تبیان، دستیار زندگی
زمانی بشر برای جابه جایی در مسافت های نه چندان نزدیک مجبور بود با پای پیاده مسیرها را طی کند و یا از حیوانات استفاده کند، البته این امکان برای همه هم میسر نبود. به این ترتیب برای سفرها ممکن بود ماه و یا حتی سالها نیاز باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هر روز ماشین خود را رنگ آمیزی کنید


زمانی بشر برای جابه جایی در مسافت های نه چندان نزدیک مجبور بود با پای پیاده مسیرها را طی کند و یا از حیوانات استفاده کند، البته این امکان برای همه هم میسر نبود. به این ترتیب برای سفرها ممکن بود ماه و یا حتی سالها نیاز باشد.

خودرو

به نظر عده ای یکی از برترین فناوری های تاریخ بشر ساخت موتوربخار و خودرو است که سبب شد مسیری که با حیوانات و یا پیاده، روزها به طول می انجامید طی چند ساعت طی شود.

جالب است بدانید ایده اولیه خودرو در کتاب خدای آتش و فلزکاری، اثر هومر بیان شده است که در آن از یک سه چرخه متحرک به منظور جابه جایی استفاده می شود. در سال های 1960 تا 1970 اتفاقات زیادی در زمینه تولید خودور به وجود آمد.

خودروهای اولیه شبیه به درشکه بودند که توسط موتور بخار، دو چرخ در عقب و یک چرخ در جلو حرکت می کردند

اولین خودرو در سال 1874 میلادی، به واسطه موتور کوچکی که بر روی یک گاری کوچک نصب شده بود حرکت می کرد. این خودرو را زیگفرد مارکوس در شهر وین ساخت و موتور این وسیله نقلیه، به موتور بخاری یا موتور برونسوز مشهور شد.

افراد زیادی در این زمینه فعالیت داشتند که به دلیل پرداختن به ماشین های جدید و جالب از گفتن تمام جزئیات خودداری می کنیم.

اما خط تولید خودرو توسط هنری فورد در سال 1908 راه اندازی شد و تولید خودرو فورد مدل T را از سال 1908 تا 1927 در دستور کار داشت، که بالغ بر 15 میلیون از این مدل خودرو تولید و روانه بازار نمود.

خودرو

اما این صنعت نیز مانند تمامی فناوریها و صنایع دیگر رشد فراوانی داشته است، افزایش امکانات تا تغییر رنگ در دستور کار قرار گرفته است به فناوری های زیر توجه کنید.

ماشین خود را به هر رنگی که می خواهید، رنگ آمیزی کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از مدتی از رنگ ماشین خود خسته شده باشید و معقول هم نیست که خودرو خود را به خاطر رنگش تغییر دهید. شرکت TOYOTA این امکان را به شما می دهد که ماشین خود را به هر طرحی که می خواهید تغییر رنگ دهید.

خودرو

این ماشین که Fun-Vii نام دارد، بوسیله اینترنت و دیگر وسایل الکترونیکی قادر به تغییر رنگ در بدنه خود است. همچنین این خودرو قادر به تشخیص مالک خود می باشد و با ورود شخص به داخل ماشین با پیغامی به وی خوش آمد میگوید.

بدنه خودرو مذکور از صفحه قابل لمس ساخته شده است که راننده را قادر می سازد تا رنگ و ظاهر اتومبیل خود را تغییر داده و همچنین با اتصال به اینترنت در هر لحظه سلامت خودرو خود را چک کند.

خودرو

مدیر شرکت TOYOTA ورود رسمی این خودرو با بازار های جهانی را سال 2015 دانسته و قصد دارد سایر خودروهای خود را به این فناوری مجهز کند.

سریع تر برانید، گران تر تجربه کنید

بوگاتی ویرون سوپر اسپورت

این ماشین با قیمت دو میلیون و 400 هزار دلار به عنوان گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان که قابل استفاده در خیابان های شهری نیز می باشد، شناخته شده است. Bugatty عنوان سریع ترین ماشین را نیز به خود اختصاص داده است.

خودرو

شما می توانید در مدت 2.5 ثانیه سرعت خود را از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت برسانید. حداکثر سرعت این خودرو نیز 430 کیلومتر بر ساعت است. البته تایرهایی در آن تعبیه شده است که به وسیله کنترل کننده الکترونیکی ، سرعت آن را به 415 کیلومتر بر ساعت محدود می کند. جهت ایجاد امنیت!

امن ترین خودرو

این ماشین که موشک لیبی نام دارد و متعلق به سرهنگ قذافی است، از طراحیهای خاص نظامی در آن استفاده شده است. درون ماشین سالنی با پنج صندلی است که جلو و عقب آن شبیه موشک است و دویست و سی اسب بخار قدرت دارد. همچنین این ماشین ضد گلوله نیز می باشد.

خودرو

موشک لیبی در کنفرانسی با عنوان سازمان وحدت افریقا که توسط سرهنگ قذافی در سال 2009 سازماندهی شده، معرفی شد. این ماشین به کیسه هوا، سیستم دفاعی الکتریکی و سپرهای تاشو که در زمان تصادف به کار می آید، مجهز است. عجیب ترین قسمت این اتومبیل سیستم دفاعی الکتریکی آن است که هنور در رابطه با چگونگی کار آن چیزی عنوان نشده است.

بهترین طراحی ماشین

این ماشین نخستین بار در سال گذشته به نمایش در آمد. تصاویر انتشار داده از این مدل حاکی از آن است که برای جوانان طراحی شده. موتور توربو شارژ این خودرو 4 سیلندر 2.0 لیتری احتمالا تا 300 اسب بخار قدرت خواهد داشت. تغییرات در این مدل نسبت به مدل های پیشین ایجاد شده منجر به بهینه سازی در مصرف سوخت این خودرو شده است.

موارد بسیار و نکات زیادی در تولید خودرو وجود دارد که مطرح کردن آن از حوصله این نوشتار خارج است به هر حال تولید خودرو یکی از بزرگترین و کاربردی ترین فناوری های تاریخ بشر است.

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

The History of Cars and Engines

Most Expensive Cars In The World, Top 10 List

popularmechanics