تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل باشگاه استقلال با اعلام حمایت کامل از فیروز کریمی تا پایان فصل از احتمال تمدید قرارداد ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت باشگاه استقلال از کریمی

فتح الله زاده و حمایت او از فیروز کریمی

مدیرعامل باشگاه استقلال با اعلام حمایت کامل از فیروز کریمی تا پایان فصل از احتمال تمدید قرارداد او برای فصل آینده خبر داد و پیرامون حضور امیر قلعه نویی در این تیم گفت: حضور قلعه نویی برای فصل آینده داستان جدید حاشیه سازان برای استقلال است.

اوضاع این روزهای استقلال درست مثل رقیب دیرینه از شرایط مطلوب فاصله گرفته است و هر روز شاهد مطرح شدن حاشیه هایی از این تیم هستیم. در این بین علی فتح الله زاده به عنوان مدیری که سالها در استقلال حضور داشته است ، تلاش می کند این حاشیه ها را تبدیل به آرامش آبی پوشان کند. گفتگوی خبرگزاری مهر با مدیرعامل باشگاه استقلال را در زیر می خوانید:

آقای فتح الله زاده! فیروز کریمی از سمت خود استعفا داده است؟

- فتح الله زاده : به هیچ عنوان. چه کسی استفعا داده است؟ آقای کریمی سرمربی استقلال است و پس از دیدار مقابل پگاه به هیچ عنوان تصمیم به جدایی نگرفته و استعفایی به من که مدیرعامل باشگاه هستم نداده است.

* اما آقای منزوی مدعی شده اند که با مخالفت ایشان فیروز کریمی از استعفا منصرف شده است.

- فیروز کریمی سرمربی استقلال است و تا پایان مسابقات لیگ برتر و جام حذفی با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. ما محکم پشت کریمی ایستاده ایم و او را کمک می کنیم تا تیم را سر و سامان دهد.

* حتما کسر 20 درصد از قرارداد بازیکنان را هم قبول ندارید؟

- به هیچ وجه این خبر صحت ندارد و چنین مسئله ای در مدیریت باشگاه استقلال و سایر مسئولان عنوان نشده است. ما تصمیم گرفتیم تنها هر بازیکنی را 5 میلیون تومان جریمه کنیم و با بررسی کارشناسی بازی استقلال وپگاه اگر کم کاری از سوی بازیکنی سرزده باشد به این مبلغ اضافه خواهیم کرد.

* فکر می کنید فیروز کریمی توانسته وضعیت استقلال را سروسامان دهد؟

- ما از کریمی انتظار داریم. او می تواند استقلال را به شرایط مطلوب برساند. به همین خاطر بود او را به تیم مان آوردیم. از نظر من بازی با پگاه یک اتفاق بود.  شک ندارم اگر استقلال و پگاه 10 بار دیگر مقابل هم قرار گیرند، تیم ما با این نتیجه بازی را واگذار نمی کند. ما نباید همه چیز از بالا نگاه کنیم و با یک باخت همه چیز را به هم بریزیم. پرسپولیس هم مانند ما با 4 گل باخت آیا مدیریت این باشگاه همه چیز را به هم ریخت؟ به نظر ما در شرایط فعلی باید از کادر فنی حمایت کنیم. ما شاید در لیگ شانس نداشته باشیم اما در جام حذفی مدعی هستیم و تا آخرین توان خود برای استفاده از این موقعیت تلاش خواهیم کرد.

* پس با این شرایط حضور کریمی را در استقلال مثبت ارزیابی می کنید؟

- با توجه به نتایج تیم در دیدارهای گذشته ارزیابی من از نتایج و عملکرد تیم مثبت است. شاید رشد تیم نسبت به گذشته ملموس نباشد اما حضور کریمی را در تیم مثبت ارزیابی می کنیم. کریمی در استقلال خوب کار کرده است. باید توجه داشت او تیمی را تحویل گرفته که خودش نبسته است اما هیچ گاه این مورد را به زبان نیاورده است. شاید اگر مربی دیگری جای کریمی بود بارها این موضوع را مطرح می کرد. این یک پوئن مثبت در کار کریمی است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

* تمام این موارد نشان می دهد که از کار کریمی راضی هستید.

- فیروز یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران است. این را ما نمی گوییم اعتقاد جامعه فوتبال به این است. من شک ندارم که اگر به کریمی فرصت دهیم او می تواند استقلال را به موفقیت برساند، البته به شرطی که او را کمک کنیم، نه من بلکه همه استقلالی ها.

* با این شرایط تصمیمی برای تمدید قرارداد با کریمی ندارید؟

- هم فیروز کریمی و هم باشگاه استقلال باید برای تمدید قرارداد تامل کنند تا فصل به اتمام برسد و ببینیم که کارهای تیم به کجا می کشد. برای تمدید قرارداد البته باید کریمی هم برای ماندن در استقلال تمایل داشته باشد. من به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال شخصا اعلام می کنم اگر کریمی بخواهد قراردادش را تمدید می کنم.

* برای این کار از آقای حجازی هم کمک فکر می گیرید؟

- ایشان مدیرفنی تیم هستند. حتما از کمک ناصرخان هم استفاده می کنیم.

* شما فکر می کنید حضور توامان حجازی و کریمی در استقلال به سود تیم بوده یا به ضرر آن؟

- این دو تا جایی که می توانستند به استقلال کمک کردند. در این بین برخی حاشیه سازی کردند تا به نوعی القا کنند که بین آنها اختلاف نظر وجود دارد اما این دو بزرگوار به خاطر باشگاه به این مسائل بی توجه بوده و فقط در جهت کمک به تیم گام برداشتند. ارزیابی من از همکاری آنها در استقلال نیز مثبت بوده است. فصل که تمام شد می گویم که چرا چنین ادعایی دارم.

