تبیان، دستیار زندگی
شکسته" پایان یافت شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب عینک های ویژه تماشای فیلم فروش آثار فرهنگی عراق در بازار سیاه فیلمبرداری "زیتون شکسته" پایان یافت فیلمبرداری فلیلم سینمایی "زیتون شکسته" به کارگردا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلمبرداری "زیتون شکسته" پایان یافت

فیلمبرداری فلیلم سینمایی "زیتون شکسته" به کارگردانی محمد درمنش و تهیه کنندگی مهدی همایونفر پس از حدود سه ماه کار در سوریه پایان یافت.

به گزارش ایسنا، بازیگران این فیلم، عرب زبان بوده و از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و سودان انتخاب شده اند، زیتون شکسته در معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما تهیه شده است.

"زیتون شکسته" داستان زوج جوان فلسطینی الاصلی است که پس از ازدواج در شهر جنین، برای یک زندگی آرام عازم انگلستان می شوند . در ایست بازرسی نیروهای اسرائیلی ، مظنون واقع شده و از یکدیگر جدا می شوند  سپس حمله ی گسترده و وحشیانه ی اسرائیل به اردوگاه جنین دیگر اجازه نمی دهد این دو رنگ آرامش را ببینند.

فیلمبرداری "زیتون شکسته" 75 جلسه به طول کشیده و با صداگذاری همزمان تهیه شده است. سایر عوامل فیلم عبارتند از :

بازیگران: جهاد سعد، مریم علی، کناح الخوص، عابد فهد، رنا جمول، نویسندگان: غلامحسین دریانورد، عباس طهماسبی، محمد درمنش، مدیر تولید: محمد باقر آشتیانی، مدیر فیلمبرداری: حسین ناظریان، طراح گریم: مهدری شیرازی، صدابردار: اصغر شاهوردی.


شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، شنبه سیزدهم اردیبهشت، گشایش می یابد و از روز چهاردهم بازدید برای عموم آزاد است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس نظری قائم مقام نمایشگاه شانزدهم در این باره افزود: نمایشگاه امسال در مقایسه با سال های گذشته فضای بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه از سال آینده بخش کتاب کودک و نوجوان به صورت بین المللی برگزار می شود تاکید کرد: امسال نیز این بخش را مدیریتی مستقل اداره می کند و شورایی نیز برای نظارت بر برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی - هنری آن در نظر گرفته شده است.

قائم مقام نمایشگاه شانزدهم گفت: در بخش کودک و نوجوان، امسال نهادها و سازمانهایی که در ارتباط با کودکان و نوجوانان در کشور فعالیت دارند به همراه کارشناسان و متخصصانی از این نهادها حضور خواهند داشت.


عینک های ویژه تماشای فیلم

متخصصان ، عینکی ساخته اند که به بیننده امکان می دهد صحنه های فیلم را از 4 زاویه مختلف ببیند. به گزارش واحد مرکزی خبر، فیلم هایی که با این عینک ها قابل مشاهده است مقابل شیشه ای چند وجهی فیلمبرداری می شوند، از این رو فیلم از 4 زاویه مختلف قابل مشاهده است. پس از این مرحله ، رایانه صحنه های این فیلم را که از 4 زاویه مختلف ضبط شده اند در کنار هم می چیند به نحوی که هر یک از زوایای فیلم به طور متناوب کنار هم گذاشته و به این صورت کل صفحه تلویزیون یا سینما پر می شود. کارشناسان می گویند: استفاده از این عینک ها گاهی این احساس را در بیننده القا می کند که دست خود را دراز کرده ، و شخصیت اصلی فیلم را لمس کند.


فروش آثار فرهنگی عراق در بازار سیاه

بغداد- آثار فرهنگی و تاریخی موزه ی ملی بغداد، در بازار سیاه این شهر خرید و فروش می شود. به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، در این بازار، انواع وسایل نایاب به فروش می رسد. از تاریخ موزه ی ملی بغداد 170 هزار اثر تاریخی و باستانی و نسخه های ارزشمند خطی به سرقت رفت و یازده میلیون جلد کتاب نیز از کتابخانه ملی عراق غارت ویا در آتش سوخته است . بسیاری از مردم بغداد ، نیروهای آمریکایی و انگلیسی را مسوول به وجود آمدن این وضع می دانند.