تبیان، دستیار زندگی
همیشه ترفند ها باعث می شود ما کارایی و عملکرد بهتری داشته باشیم. در این مطلب قصد داریم ترفند های Windows 7 رانام ببریم
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترفند 7 Windows و Vista


همیشه ترفند ها باعث می شود ما کارایی و عملکرد بهتری داشته باشیم. در این مطلب  قصد داریم ترفند های Windows 7 را مختصری شرح دهیم.

ترفند 7 windows و vista

آیا شما از Theme های مخفی ویندوز با خبر هستید؟

همیشه استفاده از محیط گرافیکی باعث می شود دچار خستگی و یکنواختی در انجام کار ها نشویم. در Windows 7، استفاده از فضا و رابط های گرافیکی باعث اشتیاق در استفاده از امکانات ویندوز می شود. برای نمونه Theme ها ظاهر ویندوز را زیبا می کنند.

شما از Theme های مخفی ویندوز با خبر هستید؟ در ادامه مطلب گفته می شود که این Theme ها در کجا قرار دارند.

به صورت پیش فرض در Windows 7شش گزینه Theme وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. این Theme ها صفحه نمایش و صدا های مرتبط با ویندوز را تغییر می دهند.

اما در ویندوز چند Theme مخفی می باشد که متعلق یه کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی  بوده و تصاویر موجود در Theme ، مربوط به کشورهای نام برده می باشد.

برای مشاهده این Theme ها کافیست، ابتدا پنجره My computer را باز کرده و از منوی Organize گزینه Folder and search options را انتخاب کنید.

سپس وارد قسمتView  شده و Show hidden files ,folders, and drive را انتخاب کنید. حال مسیر زیر را دنبال کنید.

C:\Windows\Globalization\MCT

در MCT ، پنج فولدر وجود دارد که همان Theme های مخفی می باشد در نام آن ها نیز عبارتی 2 حرفی وجود  دارد که، برگرفته از کشورهایی است که در بالا نام بردیم. وارد هر یک از  پوشه‏ها شوید می توانید با مراجعه  به پوشه Theme ، بر روی فایل داخل آن دو بار کلیک کنید. به این ترتیب، Theme در حافظه ویندوز دخیره می گردد.

سپس بر روی Desktop راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب ، در قسمت My Themes ، Theme  های جدید را مشاهده خواهید کرد.

در Windows 7، استفاده از فضا و رابط های گرافیکی باعث اشتیاق در استفاده از امکانات ویندوز می شود. برای نمونه Theme ها ظاهر ویندوز را زیبا می کنند

جست و جوی اخیر خود در مرورگر را مخفی کنید!!

ممکن است شما در مرورگر خود جست و جویی را انجام داده باشید که بخواهید از دید دیگران پنهان باشد. برای این منظور روش زیر را دنبال کنید.

در محل تایپ عبارت مورد جست‌وجوی در  مرورگر خود ،  GPEDIT.MSC را تایپ کرده  و کلید Enter را فشار دهید . به این ترتیب پنجره Group Policy Editor اجرا  می شود.

سپس مسیر زیر را دنبال کنید

User Configuration / Administrative Templates / Windows Components / Windows Explorer

حال بر روی عبارت Turn off display of recent search entries in the Windows Explorer search box ، دوبار کلیک کرده و Enabled را در صفحه‌ که ظاهر شده انتخاب کنید.

ترفند 7 windows و vista

ترفند در   User account control

شخصی  سازی UAC

در Windows 7 این امکان برای شما فراهم شده است که تنظیمات مربوط به حساب کاربری خود را به راحتی کنترل کنید. در ویندوز Vista برای انجام هر کاری شاهد پیغام هشدار بودیم که از کاربر تایید برای ادامه درخواست ها را می خواست. این امر موجب کلافگی برای افراد می شد.

به منظور فعال یا غیرفعال کردن بخش کنترل حساب کاربری روش های زیر را ادامه دهید.

ابتدا وارد Control Panel شده و وارد  User Accountشده و بر روی عبارت User Account Control Setting کلیک کنید.

ترفند 7 windows و vista

در پنجره ای که ظاهر می شود می توانید یکی از این چهار حالت ممکن برای تعیین مقدار حساسیت را انتخاب کنید. این 4 حالت به صورت زیر می باشد

Always notify me

این حالت مانند ویندوز Vista عمل می‌کند به این معنا که هنگام تغییر تنظیمات سیستم، نصب برنامه یا هنگامی که برنامه ای سعی در تغییر تنظیمات سیستم ، این پیغام هشدار داده شود.

Notify me only when a program tries to make change to my computer

این حالت نیز به عنوان پیش‌فرض می باشد.

هنگام تغییر سیستم توسط کاربر ، پیغام ظاهر نمی گردد. اما زمانی که یک برنامه بخواهد به تنظیمات سیستم دسترسی پیدا کند ظاهر می گردد.

Notify me only when programs try to make changes to my computer (do not dim my desktop)

این گزینه  نیز بسیار به حالت قبل شباهت دارد با این تفاوت که با فعال کردن آن در هنگام سئوال کردن از شما صفحه نمایش کم نور نمی‌شود.  در نتیجه هنگام ظاهر شدن این پیغام شما قادر خواهید بود کارهای دیگری هم انجام دهید.

البته این امر منجر به  ایجاد مشکل امنیتی در سیستم می شود. زیرا ما به یک برنامه اجازه داده ایم تا به UAC دسترسی پیدا کند.

ترفند 7 windows و vista

Never notify

در این حالت نیز UAC کاملا خاموش می شود. البته انتخاب این گزینه برای همه افراد به خصوص افراد مبتدی توصیه نمی‌شود. پس از انتخاب گزینه مورد نظر روی دکمه ok کلیک کنید و سیستم را restart کنید.

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

سایت windows.microsoft

سایت windows7theme

Cnet

You +1'd this publicly. Undo

Report: cool things Windows 7 does that Vista doesn't have- 21 Oct 2009