تبیان، دستیار زندگی
دبیر جبهه پایداری با تاکید به پایداری کردن بر روی اصول گفت که هرگز با فتنه و انحراف کنار نخواهیم آمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

می‌شود بدون توهین کار سیاسی کرد


 دبیر جبهه پایداری با تاکید به پایداری کردن بر روی اصول گفت که هرگز با فتنه و انحراف کنار نخواهیم آمد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقا تهرانی

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی از اساتید اخلاق که در نشست جوانان حامی جبهه متبوعش سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه سیاست بخشی از دین است که باید رعایت شود، گفت: اگر در عرصه فردی خطاهایی همچون فساد و فحشا وجود دارد در عرصه سیاست نیز این خطاها وجود دارد که باید از آن پرهیز کرد.

گزیده سخنان وی را به نقل از فارس بخوانید:

جایگاه و شان مجلس از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) بسیار با اهمیت بود. باید مسائل را با خدا، ائمه و ولایت فقیه حل کرد چراکه ولایت مداری کارها را جلو می‌اندازد و این ولایت است که اساسا به سیاست مشروعیت می‌دهد. اعتبار قانون اساسی به مقام ولایت فقیه است.

توصیه ”‹ام به جوانان حامی جبهه پایداری به رعایت اخلاق در عرصه سیاست ورزی این است که با اخلاق مداری به مردم نشان دهیم که می‌شود بدون توهین کار سیاسی کرد اگرچه اختلافات طبیعی است اما اجازه نداریم در این عرصه همه چیز بگوییم.

وقتی به هم تبریک بگوییم که به وظیفه خود عمل کرده‌ایم. خواه به مجلس برویم یا به مجلس نرویم؛ مهم وظیفه است که باید بدان عمل کنیم. تقوای سیاسی در بحث انتخابات را رعایت کنید.

جایگاه و شان مجلس از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) بسیار با اهمیت بود. باید مسائل را با خدا، ائمه و ولایت فقیه حل کرد چراکه ولایت مداری کارها را جلو می‌اندازد و این ولایت است که اساسا به سیاست مشروعیت می‌دهد

برخی خیلی در کنار مقام ولایت بوده و هستند اما قدر آن را ندانسته و نمی‌دانند. خدا کند که ما اینگونه نباشیم؛ برخی کنار پیامبر اسلام بودند اما در بزنگاه نتوانستند به وظایف خود عمل کنند. امتحان آنجایی است که وقتی سر دو راهی قرار گرفتیم، نظرمان با ولی خدا فرق نکند. باید زودتر خود را اصلاح کنیم تا خدای نکرده در بزنگاه مسیر غیر از مسیر ولایت را انتخاب نکنیم.

باید بر مواضع خود یعنی عقلانیت، معنویت و عدالت حول محور ولایت پایداری کرد و البته با فتنه و انحراف نیز هرگز کنار نخواهیم آمد.

بخش سیاست تبیان


منبع :‌خبرآنلاین