تبیان، دستیار زندگی
برای اینكه سایت شما به شكل خوبی بماند، لینك‌ها را بعد از ایجاد، بررسی كنید. این كار عملی، روش‌‌های مختلفی را برای مرور كردن لینك‌ها (یعنی چك كردن لینك‌ها) قبل از انتشار یك ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه هایپرلینك را دنبال كنیم؟

برای اینكه سایت شما به شكل خوبی بماند، لینك‌ها را بعد از ایجاد، بررسی كنید. این كار عملی، روش‌‌های مختلفی را برای مرور كردن لینك‌ها (یعنی چك كردن لینك‌ها) قبل از انتشار یك صفحه، شرح می‌دهد.

لینك‌ها را در دید Page چك كنید

چگونه هایپرلینك را دنبال كنیم؟

وقتی كه در دید Page ویرایش می‌كنید (در حالی كه برگه Normal انتخاب شده باشد)، كلید Ctrl را بفشارید و روی یك لینك كلیك كنید. با این كار ، لینك در همان پنجره باز می‌شود ( یا اینكه، روی لینك كلیك راست كنید و Follow Hyperlink را انتخاب كنید.)

بازگشت به صفحه اصلی

چگونه هایپرلینك را دنبال كنیم؟

بعد از اینكه هایپرلینك به یك صفحه جدید را دنبال كردید، چگونه به صفحه اصلی برگردید؟ برای این كار، برگه صفحه مورد نظر را انتخاب كنید. همچنین می‌توانید منوی Window را باز كنید و اسم صفحه اصلی را از لیست انتخاب كنید.

دنبال كردن یك bookmark

چگونه هایپرلینك را دنبال كنیم؟

وبرای رفتن به یك bookmark، از منوی Insert ، گزینه bookmark را انتخاب كنید. كادر محاوره‌ای bookmark باز می‌شود. Bookmark مورد نظر را از لیست انتخاب كنید و روی دكمه Goto كلیك كنید.

از برگه Preview استفاده كنید

چگونه هایپرلینك را دنبال كنیم؟

در دید Page برای تست كردن یك لینك، همچنین می‌توانید روی برگه Preview كلیك كنید. مرورگر داخلی، مانند یك مرورگر معمولی، صفحه را نشان می‌دهد. در حالت Perview ، برای دنبال كردن یك لینك، فقط كافی است كه روی آن كلیك كنید.

برگشت

چگونه هایپرلینك را دنبال كنیم؟

بعد از دنبال كردن لینك ها، ممكن است بخواهید به صفحه اصلی برگردید. برای این كار، روی یك قسمت خالی از صفحه كلیك راست كنید و گزینه Back را انتخاب كنید.

استفاده از برگه Normal

چگونه هایپرلینك را دنبال كنیم؟

یك راه دیگر برای برگشتن به صفحه اصلی این است كه برگه Normal را انتخاب كنید تا به صفحه قبلی برگردید.

* توجه*

مشاهده لینك‌ها در مرورگر داخلی

باز هم تأكید می‌كنیم كه چك كردن هایپرلینك‌ها بسیار مهم است. علاوه بر مشاهده لینك‌ها در مرورگر داخلی، باید از دید Reports برای بررسی تمام لینك‌ها استفاده كنید. به كار عملی 4 «چگونه لینك‌ها را اصلاح كنیم و به روز رسانی كنیم» در بخش 11 « انتشار» مراجعه كنید.