تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه لیست جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان در تهران متباین خواهد بود، گفت که این دو لیست با یکدیگر هم‌پوشانی خواهند داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

150 نامزد جبهه پایداری قطعی شد


سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه لیست جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان در تهران متباین خواهد بود، گفت که این دو لیست با یکدیگر هم‌پوشانی خواهند داشت.


باقری لنکرانی

کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاری سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه لیست جبهه پایداری با لیست جبهه متحد اصولگرایان متباین خواهد بود، گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا بین لیست‌مان با لیست جبهه متحد اصولگرایان یک همپوشانی وجود داشته باشد و تاکنون این تلاش ما بی‌نتیجه نبوده است.

وی افزود: طبق بررسی‌هایی انجام دادیم، در برخی حوزه‌ها جبهه پایداری با جبهه متحد نامزد مشترک خواهیم داشت و بر همین اساس است که می‌گوییم همپوشانی بین دو لیست وجود دارد.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه 150 نامزد جبهه پایداری برای سراسر کشور تا امروز قطعی شده است، گفت: ‌بر اساس وسواس نامزدهای خود را انتخاب می‌کنیم چون معتقدیم افراد باید بر اساس اصول و معیارهای گفتمان انقلاب اسلامی انتخاب شوند، ولو اینکه عضو جبهه پایداری نباشند.

لنکرانی با بیان اینکه ممکن است جبهه پایداری در 290 کرسی نامزد نداشته باشد، تصریح کرد: در بین 150 نامزد قطعی جبهه پایداری برخی کاندیدا عضو جبهه پایداری نیستند اما ‌بر اساس صلاحیت و شایستگی که در این افراد دیدیم، آنها را انتخاب کردیم و در لیست خود قرار دادیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه برنامه جبهه پایداری برای اداره کشور و مجلس نهم چیست، گفت: اساسی‌ترین برنامه ما همراهی رفتارها با اعتقادات‌مان است و‌ معتقدیم مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید بر اساس اعتقادات و مبانی دینی ‌باشد، یعنی باید در مناسبات مختلف احکام الهی و دینی را کشف و برای اجرا بومی کنیم، البته نه اینکه اعتقادات‌مان را در حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد دخیل نکنیم.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سؤالی که نظر شما درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر تخریب جبهه متحد از سوی برخی اعضای جبهه متحد پایداری چیست، گفت: جبهه پایداری ‌هرگونه رفتار تخریبی را از سوی هر گروهی رد می‌کند. حضور ما در عرصه انتخابات برای رقابت مومنانه و دینی است‌ لذا انتظار داریم همه گروه‌ها به طور مومنانه و دینی در رسانه‌ها حضور داشته باشد.

متاسفانه حضور برخی گروه‌ها و افراد در رسانه‌ها برای رقابت مومنانه و اخلاقی نیست، همان گونه که دیگران ما را به رعایت اخلاق دعوت می‌کنند، انتظار داریم خودشان از دایره اخلاق خارج نشوند

وی افزود: متاسفانه حضور برخی گروه‌ها و افراد در رسانه‌ها برای رقابت مومنانه و اخلاقی نیست، همان گونه که دیگران ما را به رعایت اخلاق دعوت می‌کنند، انتظار داریم خودشان از دایره اخلاق خارج نشوند.

لنکرانی با بیان اینکه کاندیدای جبهه پایداری به عنوان مشاوران امین مردم در عرصه رقابت حضور خواهند داشت،‌ گفت: جبهه پایداری افراد را صرفا برای پیروزی در انتخابات در لیست قرار نمی‌دهد چرا‌که ممکن است در برخی حوزه‌ها هدف ما معرفی چهره‌ها باشد.

سخنگوی جبهه پایداری همچنین گفت: حضرت علامه مصباح یزدی به اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری توصیه‌های اخلاقی فراوانی را گوشزد کرده است که قطعا مورد توجه ما قرار خواهد گرفت؛ یکی از این نکات حضور مومنانه در عرصه انتخابات است که ما به هیچ عنوان از آن عدول نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره لیست تهران جبهه پایداری گفت: همانگونه که  گفتم لیست جبهه پایداری و لیست جبهه متحد در تهران یک همپوشانی خواهند داشت و قطعا کاندیدای مشترک نیز خواهیم داشت.

لنکرانی با بیان اینکه لیست سراسر جبهه پایداری در آینده‌ای نزدیک نهایی خواهد شد، گفت: بعد از آغاز زمان قانونی برای تبلیغات نامزدهای خود را به مردم معرفی می‌کنیم.

بخش سیاست تبیان

منبع : فارس