی رئیس فراکسیون زنان و همچنین مادر و همسر شهید مصطفی احمدی روشن برخی از میهمانان این همایش بودند.

تنظیم: هومن بهلولی