تبیان، دستیار زندگی
رئیس کارگروه حجاب و عفاف وزارت کشور با اشاره به ایجاد برند پرنیا و ارائه لباس‌هایی مطابق با شاخص‌های ایرانی و اسلامی در دانشگاه‌های کشور گفت: 7 دانشگاه کشور در گام نخست لباس‌های مناسب را به دانشجویان ارائه می‌کنند و به هیچ عنوان بحث ارائه یونیفورم دانشجوی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یونیفرم دانشگاهی یا برند پرنیا؟


رئیس کارگروه حجاب و عفاف وزارت کشور با اشاره به ایجاد برند پرنیا و ارائه لباس‌هایی مطابق با شاخص‌های ایرانی و اسلامی در دانشگاه‌های کشور گفت: 7 دانشگاه کشور در گام نخست لباس‌های مناسب را به دانشجویان ارائه می‌کنند و به هیچ عنوان بحث ارائه یونیفورم دانشجویی مطرح نیست.

دانشگاه

طهورا نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان فارس اظهار داشت: برند دانشجویی پرنیا طرحی است که با همکاری مشترک وزارت علوم و وزارت کشور در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود:در فضای دانشگاه که نخبگان جامعه در آن حضور دارند از برند دانشجویی پرنیا حمایت ویژه خواهیم کرد چون اعتقاد داریم در حوزه دانشگاه باید فعالیت‌های ایجابی را گسترش داد به‌عنوان مثال وقتی می‌گوییم فلان مدل ناپسند است باید در محیط‌هایی همچون دانشگاه مکان‌هایی را ایجاد کنیم که به دانشجویان پوشاک مناسب را عرضه کند.

رئیس کارگروه حجاب و عفاف وزارت کشور با بیان اینکه پوشاکی که از این طریق به دانشجویان ارائه می‌شود نباید بی‌کیفیت باشد و شاخص‌هایی را که نسل جوان می‌پسندند رعایت کند، گفت: جوانی که لباس پوشیده را انتخاب می‌کند دوست دارد تا این لباس دارای تنوع رنگ و مدل باشد به‌گونه‌ای که علاوه بر معیار پوشش شاخصه‌های زیبایی را هم داشته باشد.

نوروزی ادامه‌داد: نسل جوان دوست دارد مدل‌هایی به او عرضه شود که نماد هویت ایرانی و اسلامی را دارا باشد در نظر‌سنجی‌های مختلف از جوانان مشاهده کردیم آنها به مدهای ایرانی تمایل دارند بنابراین باید تلاش کنیم تا این مدها را فراگیر کنیم.

نسل جوان دوست دارد مدل‌هایی به او عرضه شود که نماد هویت ایرانی و اسلامی را دارا باشد در نظر‌سنجی‌های مختلف از جوانان مشاهده کردیم آنها به مدهای ایرانی تمایل دارند بنابراین باید تلاش کنیم تا این مدها را فراگیر کنیم

وی بیان کرد: دانشگاه اداره نیست که بتوان یونیفورم خاصی را برای پوشش به جوانان ارائه کرد اما باید تلاش کرد تا لباس‌های مطابق با معیارهای ایرانی و اسلامی را در فضای دانشگاه گسترش داد باید اقتضائات نسل جوان را در نظر گرفت و لباس‌هایی را به آنها ارائه کرد که ضمن تنوع مدل و رنگ‌های قابل قبول، شاخصه‌های دینی را دارا باشند در این صورت گستره وسیعی از انتخاب را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم و تأثیرگذاری مثبتی را به لحاظ نوع پوشش در فضای دانشگاه خواهیم داشت.

رئیس کارگروه حجاب و عفاف وزارت کشور با بیان اینکه حمایت ویژه وزارت علوم از طرح پرنیا قابل تقدیر است، عنوان کرد: برند پرنیا که در واقع نوعی پوشش ایرانی و اسلامی است، شاخص‌های ملی و دینی را داراست که اگر در حوزه دانشجویی به خوبی اجرا شود به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرد.

مد

نوروزی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند با حمایت از طرح پرنیا پارچه‌های باکیفیت را در اختیار مسئولان این طرح قرار دهد تا لباس‌هایی که با برند پرنیا تولید و به دانشجویان ارائه می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه برند پرنیا به صورت پایلوت در 7 دانشگاه تهران، الزهرا، مازندران، اصفهان، هرمزگان،‌فارس و خراسان رضوی اجرا می‌شود، گفت: براین اساس در فضای دانشگاه‌ها مکانی ایجاد می‌شود که برند پرنیا را عرضه می‌کند و دانشجویان با ورود به این مکان می‌توانند انواع مدل‌ها و ژورنال‌ها را ببینند.

رئیس کارگروه حجاب و عفاف وزارت کشور با بیان اینکه بن‌هایی را آماده و به دانشجویان برای خرید ارائه می‌کنیم، ادامه‌داد:بعد از این 7 دانشگاه  فاز بعدی سایر دانشگاه‌های کشور و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد و پیام نور است.

نورزی بیان کرد: در حوزه دانشجویی ما به دنبال ارائه لباس فرم دانشجویی نیستیم با ایجاد چنین فضایی در دانشگاه‌ها مدل‌های زیبا و پوشیده به دانشجویان ارائه می‌شود و به هیچ عنوان بحث متحد‌الشکل کردن لباس دانشجویان مطرح  نیست.

وی افزود: اگر از این برند به‌خوبی برای عرضه حمایت شود می‌توان در آینده آن را به دانشجویان مسلمان سایر کشورها نیز عرضه کرد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع :فارس