تبیان، دستیار زندگی
یکی از نمایندگان مجلس از حضور اصلاح​​طلبان در انتخابات آینده سخن گفت و انتقاداتی که به این تصمیم آنها وارد شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نه ادامه فتنه‌ایم نه اسب تروا


یکی از نمایندگان مجلس از حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده سخن گفت و انتقاداتی که به این تصمیم آنها وارد شده است.

کواکبیان

مصطفی کواکبیان در نطق امروز خود پس از تبریک سالگرد پیروزی انقلاب و دعوت مردم به مشارکت در راهپیمایی 22 بهمن و حضور در انتخابات مجلس نهم، این حضور را پاسخی کوبنده به تحریم های اخیر ایران و اعلام تحریم انتخابات از سوی اپوزیسیون خارج از کشور خواند.

وی با قرائت بخشی از توصیه های رهبری به شورای نگهبان مبنی بر اینکه دامنه تاییدها را آنقدر تنگ نگیرند که تنها عده محدودی را شامل شود، از تخطئه های اخیر علیه خودش سخن گفت و افزود: از روزی که برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده ایم، برخی در داخل ما را ادامه فتنه خوانده و برخی هم در خارج مارا اسب تراوای نظام می نامند. حال آنکه من هیچ یک از این دو نیستم.

این نماینده اصلاح طلب با قرائت این شعر که «شکوه ای نیست ز طوفان حوادث ما را، دل به دریا زدگان خنده به سیلاب زنند»، از فعالیت های ائتلاف مردم سالاری خبر داد و فزود: در غیر از تهران لیست 100 نفری و در تهران لیست 15 نفری می”‹دهیم. هرچند حدود 35 نفر از نمایندگان مد نظر ما هنوز تایید صلاحیت نشده اند و اتفاقا جمعی از نمایندگان همین مجلس که از خانواده شهدا هم هستند، در جمع این افرادند.

کواکبیان به نقل از قیصر امین پور این شعر را خواند: سراپا اگر زرد و پژمرده ایم، ولی دل به پاییز نسپرده ایم/ چو گلدان خالی لب پنجره، پر از خاطرات ترک خورده ایم/ اگر داغ دل بود ما دیده ایم،اگر خون دل بود ما خورده ایم/ اگر دل دلیل است آورده ایم/ سری سر به زیر و دلی سر بلند، از این دست عمری به سر برده ایم.

در غیر از تهران لیست 100 نفری و در تهران لیست 15 نفری می دهیم. هرچند حدود 35 نفر از نمایندگان مد نظر ما هنوز تایید صلاحیت نشده اند و اتفاقا جمعی از نمایندگان همین مجلس که از خانواده شهدا هم هستند، در جمع این افرادند

وی با اعتقاد بر اینکه در انتخابات آتی، مردم به سینه نامزدالدوله هایی که مجلس را در راس امور نمی دانند اما با تمام وجود در پی تسخیر آنند، دست رد می زنند؛ افزود: اشتغال واقعی نه آماری، اساسی ترین خواست ملت ایران است.

نماینده سمنان در پایان گفت: هرچند سفر هیات دولت به استان سمنان لغو شد، اما انتقال آب خزر به این استان و انتقال بخش های اداری دولت به سمنان و ... از مصوبات سفرهای استانی پیشین است که باید اجرایی شود.

بخش سیاست تبیان

منبع : خبرانلاین