تبیان، دستیار زندگی
ات شهادت برگزار شد همایش بین المللی " بهزاد " هنرمند بزرگ ایرانی کنگره ادبیات شهادت برگزار شد تهران – در نخستین کنگره ادبیات شهادت از مقام پنج شهید نویسنده و شاعر قدردانی شد. در این کنگره با حضور نماینده ولی فقیه و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنگره ادبیات شهادت برگزار شد

همایش بین المللی " بهزاد " هنرمند بزرگ ایرانی

کنگره ادبیات شهادت برگزار شد

تهران – در نخستین کنگره ادبیات شهادت از مقام پنج شهید نویسنده و شاعر قدردانی شد.

در این کنگره با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی از مقام پنج تن از شهیدان اهل قلم به نام های شهیدان مهدی رجب بیگی ، سید مرتضی آوینی ، جانباز شهید احمد زارعی ، شهید احدی و شهید غنی پور ، تجلیل به عمل آمد و به خانواده هایشان هدایایی تقدیم گشت .

حجة الاسلام رحیمیان چنین کنگره هایی را موجب ترویج فرهنگ غنی اسلام و محو فرهنگ پلید غرب دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان این نکته که اشعار و سروده های زیادی در باب مقام شهیدان دشت کربلا به زبان های محلی مختلف تنظیم و سروده شده است ، خواستار گرد آوری این اشعار در مجموعه ای مستقل شد.

کنگره ی ادبیات شهادت یکشنبه با معرفی چند تن از شاعران و نویسندگان که درباره مقام شهید ، اشعاری سروده اند به پایان رسید.

همایش بین المللی " بهزاد " هنرمند بزرگ ایرانی

همایش بین المللی "استاد کمال الدین بهزاد" نقاش و مینیاتوریست شهیر قرن دهم هجری ، سال آینده برگزار می شود.

به گزارش رسیده از فرهنگستان هنر ، این همایش به منظور شناسایی و حفظ ارزش های فرهنگی ، ارج نهادن به ریشه های نقاشی سنتی ایران و تحلیل آثار و احوال کمال الدین بهزاد در دو شهر تهران و تبریز برگزار خواهد شد. بهزاد که در دوره ی صفویه می زیست با به کارگیری رنگهای گوناگون و درخشان ، تصاویری زیبا و در خور توجه خلق نمود.

بنا به گزارش رسیده در همایش بین المللی " کمال الدین بهزاد " به مقالات برگزیده در موضوعات یاد شده دیپلم افتخار و تندیس همایش اهدا خواهد شد. گفتنی است این همایش در آذر ماه 82 برگزار خواهد شد.