تبیان، دستیار زندگی
‌تیمهای بسكتبال یونان و اسپانیا به دیدار پایانی رقابتهای بسكتبال قهرمانی جهان راه یافتند. در چارچوب مرحله نیمه پایانی این رقابتها دیروز در سایتامای ژاپن ، تیم ملی یونان در بازی سنگین و دیدنی با نتیجه 101 به 95 آمریكا را با ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریکا در فینال بسکتبال جهان جایی ندارد!


‌تیمهای بسكتبال یونان و اسپانیا به دیدار پایانی رقابتهای بسكتبال قهرمانی جهان راه یافتند.

در چارچوب مرحله نیمه پایانی این رقابتها دیروز در سایتامای ژاپن ، تیم ملی یونان در بازی سنگین و دیدنی با نتیجه 101 به 95 آمریكا را با تمام ستارگانش شكست داد و بجای این این تیم مدعی راهی دیدار پایانی شد.

در این مسابقه ‌واسیلیس اسپانولیس ،گارد راس تیم یونان 22 امتیاز كسب كرد و نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت.‌‌

خوسه كالدرون سرمربی تیم یونان گفت : ما بازی سختی مقابل امریكا داشتیم اما پیروز شدیم و مطمئنم كه در بازی فینال نیز با قدرت مقابل اسپانیا ظاهر می شویم. واسیلیس اسپانولیس گارد راس تیم یونان در این بازی به تنهایی 22 امتیاز كسب كرد و نقش مهمی در پیروزی بر امریكا داشت. بعد از راه یابی یونان به فینال وزیر ورزش و نخست وزیر این كشور موفقیت این تیم را به مربی و بازیكنان تیم تبریك گفتند و در بسیاری از شهرها مردم یونان در خیابانها به شادمانی پرداختند.

در دیگر بازی این مرحله هم ‌اسپانیا با نتیجه نزدیك 75 به 74 از سد آرژانتین گذشت ، در جریان این بازی گاسول - بازیكن تیم اسپانیا به تنهایی 19 امتیاز بدست آورد و شوت 3 امتیازی او در ثانیه های واپسین این دیدار حكم به پیروزی اسپانیا داد و این تیم برای نخستین بار در تاریخ خود راهی فینال شد. ‌‌

رودی فرناندز سرمربی تیم اسپانیا پس از این بازیذ گفت : در كوارترهای نخستین مقداری به گاسول استراحت دادم تا بتواند در دقایق پایانی بهتر ظاهر شود.

روز یكشنبه (فردا ) تیمهای ملی بسکتبال اسپانیا و یونان برگزار كننده دیدار پایانی رقابتهای جهانی خواهند بود