تبیان، دستیار زندگی
: در حق بازیکنانی چون زرینچه و استیلی اجحاف شده است مجید نامجو مطلق: حق بازیکنان خاک خورده اخراج نیست "حمید درخشان: در حق بازیکنانی چون زرینچه و استیلی اجحاف شده است" چندین سال است که در فوتبال ایران، عده ای سعی دا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمید درخشان: در حق بازیکنانی چون زرینچه و استیلی اجحاف شده است

مجید نامجو مطلق: حق بازیکنان خاک خورده اخراج نیست

"حمید درخشان: در حق بازیکنانی چون زرینچه و استیلی اجحاف شده است"

چندین سال است که در فوتبال ایران، عده ای سعی دارند تا با آزرده خاطر کردن بازیکنان پا به سن گذاشته شرایط دوری آنها را از این ورزش مهیا کنند.

حمید درخشان بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس در گفت و گو با گروه فوتبال خبرگزاری ورزش ایران( ایپنا) ضمن بیان این مطلب افزود: جدایی از فوتبال باعث ناراحتی بازیکنان بزرگ می شود و ما نباید با برخورد نامناسب با آنها، ناراحتی را فزونی بخشیم.

وی درادامه این گونه برخوردها را به عدم مدیریت درست فوتبال کشورارتباط داد و گفت: باید مدیر یک باشگاه بفهمد که بازیکن چقدر برای باشگاهخود زحمت کشیده و زمینه تقدیر از او را در هنگام جدایی اش از فوتبال فراهم آورد.

حمید درخشان افزود: برخوردی که درحال حاضر با زرینچه و استیلی صورت گرفته، به هیچ وجه مورد پسند مردم نیست، چرا که این دو از محبوبیت بسیاری در نزد فوتبال دوستان برخوردارند.

بازیکن سابق تیم ملی در ادامه گفت: ما باید طوری با بازیکنان پا به سن گذاشته ملی و باشگاهی خود رفتار کنیم که آن بازیکن جوانی که تازه فوتبال را آغاز کرده است، از این ورزش دلزده نشود و به آینده خود امیدوار باشد.

حمید درخشان در پایان در خصوص درگیری حمید استیلی با باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: از جزئیات این درگیری بی خبرم ، ولی امیدوارم برخورد اصولی با این بازیکن صورت گیرد که باعث دل شکستگی وی نشود.

"مجید نامجو مطلق: حق بازیکنان خاک خورده اخراج نیست"

مجید نامجو مطلق بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بازیکنانی که برای تیم های باشگاهی و تیم ملی زحمت می کشند نباید به راحتی آنها را کنار گذاشت و تمام سوابق و افتخارات ورزشی آنها را نادیده گرفت.

وی در گفتگو با گروه فوتبال خبرگزاری ورزش ایران( ایپنا) افزود: بنده چندین سال برای استقلال- پرسپولیس- پاس و 13 سال برای تیم ملی زحمت کشیدم و از جان ودل مایه گذاشتم اما هیچ محبتی ندیدم، با کمترین امکانات فوتبال بازی می کردیم چرا که به این رشته عشق می ورزیدیم و هدفمان خدمت به مملکت بود اما الان اگر بازیکنان ما از نظر مالی وضعیت خوبی دارند و متاسفانه بیشتر آنها در حال حاضر به پول اهمیت میدهند تا به رنگ پیراهن وطرفداران و تعصب کمتری نسبت به تیم و طرفداران خود دارند.

وی تصریح کرد: عده ای از بازیکنان که تعصب خاصی نسبت به تیم خود دارند و در سالهای آخر بازی هستند از طرف باشگاه ها طرد و تهدید به اخراج می شوند که این نوع برخورد در شان بازیکنان با تجربه و خاک خورده نیست.

بازیکنانی همچون جواد زرینچه، حمید استیلی و احمدرضا عابد زاده از سرمایه های ورزش کشورمان به حساب می آیند و باید از اینها به طور شایسته تقدیر به عمل آوریم نه اینکه آنها را برنجانیم.

وی یادآور شد درکشورهای صاحب نام، باشگاه های بزرگ از اسم بازیکنان مطرح استفاده می کنند. از بازیکنان با سابقه وکار کشته ما می خواهند که از تجربه خود برای آموزش بازیکنان استفاده نماییم. سازمان تربیت بدنی متولی ورزش کشور است و می تواند در این زمینه راهکارهای مناسبی را فراهم کند. نباید منتظر یک حادثه بود تا بعد در مورد آن اقدام کرد.مدیران باشگاه ها وفدراسیون فوتبال باید در این زمینه کار اصولی انجام دهند. باید به این گوهرهای گرانبها ارج نهیم.