تبیان، دستیار زندگی
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایزه نقدی نفرات اول هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها مبلغ قطعی 5 میلیون تومان در‌نظر گرفته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایزه نفرات اول جشنواره مطبوعات اعلام شد

محمد جعفر محمد زاده

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایزه نقدی نفرات اول هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها مبلغ قطعی 5 میلیون تومان در‌نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی، محمدجعفر محمدزاده با اعلام این خبر اظهار داشت: نفرات اول جشنواره مطبوعات علاوه بر دریافت جایزه نقدی به مبلغ 5 میلیون تومان و تندیس جشنواره از امکان استفاده بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نیز برخوردار می‌شوند.

وی درباره میزان جوایز نفرات دوم و سوم هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها خاطرنشان کرد: جوایز نفرات دوم و سوم در هر بخش تغییری نسبت به جشنواره سال گذشته نکرده و همان میزان جوایز جشنواره هفدهم به این نفرات پرداخت می‌شود.

اختلاف حدود 5 میلیون تومانی جایزه نفرات اول و رتبه‌های بعد

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا این شیوه پرداخت جوایز و اختلاف فاحش حدود 5 میلیون تومانی بین جوایز نفرات اول و رتبه‌های بعد عادلانه و منطقی است، گفت: امسال داوری جشنواره به گونه‌ای بوده که اختلاف بین رتبه‌های اول و رتبه‌های بعد بسیار زیاد است.

امکان اعلام 2 نفر به عنوان رتبه‌های برتر برخی بخش‌ها

محمدزاده درباره اینکه اگر 2 اثر از سطح تقریبا برابر در سطح رتبه نخست برخوردار باشد وضعیت اعلام رتبه‌های اول و دوم چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد: در این موراد ممکن است 2 نفر به صورت مشترک بتوانند رتبه اول را کسب کنند و به داوران جشنواره امسال اعلام کرده بودیم که هر اثری که موفق به کسب معیارهای کیفی تعیین شده شود باید حتما امکان بالا آمدن آن و کسب رتبه برتر را داشته باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: الزاما رتبه‌های اول در هر بخش یک نفر نیستند و البته ممکن است در برخی بخش‌ها اصلا رتبه اول نداشته باشیم.

اسامی رتبه‌های برتر را هنوز ندیده‌ام

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به مشخص شدن نفرات برتر جشنواره امسال آیا در رتبه‌های اول برخی بخش‌ها بیش از یک نفر موفق به کسب این رتبه‌‌ها شده‌اند یا خیر اظهار داشت: اسامی نفرات برتر از طریق هیئت داوران نهایی به بنده ارائه شده اما هنوز این اسامی را ندیده‌ام.

محمدزاده با بیان اینکه تلاش داریم عنوان برگزیدگان جشنواره به عنوان یک برند شناخته شود، یادآور شد: برای برگزیدگان جشنواره هجدهم بورس تحصیلی دانشکده خبر نیز در نظر گرفته شده است.

قرار است کارشناسی ارشد در دانشکده خبر دایر شود

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این مسئله که دانشکده خبر فاقد مقطع کارشناسی ارشد است، گفت: قرار است مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده خبر دایر شود و اگر این امکان در دانشکده خبر فراهم نشد به سراغ دانشگاه سوره می‌رویم.

وی در پاسخ به این سؤال که تکلیف نفرات برتری که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند برای استفاده از امکان بورس تحصیلی به چه صورت خواهد بود، خاطرنشان کرد: این افراد از امکان استفاده از بورس تحصیلی کارشناسی ارشد برخوردار نخواهند شد و فعلا بورسی برای مقطع کارشناسی ارشد به دکترا در نظر گرفته نشده است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره زمان برگزاری اختتامیه هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: 29 بهمن یا اول اسفند ماه برای برگزاری اختتامیه در نظر گرفته شده اما هنوز زمان آن قطعی نشده است.

تنظیم: هومن بهلولی