تبیان، دستیار زندگی
bsp;( TERMINATOR 3 : RISE OF  MACHINES )  ( طغیان ماشین ها ) ساخت فیلم های تحت عنوان نابودگر( TERMINATOR) از سال 1984 شروع شد. جیمز کمرون کارگردان موفق فیلمهایی مثل تایتانیک ( TITANIC ) و غرقاب (ABYSS ) در سال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش فیلم نابودگر 3 ( TERMINATOR 3 : RISE OF  MACHINES )

( طغیان ماشین ها )

ساخت فیلم های تحت عنوان نابودگر( TERMINATOR) از سال 1984 شروع شد. جیمز کمرون کارگردان موفق فیلمهایی مثل تایتانیک ( TITANIC ) و غرقاب (ABYSS ) در سال 84 نابودگر را به تماشاگران معرفی نمود و در سال 90 با ساختن قسمت دوم این فیلم با نام روز داوری (JUDGEMENT DAY   ) باعث جلب نظر بسیاری از منتقدان و سینماگران شد .

درقسمت دوم این فیلم ، جنگی بین ماشینها و انسان مطرح می گردد که وقوع آن در سال 2024 میلادی پیش بینی شده بود . در این سال نیروی مقام انسانی به رهبری جان کانر(John Connor ) در برابر ماشینها ایستادگی می کنند و آنها را در دستیابی به اهدافشان ناکام می گذارند . لذا اسکای نت (SKY NET ) ،کامپیوتری که ماشینها را کنترل می کند دو نابودگر به زمان گذشته می فرستد . نابودگر اول در سال 84 به سراغ مادر جان کانر فرستاده می شود تا او را نابود سازد و دستمایه حوادث قسمت اول فیلم می گردد . درقسمت اول شاهد هستیم ، یکی از سربازان که در آینده در حال مبارزه با ماشینهاست به سال 84 فرستاده می شود تا از این امر ممانعت کند ، اودر نهایت موفق می گردد ولی خود نیز کشته می شود . در قسمت دوم ، هدف اصلی خود جان کانر است و این بار نیز نیروی مقاوم انسانی مامور دیگری را برای حفاظت او به گذشته می فرستد و او  کسی نیست جز یک نابودگر دیگر که توسط خود جان کانردر سال2024 برنامه ریزی شده است .

در قسمت دوم استن وینستن (Stan Winston ) به عنوان مسوول جلوه های ویژه هنر خود را در ارائه جلوه های ویژه تصویری به نمایش می گذارد و دراین راه موفق می گردد .

در فیلم نابودگر 2 ( روز داوری ) جلوه های تصویری فراوانی از انیمیشن و دیگر جلوه های ویژه بر روی صورت بازیگران پیاده شد که به نوعی نو و بدیع جلوه نمایی می کند ، بطوریکه منجربه باز شدن باب جدیدی دراین زمینه در سینمای هالیوود شد . فیلم نابودگر 2 در زمان خود با استقبال فراوان روبرو شد و بازی قوی آرنولد شوارتزنگر(Arnold Schwarzenegger ) بسیار مورد توجه قرار گرفت .

در سال 91 فیلم ترمیناتور برنده جایزه اسکار بهترین جلوه های ویژه ، همچنین برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه صوتی و تصویری از سری جوایز آکادمی سینمای ایالات متحده شد . بعد ازاین جریانات همگان منتظر قسمت سوم فیلم بودند که با وقفه ای حدودا 11 ساله قسمت سوم شروع به آماده سازی شد . این بار دیگر کمرون کارگردانی فیلم را برعهده نگرفت ولی باز شوارتزنگر و استن وینستون در این فیلم همکاری دارند . کارگردانی این فیلم اینبار بر عهده جاناتان ماستاو(Jonathan Mostow) گذاشته شده است.

