تبیان، دستیار زندگی
ایجاد یك هایپرلینك، فقط به اندازه چند كلیك، كار دارد. در این كار عملی، یك صفحه را به صفحه دیگر متصل خواهیم كرد ولی شما می‌توانید یك صفحه را به هر نوع فایلی، از جمله تصاویر و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه هایپرلینك‌ها را ایجاد و ویرایش كنیم؟

ایجاد یك هایپرلینك، فقط به اندازه چند كلیك، كار دارد. در این كار عملی، یك صفحه را به صفحه دیگر متصل خواهیم كرد ولی شما می‌توانید یك صفحه را به هر نوع فایلی، از جمله تصاویر و صوت لینك كنید. در كار عملی 5 یاد می‌گیرید كه چگونه به فایل‌های تصویری و صوتی لینك كنید. در بخش 5 «كار با تصاویر گرافیكی»، یاد می‌گیرید كه چگونه از یك تصویر بعنوان هایپرلینك استفاده كنید.

یك صفحه باز كنید

چگونه هایپرلینك‌ها را ایجاد و ویرایش كنیم؟

با انتخاب گزینه Open از منوی File، صفحه‌ای كه می‌خواهید یك هایپرلینك روی آن ایجاد كنید را باز كنید. در كادر محاوره‌ای Open File، اسم صفحه‌ای كه می‌خواهید باز كنید را انتخاب كنید و روی Open كلیك كنید. صفحه بصورت پیش‌فرض در دید Page باز می‌شود.

متن را انتخاب كنید

چگونه هایپرلینك‌ها را ایجاد و ویرایش كنیم؟

متنی كه می‌خواهید بعنوان هایپرلینك استفاده كنید را های لایت كنید. حتماً متنی را انتخاب كنید كه بروشنی مشخص كند كه وقتی بازدیدكننده روی لینك كلیك می‌كند چه اتفاقی خواهد افتاد. بهتر است از هایپرلینك كردن كلمات Click here كه زیاد استفاده می‌شود و بدیهی و واضح به نظر می‌رسد خودداری كنید. به هر كلمه‌ای كه به اطلاعات بیشتر (مثلاً بیوگرافی شما، اطلاعات تماس‌ها یا صفحات دیگر در سایت) اشاره می‌كنند لینك كنید. لینك‌های متنی را كوتاه و ساده بگیرید وگرنه خواندن آنها مشكل خواهد شد.

ایجاد هایپرلینك

در نوار ابزار Standard ، روی دكمه Hyperlink كلیك كنید. كادر محاوره‌ای Hyperlinks Insert باز می‌شود.

انتخاب صفحه

چگونه هایپرلینك‌ها را ایجاد و ویرایش كنیم؟

از لیست صفحات موجود در وب، صفحه‌ای كه می‌خواهید به آن لینك كنید را انتخاب كنید و روی Ok كلیك كنید. توجه داشته باشید كه این كادر محاوره‌ای، فایل‌های وب جاری را به شما نشان می‌دهد. برای پیدا كردن فایلی در سیستم كه در وب جاری وجود ندارد، روی دكمه Browse for File كلیك كنید (كه شبیه یك پوشه باز است)، فایل مورد نظر را انتخاب كنید و روی Ok كلیك كنید. مسیر فایل انتخاب شده در كادر Address ظاهر می‌شود. این آدرس، آدرس (یا URL ) وبی است كه فایل‌ها در آن قرار دارند. (در كار عملی بعد مطالب بیشتری در مورد URL یاد می‌گیرید.)

هایپرلینك را چك كنید

چگونه هایپرلینك‌ها را ایجاد و ویرایش كنیم؟

برای مشاهده هایپرلینك در عمل، روی برگه Preview كلیك كنید. هایپرلینك به همان صورتی نشان داده می‌شود كه بازدیدكنندگان آن را خواهند دید. روی لینك كلیك كنید. بعد روی برگه Normal كلیك كنید.

ویرایش هایپرلینك

چگونه هایپرلینك‌ها را ایجاد و ویرایش كنیم؟

برای ویرایش كردن یك هایپرلینك(یعنی برای اینكه به فایل دیگری اشاره كند)، روی آن كلیك راست كنید و از منوی حاصله، گزینه Hyperlink Properties را انتخاب كنید. همچنین می‌توانید با فشردن Ctrl+K ، كادر محاوره‌ای Edit Hyperlink را باز كنید. مرحله 4 را برای انتخاب یك صفحه جدید تكرار كنید.

حذف هایپرلینك

چگونه هایپرلینك‌ها را ایجاد و ویرایش كنیم؟

برای حذف كردن یك هایپرلینك، كادر محاوره‌ای Edit Hyperlink را باز كنید( به مرحله 6 مراجعه كنید) و روی دكمه Remove Link كلیك كنید.