تبیان، دستیار زندگی
پنجمین جشنواره عكس «ما می‌توانیم» در روز سه شنبه ـ 11 بهمن ماه ـ در تالار سوره خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره‌ی عكس «ما می‌توانیم»


پنجمین جشنواره عكس «ما می‌توانیم» در روز سه شنبه ـ 11 بهمن ماه ـ در تالار سوره خبر داد


رسول اولیازاده

رسول اولیازاده كه در نشست خبری پنجمین جشنواره عكس «ما می‌توانیم» سخن می‌گفت، افزود: خانه عكاسان در جشنواره‌های پیشین نیز از هنرمندان و پیشكسوتان این عرصه مانند فخرالدین فخرالدینی، علیرضا رئیس شقاقی و اصغر بیچاره و از عکاس برگزیده یدالله وزیری عكاس خبری روزنامه كیهان  تجلیل كرده

او به نخستین روزهای شروع این جشنواره اشاره كرد و گفت: 5 سال پیش طرح اولیه برگزاری این جشنواره تهیه و پس از اصلاحات به تصویب رئیس وقت حوزه هنری رسید. او یادآور شد: پس از تصویب طرح، كارهای مقدماتی برگزاری این جشنواره شروع شد و تا به امروز به صورت مستمر جشنواره عكس «ما می‌توانیم» را برگزار كرده‌ایم.

اولیازاده، هدف از برگزاری این جشنواره را نشان دادن ایرانی قدرتمند، پویا و شكوفا پس از انقلاب دانست و گفت: خوشبختانه این جشنواره با استقبال عكاسان سراسر كشور مواجه شد و در دوره‌های نخست جشنواره توانستیم عكس ها را به صورت همزمان در 11 استان دیگر نیز به نمایش بگذاریم. همچنین این نمایشگاه در كشورهای پاكستان و امارات متحده عربی برپا كردیم كه با استقبال روبه رو شد.

هدف از برگزاری این جشنواره را نشان دادن ایرانی قدرتمند، پویا و شكوفا پس از انقلاب است و خوشبختانه این جشنواره با استقبال عكاسان سراسر كشور مواجه شد

رییس خانه عكاسان از برپایی دبیرخانه دائمی جشنواره عكس «ما می توانیم» خبر داد و گفت: استقبال عكاسان از این جشنواره سبب شد تا دبیرخانه دائمی را برای آن تشكیل دهیم. و در سال دوم برگزاری جشنواره كتاب دو دوره گذشته آن منتشر شد و در نظر داریم در پنجمین دوره نیز كتاب سه دوره گذشته را منتشر و از آن رونمایی كنیم.

رسول اولیازاده

او ادامه داد: همزمان با برگزاری این جشنواره مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد نیز تصمیم گرفتند جشنواره عكسی را با همین مضمون در دهه فجر در 50 كشور برپا كنند كه عكس‌های شركت دهنده در دوره‌های گذشته كمك زیادی به برپایی این نمایشگاه كرد. او نشان دادن قدرت و اقتدار ایرانیان را در دست یابی به آرمان‌های انقلاب را یكی دیگر از اهداف جشنواره دانست و گفت: ما می‌خواهیم به همه جهانیان نشان دهیم كه این خود مردم هستند كه می‌توانند با تكیه بر توانایی‌های خود به پیشرفت و ترقی برسند و اتكا به كشورهای غربی هیچ منفعتی برای آنان ندارد.

اولیازاده از ارسال 1500 اثر به دبیرخانه جشنواره پس از اعلام فراخوان خبر داد و گفت: هیات داوران پس از بررسی 42 اثر را برای نمایشگاه انتخاب كردند. رییس خانه عكاسان اعضای هیات داوری را متشكل از بیژن بنی احمد، محمد ستاری، افشین بختیار، علیرضا كریمی صارمی و رسوا اولیازاده دانست و گفت: نمایشگاه از 11 تا 26 بهمن ماه در گالری خانه عكاسان برپا خواهد بود.

بخش هنری تبیان


منبع: خبرگزاری مهر