* اما آقای فتح الله زاده! شایعاتی به گوش می رسد مبنی بر حضور مجدد امیر قلعه نویی در استقلال، شما مذاکره ای با وی داشته اید؟ آیا او سرمربی فصل آینده استقلال خواهد بود؟

- آقای قلعه نویی در حال حاضر سرمربی تیم فوتبال مس کرمان هستند. آنطور که من شنیدم مسئولان این باشگاه تمایل به تمدید قرارداد با وی دارند. در شرایطی که هنوز فصل به اتمام رسیده و از سوی دیگر ما تمایل به تمدید قرارداد کریمی داریم چرا باید با قلعه نویی وارد مذاکره شویم؟! این هم تراوش افکار کسانی است که هر روز برای استقلال یک داستان جدید درست می کند ما هم خسته شدیم از بس این مسائل را تکذیب کردیم.

* فصل رو به اتمام است و قرارداد برخی از بازیکنان تیم استقلال نیز در پایان این فصل خاتمه می یابد. چه برنامه ای برای تمدید قراردادها دارید؟ آیا تلاشی هم در این زمینه صورت پذیرفته است.

- یکی از گلایه های ما از مدیران پیشین باشگاه استقلال این است که چرا قرارداد بازیکنان را به موقع تمدید نکردند و ما در آغاز کار خود در این باشگاه با تیمی مواجه شدیم که 15 بازیکن اش جدا شده بودند. در آن حال ما ناچار بودیم این کاستی را با جذب تنها 5 بازیکن لیگ برتری جبران کنیم که مشکلاتی را برای تیم به دنبال داشت. من از این اتفاق درس گرفتم و در آغاز فصل جدید قرارداد بازیکنان را به گونه ای تنظیم کردم که حداقل برای فصل آینده و دو فصل بعد در کنار استقلال باشند، البته در تیم استقلال هستند بازیکنانی که قراردادشان در پایان فصل به اتمام می رسد که برای تمدید قرارداد آنها برنامه ویژه ای داریم.

* برای تقویت تیم در فصل آینده برنامه خاصی ندارید؟

- من این فصل دیر به استقلال آمدم و نتوانستم آنطور که دلم می خواست تیم را ببندم اما شک نکنید برای سال آینده تیمی قدرتمند را تدارک خواهم دید. اسکلت بندی تیم فعلی را حفظ می کنیم و فقط چهار بازیکن درجه یک و ممتاز را به استقلال خواهم آورد، البته مذاکراتی هم برای جذب بازیکن خارجی داشته ام که دو بازیکن شایسته در حدو اندازه های استقلال را به جمع خود وارد کنیم.

* از پرسپولیس هم بازیکن می گیرید؟

- اصلا بازیکنان پرسپولیس در برنامه های ما نیستند. از زمانی که به استقلال بازگشتم، تاکید کردم از پرسپولیس بازیکن نمی گیریم و تا روزی که در این هستم به این قول پایبند خواهم بود.

* حتی اگر نیکبخت باشد؟

- بله! ما نیکبخت را هم برای سال آینده نمی خواهیم.

* خیلی امیدوارانه از ماندن در استقلال حرف می زنید. چقدر امیدوارید که کماکان مدیرعامل باشگاه استقلال بمانید؟ همانطور که می دانید مدیریت در باشگاه استقلال و پرسپولیس چندان باثبات نیست.

- من آدمی هستم که چسبیده به ورزش نیست و تا زمانی که مرا بخواهند کار می کنم، بیش از توانم نیز نیرو صرف می کنم. هیچ گاه نگران ماندن یا رفتن از استقلال  نیستم، چون تا وقتی هستم تا اندازه توانم خدمت می کنم. روزی هم که بگویند:" تو را نمی خواهیم"، می روم. من برای اداره استقلال در دوره فعلی برنامه سه و پنج ساله تدوین کرده ام تا مدتی که هستم روی برنامه کار می کنم و زمانی که موعد رفتنم فرا رسید این برنامه را به مدیر بعدی می دهم تا در صورت تمایل آن را ادامه دهد. فکر می کنم این برنامه خوبی است که در نهایت استقلال را فینالیست آسیا خواهد کرد.

* همان برنامه سه ساله که امسال سال اول آن را پشت سرمی گذارید؟

- زمانی که به استقلال آمدم، تاکید کردم که امسال سال سختی برای استقلال خواهد بود اما در نهایت منجر به موفقیت تیم بعد از سه سال خواهد شد. در اروپا یک مدیر اگر بخواهد علمی کار کند برای خود برنامه ای سه تا پنج ساله تدوین می کند زیرا در یک سال نمی شود کار خاصی انجام داد. من هم اگر عمری باقی باشد استقلال را پس از 3 سال فینالیست آسیا می کنم.

* شما وعده داده بودید اگر استقلال پس از سه سال فینالیست آسیا نشد از سمت خود کناره گیری می کنید هنوز هم پای این حرف هستید؟

- صد درصد اگر نتوانم استقلال را فینالیست آسیا کنم از این تیم می روم. من فردی نیستم که مشکلات خود را گردن دیگران بیاندازم اگر نتوانستیم بعد از سه سال موفق شویم ضعف از مدیریت باشگاه است و باید در این خصوص تجدید نظر شود. به همین خاطر خودم استعفا می دهم و می روم تا فردی دیگر استقلال را به موفقیت برساند.

* صحبت خاصی مانده ؟

- تشکر از هواداران که همیشه همراه استقلال بوده اند. آنها مطمئن باشند که نهایت تلاش خود را برای موفقیت استقلال در جام حذفی و کسب رتبه ای مناسب در مسابقات لیگ برتر به کار می بندیم.