تبیان، دستیار زندگی
تلویزیون از جمله محصولات فناوری می باشد که با اختراعش در زمان خود تاثیرات زیادی را در زندگی افراد گذاشت و موجب تعجب همگان شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین‌های سه‌بعدی


تلویزیون از جمله محصولات فناوری می باشد که با اختراعش در زمان خود تاثیرات زیادی را در زندگی افراد گذاشت و موجب تعجب همگان شد.

تلویزیون از جمله محصولات فناوری می باشد که با اختراعش در زمان خود تاثیرات زیادی را در زندگی افراد گذاشت و موجب تعجب همگان شد. البته برای اینکه این اختراع به نتیجه برسد افراد زیادی تلاش کردند و هر کدام از اجزای تشکیل دهنده آن را یک نفر اختراع کرد که حاصل آن به نام لوجی بیرد ، مخترع تلویزیون به ثبت رسیده است.

آن زمان لوجی بیرد هم تصور نمی کرد روزی آن تلویزیون سیاه و سفید تصاویر سه بعدی پخش کند.

در مطالب قبلی سایت در رابطه با نخستین تلویزیون ها اطلاعاتی را بیان کردین که از تکرار آن ها خود داری کرده و به فناوری های جدید تلویزیون های امروزی می پردازیم.

اولین تلویزیون سه بعدی

LG اولین تلویزیون سه بعدی بدون لرزش را با استفاده از تکنولوژی Cinema 3D تولید کرد، این تلویزیون LW6500 Cinema 3D نام دارد و به عنوان اولین تلویزیون کاملا بدون لرزش (flicker free) دنیا به شمار می رود.

بهترین‌های سه‌بعدی

همچنین عینک های سه بعدی که برای این تلویزیون در نظر گرفته شده است سبک بوده و راحت تر مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین‌های سه‌بعدی

از دیگر مشخصات این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد

** زاویه دید وسیع

** امکانات تلویزون هوشمند (Smart TV)

** گواهینامه DLNA

** Wifi

** نور پس زمینه LED

** نرخ بروز رسانی 120 Hz

** گواهینامه Di

بزرگترین تلویزیون جهان

طبق اطلاعات گیزمودو، بزرگترین تلویزیون HDTV جهان به ابعاد 61 در 24 متر (4876 متر مربع) در پیست اتومبیلرانی کارولینای شمالی در آمریکا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این نوع HDTV ساخت شرکت Panasonic بوده و از 158 پنل مجزا و 9 میلیون لامپLED تشکیل شده است که نهایتا وزنی در حدود 75 تن را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که  این تلویزیون تصاویر را با کیفیت p 720 نمایش می‌دهد.

بهترین‌های سه‌بعدی

برای درک ابعاد این  تلویزیون می توان گفت که این مدلHDTV  به بزرگی 5,5 زمین تنیس استاندارد در کنار هم است! هر زمین تنیس استاندارد دارای ابعاد 23.7 متر در 11 متر است . برای ساختHDTV ،57 کارگر شرکت پاناسونیک به اندازه 11 هزار نفر ساعت مشغول بوده‌اند که 4 ماه به طول انجامیده است.

همچنین شرکت LG قصد دارد در نمایشگاه محصولات الکترونیکی 2012، بزرگترین تلویزیون OLED جهان را رونمایی می‌کند . این تلویزیون 55 اینجی دارای نسبت کنتراست صفحه تلویزیونی 100000:1 است و تصاویر را با کیفیت بسیار بالا و با وسعت رنگ بیشتر از صفحات LCD نمایش می‌دهد.

بهترین‌های سه‌بعدی

لبه های تلویزیون آنقدر باریک هستند، که به سختی می توان آنها را مشاهده کرد. اما نکته قابل توجه در این نمایشگر کیفیت بالا و رنگ های فوق العاده زنده آن است. افرادی که این تلویزیون را از نزدیک مشاهده کرده اند همگی در این موضوع اتفاق نظر دارند که تا به حال تصویر با این کیفیت مشاهده نکرده اند.

بهترین‌های سه‌بعدی

هر پیکسل در پنل جدید OLED ال جی دارای چهار ساب-پیکسل قرمز، سبز، آبی و سفید (RGBW) است. OLE های معمول بازار همانند LCD ها دارای ساب پیکسل های قرمز، آبی و سبز (RGB) هستند. ال جی ادعا می کند که با اضافه کردن ساب پیکسل سفید رنگ ها را دقیق تر و طبیعی تر تولید می کند و در نتیجه تصاویر با کیفیت بسیار بالاتری نمایش داده می شوند.

تلویزیون از جمله محصولات فناوری می باشد که با اختراعش در زمان خود تاثیرات زیادی را در زندگی افراد گذاشت و موجب تعجب همگان شد. برای اینکه این اختراع به نتیجه برسد افراد زیادی تلاش کردند و هر کدام از اجزای تشکیل دهنده آن را یک نفر اختراع کرد که حاصل آن به نام لوجی بیرد ، مخترع تلویزیون به ثبت رسیده است

شرکت Haier تلویزیون 22 اینچی خود را در نمایشگاه CES 2012  تلویزیونی شفاف ارائه می کند که می توانید از وسط تلویزیون پشت آن را هم مشاهده کنید! Haier در تولید این تلویزیون از تکنولوژی های به اصطلاح نسل بعد در آن استفاده کرده است، این تلویزیون همانند صفحه ای نیمه شفاف است و همه چیز از درون آن قابل دیدن است، رزولوشن این تلویزیون اچ دی 1680 در 1050 پیکسل و عمق رنگ آن هشت بیت است.

بهترین‌های سه‌بعدی

البته مطمئنا این تلویزیونی نیست که شما آن را در مکانی بگدارید و به تماشای فیلم و سریال بپردازید. بلکه بیشترین کاربرد آن در تولید تبلیغات تجاری و همچنین نمایش مشخصات و تبلیغ کالاها در فروشگاه ها و مراکز عرضه محصولات خاص است. هنوز از زمان عرضه این محصول به بازار خبری در دست نیست، اما گفته می شود که قرار است نمونه تجاری این محصول در دو اندازه 22 و 46 اینچ به فروش برسد.

فرآوری: فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

نارنجی، خبرآنلاین، زومیت