تبیان، دستیار زندگی
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: براساس آنچه در جلسه سه شنبه شب این شورا اتفاق افتاد مقرر شد تعامل و مذاکرات بیشتری با هیأت امنای دانشگاه آزاد و رئیس آن در زمینه صدور حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد صورت گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش برای قانع کردن هاشمی


عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره جلسه  شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: براساس آنچه در جلسه سه شنبه شب این شورا اتفاق افتاد مقرر شد تعامل و مذاکرات بیشتری با هیأت امنای دانشگاه آزاد و رئیس آن در زمینه صدور حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد صورت گیرد.

منصورکبگانیان

منصور کبگانیان - عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی  درباره جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت:  قرار شد با مذاکراتی با رئیس هیأت امنا کار به صورت مثبت پیش رود.

وی درباره این مذاکرات گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی با تعامل بیشتر با هیأت امنا و رئیس آن، قصد دارد کار را در چارچوب اساسنامه دانشگاه آزاد و مصوباتی که انجام شده پیش ببرد.

این عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این پرسش مهر که شورا چگونه قصد تعامل با هیأت امنای دانشگاه آزاد دارد، گفت: به هر حال مصوبه شورا درباره ریاست جدید دانشگاه آزاد دیر یا زود به رئیس هیأت امنا ابلاغ شده است و با این فرصتی که شورا به رئیس هیئت امنا داده طی این هفته و هفته آینده مذاکرات صورت می گیرد.

وی افزود: اگر عنوان می شود که مصوبه دیر به دست آیت الله هاشمی رفسنجانی رسیده است، با این فرصت مشکلات مرتفع می شود.

گفته می‌شد که شورایعالی انقلاب فرهنگی دراین جلسه قصد تعیین ضرب الاجل و افزودن تبصره ای به اساسنامه دانشگاه را به علت عدم تمکین آیت الله هاشمی رفسنجانی از امضای حکم فرهاد دانشجو دارد.

بر خلاف انتظارات، احمدی نژاد اجازه در دستور قرار گرفتن مصوبه جدید برای امضا حکم رییس دانشگاه آزاد از سوی رییس شورا را نمی دهد و هیاتی متشکل از حداد عادل، ولایتی و محمدیان را مامور رایزنی با آیت الله هاشمی رفسنجانی می کند

از سوی دیگر سایت مشرق نوشت:

در  جلسه  سه شنبه شب شورای عالی انقلاب فرهنگی،که بدون حضور جاسبی برگزار شد ،بر خلاف انتظارات، احمدی نژاد اجازه در دستور قرار گرفتن مصوبه جدید برای امضا حکم رییس دانشگاه آزاد از سوی رییس شورا را نمی دهد و هیاتی متشکل از حداد عادل، ولایتی و محمدیان را مامور رایزنی با آیت الله هاشمی رفسنجانی می کند.

این سایت همچنین نوشته است: محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها پیش از جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با هاشمی رفسنجانی دیداری داشته و از وی خواسته است حکم رئیس جدید دانشگاه را امضا کند. هاشمی رفسنجانی با عدم پذیرش این درخواست، تلویحا به او گفته است زیر بار اولتیماتوم و ضرب الاجل نمی رود.

بخش سیاست تبیان


منبع : خبرآنلاین