تبیان، دستیار زندگی
با ورود Smart phoneها، افراد زیادی از آنها به دلیل برخورداری از امکانات جدید،استقبال کردند. این گوشی ها تجربه جدیدی را برای افراد به ارمغان آورد. در این مطلب قصد داریم معیارهای خریدSmart phone را شرح دهیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معیار خرید Smart phone


با ورود Smart phoneها، افراد زیادی از آنها به دلیل برخورداری از امکانات جدید،استقبال کردند. این گوشی ها تجربه جدیدی را برای افراد به ارمغان آورد. در این مطلب قصد داریم معیارهای خرید Smart phone را شرح دهیم.

با توجه به این که قیمت گوشی های Smart phone بالا است، بر روی Smart phone هایی تمرکز می کنیم که قیمت متوسطی دارند.

اگر شما قصد خرید گوشی هایی را دارید که لمسی است، باید در نظر داشته باشید صفحه نمایش دارای اهمیت ویژه ای است.

در نگاه اول ابعاد یک صفحه نمایش مورد توجه قرار می گیرد اما وضوح تصویر در آن نکته مهم تری است که باید در نظر گرفته شود. گوشی هایی که در رابطه با آن ها توضیح دهیم دارای قیمت کمتر از 250 هزار تومان می باشند. دو نمونه از مدل های Smartphone  در زیر آمده که به نظر مناسب تر از بقیه می رسد دلایل ، مزایا و معایب نیز در زیر آمده است.

Samsung Galaxy Gio S5660

این گوشی دارای صفحه نمایش لمسی خازنیinch3.2،  با وضوح تصویر   (320x480پیکسل) HVGAمی باشد. فناوری استفاده شده در این صفحه نمایش ، TFT بوده و قادر به پشتیبانی از  16 میلیون رنگ می باشد. Galaxy Gio ، دارای دوربین 3.15 مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار است، همچنین وضوح تصویر 1536x2048 پیکسل بوده  و  در حالت فیلمبرداری نیز با وضوح QVGA قادر است 15 فریم در ثانیه دخیره نماید.

galaxy gio 2

سیستم عامل به کار رفته در این محصول نیز به 2.3 Android ارتقا یافته است و از نرم افزارTouchWiz UI 3.0 نیز در آن استفاده شده است. پردازنده موجود در Galaxy Gio ،800 مگاهرتز است و از نوعQualcomm MSM7227 Turbo است و 512 مگابایت حافظه فلش در آن به چشم می خورد که در حدود 150 مگابایت از این میزان در اختیار کاربر است

مجهز به RAM ، 158MB می باشد . در Galaxy Gio از استاندارد 802.11 b/g/n ، امکان پشتیبانی از hotspot، را دارد همچنین دارای بلوتوث نسخه 2.1، پورت Micro USB و گیرنده GPS مجهز به قطب نمای دیجیتال است.

از دیگر خصوصیات این گوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا:

*صفحه نمایش با کیفیت و با وضوح بالا

*دوربین با عکاسی مطلوب

*پردازنده سریع

*پشتیبانی از فایل های صوتی MP3/WAV/eAAC

*قابلیت تشخیص چهره و لبخند

* دارای  ابعاد 12.2X57.5X110.5 میلیمتر

*وزن 102 گرم

*شماره گیری صوتی

معایب:

*عدم پشتیبانی از بزرگنمایی اپتیکال

*عدم وجود فلش در دوربین

*لرزش گیر برای حالت عکاسی ندارد

*از قابلیت عکاسی به صورت پانوراما پشتیبانی نمی کند

* سایز نسبتا پائین RAM

*فیلمبرداری با وضوح پائین

Sony Ericsson W8

صفحه نمایش این گوشی لمسی خازنیinch  3.0 و دارای  وضوح 480x320 پیکسل می باشد. این صفحه نمایش به صورت TFT capacitive بوده و قادر به پشتیبانی از 16 میلیون رنگ می باشد. این مدل، نخستین گوشی Android از سریWalkman  از Sony Ericsson است.

در این مدل شباهت های زیادی با X8 مدل دیگری این شرکت ، دیده می شود.

sony ericsson w8

کنترلرهای پیرامونی نیز شامل Rocker تغییر صدا و کلید دوربین در سمت راست و پورت Micro USB، کلید Power/Lock و جک 3.5 میلیمتری هدست در بالا می شود.

W8 دارای دوربین گوشی 3.15 مگاپیکسل با وضوح تصویر 1536x2048 است، در حالت فیلمبرداری شما میتوانید تصویر ویدئو را بصورتVGA  با30 فریم در ثانیه دخیره کنید. سیستم عامل به کار رفته در W8 ،

Eclair Android 2.1-است.

پردازنده این گوشی 600 مگاهرتز Qualcomm MSM7227 به همراه چیپ ست گرافیکی Adreno 200 است همچنین این گوشی مجهز به  MB128 حافظه داخلی و 168 مگابایت RAM است.

Headset سیمی که توسط این مدل ارائه می شود، دارای دکمه های مدیریت موسیقی و تغییر حجم صدا بوده و از پوششin-ear ، به منظور قرارگرفتن Headset درون گوش در آن استفاده شده است، از دیگر ویژگی های موجود در گوشی W8، استفاده چهار باند GSM ، پشتیبانی از فرکانس های شبکه HSDPA در کنار سرعت 7.2Mbps ،اتصال 3G، گیرنده Wi-Fi با استاندارد 802.11b/g، بلوتوث نسخه 2.1 و گیرنده GPS  اشاره کرد.

مزایا

*طراحی ظاهری و رنگ بندی متنوع

* صفحه نمایش با کیفیت

*مجهز به باند های GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

*ابعاد این مدل 15أ—54أ—99 میلیمتر

* وزن 104 گرم

*پحش فایل های صوتی MP3/eAAC+/WMA/WAV player

معایب

* استفاده از سیستم عامل قدیمی

*وجود RAM پائین

* عدم پشتیبانی از استاندارد پر سرعت در اتصال Wi-Fi

*عدم وجود دوربین قوی

*عدم وجود فوکوس خودکار، بزرگنمایی اپتیکال، بزرگنمایی دیجیتال

*دوربین دارای فلش نمی باشد

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

blackberry

News for smart phone Cnet