تبیان، دستیار زندگی
زمانی که مسیر های طولانی را که روزها وقت ما را می گیرد و خستگی هم به همراه دارد ظرف چند ساعت طی می کنیم، ارزش وسایل نقلیه ای مانند هواپیما را درک می کنیم، پرواز یکی دیگر از مهمترین تکنولوژی هایی بود که زندگی بشر را متحول ساخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریع‌ترین انواع پرواز


زمانی که مسیر های طولانی را که روزها وقت ما را می گیرد و خستگی هم به همراه دارد ظرف چند ساعت طی می کنیم، ارزش وسایل نقلیه ای مانند هواپیما را درک می کنیم، پرواز یکی دیگر از مهمترین تکنولوژی هایی بود که زندگی بشر را متحول ساخت.

در ادامه به معرفی مدرن، سریع و پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات پرواز می پردازیم.

A380-800

هواپیمای ایرباس مدل A380-800 قادر به حمل 555 مسافر در 3 کلاس مختلف بوده و می تواند مسافت 8000 مایل را بدون توقف طی کند. این هواپیما مجهز به فضایی به منظور استراحت، پذیرایی، فروشگاه و ... است.

سریع‌ترین انواع پرواز

Saab 340 AEW&C

هواپیمای Saab 340 AEW&C، یک هواپیمای هشدار زود هنگام هوا برد بوده و ساخت کمپانی سوئدی Saab است. نمونه Saab 340 AEW&C بر اساس هواپیمای Saab 340 طراحی شده است و نمونه S 100B Argus بطور اختصاصی جهت نیروی هوایی سوئد توسعه یافته است، این هواپیما قادر است 300 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

سریع‌ترین انواع پرواز

Sr-71

Sr-71 به نام های زیادی از جمله Habo، Sr ،Sled و... شناخته می شود، اما معروفترین اسم آن كه به نام آن شناخته می شود پرنده سیاه (Black bird) است این هواپیما برای پرواز با سرعت 3/3 ماخ در ارتفاع 85000 پا (حدود 28 كیلومتر) طراحی و ساخته شده است و یك هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته و گران قیمت است

پرنده سیاه

پرنده سیاه یكی از جمله جالب ترین هواپیماهایی است كه تاكنون ساخته شده است و قادر است با برد زیاد و مافوق صوت تا سرعت 3/3 ماخ حرکت کند، زمانی كه این هواپیما اولین پروازش را انجام داد باعث شگفتی همگان شد، ‌همان طور كه هم اكنون بعد از گذشت سه دهه هنوز چیزی از شگفتی های آن کم نشده است.

سریع‌ترین انواع پرواز

سریعترین هواپیمای دنیا:

سریعترین هواپیمای دنیا توسط پنتاگون مورد آزمایش قرار گرفت. این هواپیما قادر است با سرعت بی نظیر 21,000 کیلومتر در ساعت یا 5.8 کیلومتر در ثانیه پرواز کند! این هواپیما فاصله بین لس آنجلس تا نیویورک را در 12 دقیقه طی می کند و برای امور نظامی طراحی شده است.

زمانی که مسیر های طولانی را که روزها وقت ما را می گیرد و خستگی هم به همراه دارد ظرف چند ساعت طی می کنیم، ارزش وسایل نقلیه ای مانند هواپیما را درک می کنیم، پرواز یکی دیگر از مهمترین تکنولوژی هایی بود که زندگی بشر را متحول ساخت

سریع‌ترین انواع پرواز

HTV-2:

براساس گزارش Wall Street Journal هواپیمای بدون سرنشین، HTV-2 یا (وسیله با فناوری مافوق صوت) قادر است سرعت خود را به 13,000 مایل در ساعت (21,000 کیلومتر در ساعت) برساند. ارتش امریکا تمایل دارد تا هواپیمای بدون سرنشین سریعی را تولید کند که قادر باشد به هر منطقه از دنیا در کمتر از یک ساعت سفر کند!

در محصول دیگری که از سوی آمریکا معرفی شده است، هواپیمای بدون سرنشین است که مجهز به دوربین 1.8 گیگاپیکسلی است و به منظور گرفتن عکسهای محرمانه از نقاط موردنظر ارتش امریکا از آن استفاده خواهد شد. یکی از استفاده های مفید این دوربین خارج کردن سربازان از مکان های پرخطر حین انجام عملیات معرفی شده است.

سریع‌ترین انواع پرواز

Argus-IS:

Argus-IS ، ظاهری شبیه به هلی کوپتر دارد. وضوح تصویر این دوربین 900 برابر بیشتر از وضوح تصویر یک دوربین استاندارد 2 مگاپیکسلی است و می تواند هر انسان یا ماشینی را به سادگی دنبال کرده و رفت و آمد آن را کنترل کند!

دوربین Argus-IS همچنین می تواند بر روی پنجره های مختلف قفل شده و چند رخداد در حال وقوع را به طور همزمان دنبال کند.

سریع‌ترین انواع پرواز

محصول جدید ایرباس:

ایربایس قصد دارد هواپیمای جدید تولید کند که در طراحی آن به نکات جدیدی اشاره کرده است. این هواپیمای جدید، به دو قسمت جداگانه تقسیم شده است. قسمت اول SmartTech Zone نام دارد که در آن تمام پرسنل پرواز به همراه افراد زیر 10 ساله می نشینند و در قسمت دوم نیز Vitalizing/Relaxing Zone  نام دارد ، در آن تمام مسافران قرار می گیرند. مسافران می توانند در حین پرواز، بیرون هواپیما را به صورت 360 درجه مشاهده کنند. مهندس ارشد ایربایس گفته است: دمای بدن انسان می تواند برای قدرت هواپیما مورد استفاده قرار گیرد.

فرآوری: فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

آفتاب، زومیت، خبرآنلاین، Cnet