تبیان، دستیار زندگی
امه نود " دوشنبه25/1/1382 – ساعت 30/22- شبکه سوم سیما طبق برنامه های گذشته ،عادل فردوسی پور ضمن خیر مقدم به میهمانان برنامه، به معرفی آنان پرداخت. کارشناس داوری : مصطفی ممیز کارشناس فنی : جلال چراغپور در ابتدا ، دو بازی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

" گزارشی از برنامه نود "

دوشنبه25/1/1382 – ساعت 30/22- شبکه سوم سیما

طبق برنامه های گذشته ،عادل فردوسی پور ضمن خیر مقدم به میهمانان برنامه، به معرفی آنان پرداخت.


کارشناس داوری

: مصطفی ممیزکارشناس فنی: جلال چراغپور

در ابتدا ، دو بازی از سری مسابقات لیگ دسته اول ایران پخش شد.

در بازی اول دو تیم عقاب و برق به مصاف هم رفتند که در این دیدار تیم برق با نتیجه یک بر صفرعقاب را شکست داد.

در بازی دوم تیم تراکتورسازی موفق شد میهمان خود، پیام پیکان خراسان را با یک گل مغلوب کند.

درهفته گذشته این نتایج به دست آمد:

* ) راه آهن یک- شهاب زنجان صفر

*) تربیت خراسان سه - ماشین سازی تبریز سه

*) فجر سپاه یک - نیروی زمینی یک

*) هما یک - صبا باتری صفر

*) شموشک نوشهر دو - نساجی مازنداران یک

*) مس کرمان یک - پگاه گیلان یک


اخبار برنامه نود

مواردی که در این بخش از برنامه توسط مزدک میرزایی قرائت شد به شرح ذیل است :

1) رای کمیته انضباطی مبنی بر محکومیت باقری و پرسپولیس و پرداخت 217750000 ریال

2) حمله دو ناشناس به یوسف بخشی زاده بازیکن صنعت نفت آبادان و زخمی شدن وی

3) احضار واحدی نیکبخت به کمیته انضباطی

4) راه یابی ایران به مرحله بعد مسابقات مقدماتی المپیک آتن به دلیل عدم شرکت تیم مالدیو در بازی مقابل ایران


بازی اول از لیگ برتر: پیروزی دو-  سایپا یک

در این قسمت گوشه ای از بازی پخش شد . سپس چراغپور کارشناس فنی به تحلیل خود پرداخت. چراغپور گفت: با توجه به خرابی زمین  ، سیستم تیمها از بین می رود و مربیان باید با توجه به خرابی زمین سیستم تیم را اتخاذ کنند. پرسپولیس در زمان حمله 3-3-4 و در زمان دفاع 1-6-3 بازی می کرد. سایپا هم تیم جوانی است ولی تجربه لازم را ندارد.

ممیز در مورد هر دو پنالتی بازی ، نظر خسروی را رد کرد و گفت: پنالتی که برای پرسپولیس به دست آمد اصلاً خطا نبود زیرا بازیکن سایپا صورتش به سمت دیگری بود و تصمیم خسروی اشتباه بود. همچنین ممیز در مورد گل سایپا گفت: خطایی که جمشیدی مرتکب شد پشت محوطه جریمه بود و باید یک اخطار نیز می گرفت که این مورد هم اشتباه بزرگ خسروی بود.

کارشناس داوری اضافه کرد: انصاریان هم که پس از گل پرچم کرنر را از جا درآورد، مستحق اخطار بود. در این دیدار خسروی داور بازی ، " می " مربی سایپا را از روی نیمکت اخراج کرد.

در پایان بازی غلامپور و جشمیدیان به انتقاد از نحوه داوری پرداختند و پنالتی پرسپولیس را صحیح ندانستند .


بازی دوم: پیکان یک – صنعت نفت آبادان دو

دراین دیدار، داور بازی، ابتدا سوت خود را به علامت پنالتی به نفع صنعت نفت دمید ولی نظرش عوض شد و بازی دنبال شد.

