تبیان، دستیار زندگی
بنابر اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) حسین رضازاده با كسب چهار بار......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"رضازاده" دومین وزنه‌بردار پرافتخار دنیا

بنابر اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) حسین رضازاده با كسب چهار بار عنوان "بهترین وزنه‌بردار جهان" دومین وزنه‌بردار پرافتخار تاریخ وزنه برداری جهان در این زمینه است.

به نقل از (ایسنا)، حسین رضازاده، قهرمان دو دوره‌ی المپیك، چهار دوره‌ی جهان و قوی‌ترین مرد دنیا تاكنون چهار بار به عنوان "بهترین وزنه‌بردار دنیا" دست یافته كه در این زمینه دومین وزنه‌بردار پرافتخار دنیا محسوب می‌شود.

نشریه فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) در آخرین شماره‌ی خود ضمن بررسی بهترین وزنه‌برداران سال 2007، نگاهی به تاریخ اعطای این عنوان به وزنه‌برداران برتر دنیا كرده و در صفحه‌ی چهاردهم خود از رضازاده به عنوان دومین وزنه‌بردار پرافتخار در این زمینه یاد كرده است.

بنابراین گزارش "نعیم سلیمان اوغلو" وزنه‌بردار بلغاری الاصل كشور تركیه تاكنون شش بار این عنوان را به خود اختصاص داده و در این زمینه پرافتخارترین وزنه‌بردار دنیاست.

حسین رضازاده هم چهار بار به عنوان "بهترین وزنه‌بردار سال دنیا" دست یافته است.

بلاگوی بلاگوف از بلغارستان، ایلیا ایلین از قزاقستان، ایوان ایوانف از بلغارستان و هلیل موتلو از تركیه وزنه‌بردارانی هستند كه در طول تاریخ تاكنون دو بار به عنوان بهترین وزنه‌بردار سال جهان دست یافته‌اند.

در سال 2007، آندری ریباكو از بلاروس و جانگ می‌ران از كره‌ی جنوبی به عنوان بهترین وزنه‌برداران زن و مرد این سال برگزیده شدند.