تبیان، دستیار زندگی
در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، نخستین کرسی آزاد اندیشی را با موضوع «انتخابات و حوزه» در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع انتخابات و حوزه علمیه
کرسی آزاد اندیشی

در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، نخستین کرسی آزاد اندیشی را با موضوع «انتخابات و حوزه» در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا از برگزاری نخستین کرسی آزاد اندیشی در حوزه علمیه قم خبر داد.

وی گفتمان سازی و ایجاد فضای آزاد جهت بیان اندیشه ها را از اهداف برگزاری این کرسی آزاد اندیشی عنوان کرد و افزود: با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه‌ علمیه و دانشگاه؛ تلاش خواهیم کرد با راه‌اندازی این کرسی‌ها به مطالبات ایشان پاسخ مثبتی داده باشیم.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی خاطر نشان کرد: برای برگزاری این کرسی‌ها موضوعات متعددی را مدنظر داریم که موضوعات را به مرور زمان مطرح خواهیم کرد، ولی با توجه به نزدیک بودن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نخستین موضوع را «انتخابات و حوزه» برگزیدیم.

آزاد اندیشی جاری در حوزه، از قبل نیز بیشتر است اما این آزاد اندیشی باید در سطوح مختلف گسترش و تعمیق یابد و اهل فکر در همه رشته ها، همه گونه آراء و افکار خود را آزادانه بیان کنند.

وی تصریح کرد: این کرسی آزاد اندیشی در دو محور برگزار می‌شود یکی موضع‌گیری‌هایی که اشخاصی حقیقی و حقوقی حوزوی می‌توانند در انتخابات داشته باشند و دیگری حمایت‌های مالی، فکری و تبلیغی حوزویان در انتخابات است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: در این جلسه طلاب به صورت آزاد سخنرانی می‌کنند که البته باید چکیده مطالب خود را قبل از برگزاری کرسی آزاد اندیشی تا 25 بهمن ماه به دفتر فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه ارسال کنند.

وی افزود: در روز جلسه، طلاب مطالب خود را به صورت کامل ارائه خواهند کرد و یکی از کارشناسان حوزوی به عنوان داور اظهارات طلاب را ارزیابی و نتیجه گیری خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی یادآور شد: این جلسه سی بهمن ماه با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه در تمامی سطوح در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته در دیدار جمعی از اساتید و فضلای نخبه حوزه اظهار داشتند: آزاد اندیشی جاری در حوزه، از قبل نیز بیشتر است اما این آزاد اندیشی باید در سطوح مختلف گسترش و تعمیق یابد و اهل فکر در همه رشته ها، همه گونه  آراء و افکار خود را آزادانه بیان کنند.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی معاونت تهذیب حوزه مراجعه کنند.


تنظیم برای تبیان گروه حوزه علمیه