تبیان، دستیار زندگی
پیش‌بینی‌ها از انتخاباتی پر خبر در فدراسیون فوتبال حكایت دارد؛ انتخاباتی كه پس از پایان عمر فدراسیون فعلی قرار است پانزدهم اسفند برگزار شود و از فردا با آغاز ثبت نام نامزدها كلید می‌خورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامزدها به دنبال توپ فوتبال


پیش‌بینی‌ها از انتخاباتی پر خبر در فدراسیون فوتبال حكایت دارد؛ انتخاباتی كه پس از پایان عمر فدراسیون فعلی قرار است پانزدهم اسفند برگزار شود و از فردا با آغاز ثبت نام نامزدها كلید می‌خورد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال از فردا (پنجشنبه) نام نویسی از نامزدهای پست ریاست، نواب رییسی و هیات رییسه فدراسیون فوتبال آغاز می‌شود؛ زمان ده روزه‌ای كه در واقع استارتی برای انتخابات پانزدهم اسفند خواهد بود.

کفاشیان و عباسی

فضایی كه پیش از آغاز ثبت‌نام نامزدها در رسانه‌ها به وجود آمده حكایت از این دارد كه یك ماه آینده روزهای پر خبری در فوتبال رقم خواهد خورد. از حالا بحث‌های متفاوتی درباره حضور چهره‌های مختلف در انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح شده كه بعضی از این گزینه‌ها خودشان رسما اعلام آمادگی كرده‌ند و بعضی دیگر با استفاده از فضای رسانه‌ای به صورت غیرعلنی برای شركت در انتخابات پر سروصداترین فدراسیون ورزشی كشور نامزد شده‌اند.

پس از جلسه اخیر هیات رییسه فدراسیون فوتبال بود كه اعلام شد اعضای حاضر در این جلسه از علی كفاشیان و مهدی تاج خواسته‌اند كه برای حضور در انتخابات ثبت‌نام كنند و این به معنای حضور قطعی این دو در انتخابات پیش‌رو خواهد بود. امیر رضا واعظی آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال كه انتقادهای جدی را به مدیریت فعلی فدراسیون وارد می‌داند، دیگر فردی است كه در گفت‌وگویی از حضورش در انتخابات خبر داده است. به غیر از این سه نفر هنوز فرد دیگری به صورت رسمی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی نكرده و سایر گزینه‌ها در حد حرف و حدیث برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی كرده‌اند.

با این حال فضای رسانه‌ای در فوتبال ایران به گونه‌ای است كه می‌شود با استناد به همین شایعه‌ها درباره حضور دیگر چهره‌ها در انتخابات پیش‌رو پیش‌بینی كرد. وقتی علی سعیدلو از سازمان تربیت بدنی رفت و از سوی رییس جمهور به عنوان گزینه دولت برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی نشد، این شایعه قوت گرفت كه سعیدلو برای انتخابات فدراسیون فوتبال نامزد می‌شود. حتی گفته شد او تیم مورد نظرش را برای اداره فدراسیون فوتبال هماهنگ كرده و قصد دارد در انتخابات شركت كند. این در حالی است كه معاون سابق رییس جمهور چندی قبل در گفت‌وگویی اعلام كرد كه برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارد.

طی روزهای گذشته نیز از محمد رسولی‌نژاد، معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان و عبدالرضا ساور معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی سابق و عضو فعلی هیات مدیره استقلال به عنوان یكی از گزینه‌های اصلی و مورد حمایت برای حضور در فدراسیون فوتبال نام می‌برند؛ كسانی كه گفته می‌شود در كابینه‌اشان برای اداره فوتبال ایران از افرادی همچون علیرضا رغبتی، محمدحسن انصاری فرد و حتی مهدی تاج استفاده خواهند كرد.

دیگر فردی كه شایعات درباره‌اش این روزها زیاد شده، محمد رویانیان مدیر عامل پرسپولیس است. كسی كه از نخستین روزهای انتخاب پر سرو صدایش به عنوان مدیر عامل پرسپولیس از سوی برخی رسانه‌ها به عنوان گزینه اصلی وزارت ورزش و جوانان برای حضور در راس هرم فوتبال كشور معرفی شد.

در كنار این دو در چند وقت اخیر بارها اخباری درباره احتمال حضور حمید سجادی به عنوان گزینه مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان مطرح شده كه معاون عباسی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام كرده بود تاكنون صحبتی در این زمینه مطرح نشده است.

دیگر فردی كه شایعات درباره‌اش این روزها زیاد شده، محمد رویانیان مدیر عامل پرسپولیس است. كسی كه از نخستین روزهای انتخاب پر سرو صدایش به عنوان مدیر عامل پرسپولیس از سوی برخی رسانه‌ها به عنوان گزینه اصلی وزارت ورزش و جوانان برای حضور در راس هرم فوتبال كشور معرفی شد. او هفته‌ پیش در گفت‌وگویی اعلام كرد كه هنوز برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال به جمع بندی نرسیده است.

به گزارش ایسنا، هر چند این افراد مهم‌ترین چهره‌هایی هستند كه احتمال حضورشان در انتخابات فدراسیون فوتبال زیاد است، اما انتخابات‌های گذشته ثابت كرده كه می‌توان برای حضور چهره‌هایی كه كمتر رسانه‌ای بوده‌اند هم شانس قائل شد.

بخش ورزشی تبیان


منبع :ایسنا