درصحنه دیگروقتی بازیکن صنعت نفت سرنگون شد.عرب براقی این بار پنالتی را گرفت و حلالی آن را به گل تبدیل کرد. ممیز در مورد قضاوت عرب براقی در این دیدار گفت: قضاوت وی بسیار ضعیف بود وباید به صحنه ها نزدیک تر باشد.در پایان بازی ذوالفقارنسب با بیان اینکه در تمرینات آینده نقاط ضعف پیکان را رفع می کند گفت: این باخت خود را توجیه نمی کنیم و ما کم کار بودیم. همچنین قاسمپور سر مربی صنعت نفت از بازی شاگردانش رضایت داشت.


با لژیونرها

دراین هفته مهدوی کیا در دیدار هامبورگ و دورتمند 90 دقیقه بازی کرد و یک بار تیر دروازه دورتمند را به لرزه  درآورد.

هاشمیان هم در مقابل " هرتابرلین"  از دقیقه 66 به میدان آمد. این دیدار را" بوخوم"  یک بر صفر باخت. درایتالیا پس از مدتها رحمان رضایی برای " پروجا" از ابتدا به میدان آمد و 80 دقیقه در میدان بود . این بازی پروجا با کومو یک بر یک مساوی تمام شد.


بازی سوم: سپاهان دو- برق شیراز یک

این دیدار حساس هم با قضاوت بخشی آغاز شد و در پایان سپاهان دو  بر یک میزبان خود را شکست داد. ممیز کارشناس داوری در چند صحنه پخش شده تصمیمات بخشی را درست دانست.


معرفی استعدادها

معرفی استعداد این هفته به معرفی محرم نوید کیا بازیکن تیم سپاهان و تیم ملی فوتبال اختصاص داشت.

محرم در تاریخ 10/8/1361 در اصفهان به دنیا آمده است. وی "استانکو" را تاثیر گذارترین مربی خویش معرفی کرد. و رفتن این مربی از ایران را بدترین خاطره خود ذکر کرد. همچنین قهرمانی ایران در بوسان بهترین خاطره نوید کیا به حساب می آید. نوید کیا کریم باقری را الگوی داخلی و" پاتریک ویرا" را الگوی خارجی خود می داند.


بازی  چهارم:

چراغپور در بررسی فنی این دیدار گفت: بگوویچ با 3-4 سال کار در ایران خوب جا افتاده است. برنامه فولاد در این دیدار عبور ازکناره ها بود که استقلال خیلی خوب آن را خنثی کرد. استقلال با گماشتن واحدی نیکبخت و اکبرپور، بازیکنان جناح چپ و راست فولاد را زمین گیر کرده بود. سامره هم از نوک حمله ،  دفاع فولاد را آزار می داد. وقتی دین محمدی به جای کریملو وارد میدان شد استقلال به روش 2-4-4 نیمه کلاسیک روی آورد و وقتی فاطمی جای اکبرپور را گرفت روش استقلال به 2-4-4 کاملاً کلاسیک تغییر یافت.

دکتر مسجدی قائم مقام تربیت بدنی خوزستان راجع به سنگپرانی تماشاگران در این بازی به صورت تلفنی گفت: سه روز جلوتر تمهیداتی را در نظر گرفته بودیم ، ولی بازی امروز خیلی حساس بود و چون استقلال هم طرفدار زیادی دارد این حساسیت دو طرفه بود. همچنین به علت تعمیرات بخشی از استادیوم نتوانستیم از آوردن سنگ و...  به جایگاه تماشاگران جلوگیری کنیم ، ولی نیروی انتظامی خیلی کمک کرد و تلاش خود را انجام داد.


بازی پنجم: فجر سپاسی شیراز یک - ذوب آهن صفر

کارشناس داوری در یک مورد که داور، گل فجر سپاسی را آفساید اعلام کرد، تصمیم قاضی دیدار را نادرست دانست و گفت: گل فجر کاملاً قانونی و درست بود.


بازی ششم: ملوان انزلی صفر- ابومسلم خراسان صفر

به علت دیر رسیدن فیلم بازی، این دیدار پخش نشد و هفته آینده پخش خواهد شد.