تبیان، دستیار زندگی
تلفن های همراه هم مانند بسیاری از فناوری های دیگر روند سریعی را طی کرده است و با نمونه اول آن تفاوت بسیاری دارد، برای انتخاب یک تلفن همراه در دنیای امروز المانهای زیادی وجود دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین همراهان شرکت ها


تلفن های همراه هم مانند بسیاری از فناوری های دیگر روند سریعی را طی کرده است و با نمونه اول آن تفاوت بسیاری دارد، برای انتخاب یک تلفن همراه در دنیای امروز المانهای زیادی وجود دارد، مختصرا در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

پس از آن که شرکت Motorola به ساخت و تولید گوشی های واکی تاکی یا هندی تاکی پرداخت، در سال 1947 مهندسین شرکت Bell، ایده ارتباط شبکه سلولی را برای اولین بار مطرح ساختند که تا دهه 60 به مرحله اجرا نرسید. شبکه سلولی به این ترتیب بود که هر شبکه رادیویی را به چند سلول تقسیم می کردند که این سلول ها دارای شکل شش ضلعی مجهز به یک آنتن در رأس بود. این آنتن ها نیز می توانست امواج را در سه جهت دریافت و پخش نماید.

بهترین همراهان

از این سیستم ها که ارتباط دوطرفه را بواسطه امواج رادیویی برقرار می کنند، در تاکسی خودروی پلیس و آمبولانس ها استفاده می شد. البته نمی توان آن را کاملا یک موبایل دانست. زیرا زمانی که فرد تماسی را برقرار می کرد به یک دکل ارتباط داشه باشد و در صورتی که به منطقه دیگری وارد می شد تماس قطع می شد. همچنین در ابتدا فرد نمی توانست مستقیما با محل دلخواه تماس برقرار کند و می بایست از یک اپراتور واسط استفاده می کرد.

در دهه 70 بین شرکت Motorola و آزمایشگاه Bell رقابتی به منظور ایجاد اولین موبایل که ناقص نباشد و پاسخوی نیازهای افراد باشد وجود داشت، سرانجام شرکت Motorola توانست حاصل تلاش های خود را در سال 1973 توسط فردی به نام کوپر که در حال مکالمه با تلفنی در دست بود، به مردم نمایش دهد

با گذشت زمان این سیستم پیشرفت کرد و در مدلی جدید توسط یک فندک الکتریکی نیز می توانست از این تلفن استفاده کرد. به این ترتیب افراد قادر بودند این تلفن رادیویی را به مکان هایی که می رود همراه داشته باشد و صرفا در ماشین نصب نگردد. این تلفن های رادیویی توسط لئونید کوپریانوویچ در سال 1957 با نام LK-1‌ به گونه ای ساخته شد که کاربر را قادر می ساخت تا فاصله 20 تا 30 کیلومتر بتواند توسط ایستگاه مرکزی، ارتباط برقرار کند. LK-1‌ در ابتدا دارای وزن سه کیلوگرم بود و بعد یکسال به 500 گرم رسید سپس شرکت اریکسون در سال 1956 نیز اولین موبایل اتوماتیک به نام Mta را وارد بازار کرد که کاربر می توانست با هر مکانی تماس بگیرد که البته این امر توسط یک اپراتور صورت می گرفت و این مشکل نیز وجود داشت که فرد می بایست مکان فردی که می خواهد با وی تماس بگیرد را می دانست! زیرا هر منطقه تحت پوشش یک دکل خاص قرار داشت.

تلاش ها برای تولید موبایل همچنان ادامه داشت. در دهه 70 در بین شرکت Motorola و آزمایشگاه Bell رقابتی به منظور ایجاد اولین موبایل که ناقص نباشد و پاسخوی نیازهای افراد باشد. سرانجام شرکت Motorola توانست حاصل تلاش های خود را در سال 1973 توسط فردی به نام کوپر که در حال مکالمه با تلفنی در دست بود، به مردم  نمایش دهد.

