تبیان، دستیار زندگی
فایل‌های تصویری و صوتی، روز به روز در وب رایج‌تر می‌شوند. اتصال سریع‌تر اینترنت (از جمله مودم‌های كابلی و اتصال های (DSL)Digital Subscrlber Line ) به بازدیدكنندگان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه به یك فایل تصویری یا صوتی لینك كنیم؟

فایل‌های تصویری و صوتی، روز به روز در وب رایج‌تر می‌شوند. اتصال سریع‌تر اینترنت (از جمله مودم‌های كابلی و اتصال های (DSL)Digital Subscrlber Line ) به بازدیدكنندگان امكان می‌دهند تا آخرین فیلم‌های شما را ببینند یا به فایل‌هایی كه با كامپیوتر خود ضبط كرده‌اید گوش دهند. با این حال، حتماً فكری به حال بازدیدكنندگانی كه اتصال‌ مودم كندتری دارند بكنید. اگر ممكن است، اندازه فایل‌هایی كه در سایت قرار می‌دهید را محدود كنید. در اینجا یاد می‌گیرید كه چگونه به فایل‌های تصویری یا صوتی لینك كنید.

متن با معنی

 چگونه به یك فایل تصویری یا صوتی لینك كنیم؟

متنی را های لایت كنید كه بتوانید به عنوان هایپرلینك به فایل چند رسانه‌ای استفاده كنید. این متن باید با معنی باشد. اگر فایلی كه می‌خواهید به آن لینك كنید بسیار بزرگ است (اكثر فایل‌های صوتی و تصویری بزرگ هستند) ، باید اندازه فایل را بنویسید. به این طریق، بازدیدكنندگان می‌توانند بفهمند كه آیا اتصال مودم آنها می‌تواند از عهده این فایل برآید یا خیر.

اضافه كردن هایپرلینك

 چگونه به یك فایل تصویری یا صوتی لینك كنیم؟

Ctrl+K را بفشارید. (یا روی دكمه Hyperlink در نوار ابزار Standard كلیك كنید). كادر محاوره‌‌ای Insert Hyperlink باز می‌شود.

فایل چند رسانه‌ای خود را انتخاب كنید

 چگونه به یك فایل تصویری یا صوتی لینك كنیم؟

Existing File or web Page را انتخاب كنید. بعد روی دكمه Current Folder كلیك كنید. اگر فایل چند رسانه‌ای كه می‌خواهید به آن لینك كنید در هارد شما قرار دارد، روی منوی Look in (كه فقط وقتی ظاهر می‌شود كه روی دكمه Current Folder كلیك كنید) كلیك كنید و به پوشه‌ای كه فایل در آن ذخیره شده است بروید.

انتخاب فایل

 چگونه به یك فایل تصویری یا صوتی لینك كنیم؟

برای انتخاب فایل صوتی یا تصویری، روی آن دابل كلیك كنید. بعد، روی دكمه Ok كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای بسته شود و لینك به آن فایل ایجاد شود. فایل‌های تصویری مناسب برای وب، اینها هستند: (.mov)QuickTime ، (.avi)Windows و (.ram) Realvideo فایل‌های صوتی مناسب هم اینها هستند، (.ra)RealAudio ,(.mp3)MPEG Layer 3 و فایل‌های (.wav)Windows Wave

به فایلی از وب لینك كنید

 چگونه به یك فایل تصویری یا صوتی لینك كنیم؟

همچنین می‌توانید یك لینك به یك فایل صوتی یا تصویری در وب ایجاد كنید. اگر مسیر فایل روی وب را می‌دانید، آن را در كادر Address در كادر محاوره‌ای Insert Hyperlink تایپ كنید. اگر اخیراً این فایل را با مرورگر خود باز كرده‌اید، روی دكمه Browsed Pages كلیك كنید و این فایل را از لیست انتخاب كنید. روی دكمه Ok كلیك كنید تا لینك ایجاد شود.

مشاهده هایپرلینك در مرورگر داخلی

 چگونه به یك فایل تصویری یا صوتی لینك كنیم؟

روی برگه Preview كلیك كنید تا فایلی كه روی آن كار می‌كنید در مرورگر داخلی باز شود. روی لینك كلیك كنید.فایلی صوتی یا تصویری كه به آن لینك مربوط كردید در نرم افزار مرتبط با مرورگر شما باز می‌شود. مثلاً ممكن است مرورگر شما طوری تنظیم شده باشد كه فایل‌های .Wav را با Windows Media Player و فایل‌های RealAudio را با Realplayer باز كند.

* توجه*

درج كردن یك فایل تصویری روی صفحه

شما می‌توانید بجای اینكه به یك فایل تصویری لینك كنید كه یك پنجره جداگانه را باز كند، این فایل را مستقیماً روی صفحه به نمایش درآورید. به كار عملی 1 «چگونه یك فایل تصویری درج كنیم» در بخش 8 مراجعه كنید