آرنولد طبق معمول نقش نابودگر را بر عهده دارد واستن وینستون مسوول جلوه های ویژه می باشد. داستان فیلم اینگونه است که : 10 سال پس از نابودی ریزپردازندهChip)) هوش مصنوعی ( درقسمت دوم ) که توسط سیستمهای دیسون (DYSON ) و سایبرداین (CYBERDYNE ) طراحی شده بود ؛  به نظر می رسد که سارا و جان کانر توانسته اند از وقوع جنگ بین انسانها و ماشین جلوگیری نمایند . ولی سارا ( مادر جان کانر ) بازهم از این حادثه وحشت داشته و در کالیفرنیا به یک گروه نظامی می پیوندد تا از خطر احتمالی جلوگیری کند .


ولی جان به یک زندگی ساده روی می آورد و یک شرکت برنامه ریزی کامپیوتری را با موفقیت اداره می کند . پس از مدتی درپی مشاجره ای با مادرش ، فکر طغیان اسکای نت (SKY NET ) و برخاستن او از ناکجا آباد، ذهنش را دوباره مشغول می سازد . او تصمیم به همکاری می گیرد و پس از هک کردن مین فریم اصلی سیستمهای سایبرداین ، به پروژه ای برخورد می کند که اسکای نت نامیده می شود.

پس ازاین کشف هولناک دوباره دو نابودگر ازآینده فرستاه می شوند . اینبار هم با 2 هدف، یکی نابودی و دیگری برای حفاظت . مدل نابودگری که برای حفاظت از جان کانرفرستاه شده همان مدل نمایش داده شده در قسمت دوم و از سری (T- 800 ) می باشد .

ولی نابودگری که برای کشتن جان کانر فرستاده شده است این باردیگر از سری (T- 1000 ) نبوده بلکه از سری (T- 800 ) می باشد . فن آوری جدید که از فرکانس های موجی تشکیل یافته وتقریبا غیر قابل نابودی است .

این دیگر بر عهده جان کانر و نابودگر محافظ اوست که از طغیان اسکای نت جلوگیری کند تا این امر موجب جلوگیری از اختراع هوش مصنوعی شود و در نهایت جنگ بین انسان و ماشین رخ ندهد . اینبار نه تنها جان باید نوع بشر را نجات دهد بلکه باید در حفظ جان خویش نیز بکوشد .

استن وینستون مسوول جلوه های ویژه درمصاحبه ای گفته است :

در ساخت وطراحی روبوتهای جدید در این فیلم از قسمتهای قبلی الهام گرفته ام ؛ اینبار نقش منفی یک نوع نابودگر جدید به نام ترمیناتریکس (Terminatrix ) می باشد که هر قدر فکرش را کنید می تواند وحشتناک و مخرب باشد.

برای نمایش این نابودگر از یک شخصیت زن کمک گرفته شده است .

همچنین او می افزاید ، تکنیک به کارگرفته شده در این فیلم به هیچ عنوان قابل قیاس با دو قسمت قبل نبوده و بسیار بهتر می باشد . ما روبوتها را با استفاده ازتکنیک انیمیشن حرکت – متوقف ، طراحی کرده ایم . ما طی سالیان با ساختن افکتهای مختلف از نابودگر گرفته تا پارک ژوراسیک به مرحله ای رسیده ایم که استودیو ما ، در طراحی جلوه های ویژه در دنیا نظیر ندارد .

اطلاعات کلی فیلم عبارتند از :

نابودگر 3 ( قیام ماشینها )

TERMINATOR : RISE  OF MACHINES

نویسندگان : جان . دی برنکیتو و جیمز کمرون

JOHN D. BRANCATO        JAME CAMERON

بازیگران :

آرنولد شوارتزنگر در نقش ARNOLD  SCHWARZEEEGGER       T- 800

نیک استال در نقش         NICK STAHL   JOHN CONOR

کریستیانا لوکن در نقش      KRISTIANA LOKEN         T- X

رنگی .

کارگردان : جاناتان ماستاو

Jonathan Mostow