مطالب گفته شده، سیر تولید اولیه موبایل در زمان های متفاوت بوده است. اما اکنون که روز به روز با پیشرفت فناوری شاهد موبایل های با تکنولوژی های جدید هستیم، به نظر شما کدام موبایل بهتر می باشد؟ معیار شما برای این  انتخاب موبایل چیست؟

هرکس برای انتخاب یک موبایل کارکرد خاصی را در نظر می گیرد. نظرات افراد در رابطه با خرید و یا انتخاب یک موبایل خوب می تواند بر اساس دوربین، بزرگی صفحه نمایش، پشتیبانی از انواع فایل ها، صفحه لمسی و ... می باشد.

بعضی از افراد برای انتخاب موبایل به کیفیت تصویر آن اهمیت می دهند. در ادامه به چند مورد و دیدگاه افراد می پردازیم.

Nokia N8

بسیاری از افرادی که از این گوشی استفاده می کنند آن را جزء بهترین محصولات Nokia می دانند. دوربین 12 مگاپیکسل و صفحه نمایش لمسی inch3.5 AMOLE Capacitive ,  که دارای 16 میلیون رنگ، از دلایل انتخاب این گوشی محسوب میشود.

بهترین همراهان

تصاویر گرفته شده توسط N8 در محیط های سرپوشیده و یا کم نور، به دلیل استفاده از حسگر1/1.8، دارای رنگ طبیعی و کیفیت می باشد. همچنین در شب نیز با کمترین نویز، عکس های خوب و با کیفیتی را ارائه می کند. استفاده از Flash توسط N8 نیز خوب می باشند.

همچنین از دیگر ویژگیهای آن قابلیت تشخیص چهره، فوکوس اتوماتیک و کاهش میزان سرخی چشم را می توان نام برد. عکس‌های هم در فرمت‌های JPEG و EXTIF ذخیره می شوند. بزرگنمایی در عکاسی 2 برابر و در حالت  ویدیو 3 برابر دیجیتالی می باشد. می توان گفت دارندگان N8 از نظر دوربین و عکاسی از آن راضی می باشند.

Galaxy S II Samsung

این گوشی دارای دوربین 8 مگاپیکسلی است که امکان عکاسی با کیفیتی را به افراد می دهد و مجهز به فوکوس اتوماتیک میباشد. تصاویر گرفته شده را نیز می توان ویرایش کرد. صفحه نمایش این گوشیinch  4.3 است. همچنین دوربین دیگری که 2 مگاپیکسل می باشد، به منظور تماس های های تصویری در آن تعبیه شده است.

بهترین همراهان

در تصاویر Sharp گرفته شده توسط  Galaxy S II، شاهد عکس های با کیفیتی هستیم. در محیط های دارای نور نیز رنگ ها طبیعی می باشند و در محیط هایی که سر پوشیده می باشد جزئیات به خوبی نمایش داده می گردد. تصاویر گرفته شده در شب نیز دارای کمترین نویز می باشد.

از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به قابلیت تشخیص چهره، لبخند، چشمک و ضبط ویدیو به صورت HD 1080p با 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

HTC Sensation 4G

این گوشی انتخاب دیگری از سوی افراد مختلف می باشد، دارای صفحه نمایش 4.3 inch و دوربین 8 مگاپیکسل بوده و تصاویر با کیفیتی را می توان  گرفت و توسط نرم افزارها یی که برای آن ارائه شده است می توان از عکاسی لذت برد.

بهترین همراهان

این دوربین ویژگی هایی مانند بزرگ نمایی اتوماتیک، 2 فلش LED ، ویرایش عکس و جلوه های ویژه بر روی تصاویر می باشد و تصاویر ویدئو را به صورت p 1080 Full HD و صدای آن را به حالت استریو ذخیره می کند.

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Nokia

htc

review cnet

samsung