تبیان، دستیار زندگی
با حضور منوچهرمتکی دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان کشور و اصولگرایان یزدی، همایش بزرگ جبهه متحد اصولگرایان استان یزد برگزارشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساکتین فتنه را مردود می‌دانیم


با حضور منوچهرمتکی دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان کشور و اصولگرایان یزدی، همایش بزرگ جبهه متحد اصولگرایان استان یزد برگزارشد.

منوچهر متکی در دومین همایش جبهه متحد اصولگرایان استان یزد با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: 33 سال پیش در ایران اتفاقی افتاد که جامعه شناسان غربی هنوز مشغول بررسی آن هستند و در حالی که هنوز مطالعات آنها در محدوده جغرافیایی ایران تمام نشده است، موجی عظیم از اسلام‌خواهی در منطقه به راه افتاده است.

متکی

وی با اشاره به ویژگی‌های امام راحل افزود: انقلاب ما انقلابی است که بنیانگذار آن در طول 84 سال زندگی،‌ هرگز از خودش نگفت و تنها از اعتقادش، مردمش، مکتبش و دینش گفت و دفاع کرد.

متکی یادآور شد: غرب بعد از رنسانس می‌خواست دین‌مداری را نظام‌های جهانی منهدم کند اما ناگهان با مردی مواجه شدند که دور دست‌ها نوید دین‌مداری می‌داد.

وی ادامه داد: دانشمندان غربی بارها گفته‌اند که ما از امام ایرانی‌ها ناراحت نیستیم ما از اقدامی که امام ایرانی‌ها کرد ناراحت و نگرانیم زیرا او حرکتی را که صدها سال غرب بر روی آن کار کرد و آن را جهان شمول کرد و به سمتی رفت که حکومت‌هایی بدون محور دین ایجاد کند، دچار مشکل کرد و دین را به جامعه بازگرداند.

متکی خاطرنشان کرد: به اعتقاد دانشمندان غربی، امام ایرانی‌ها خط بطلان بر همه نظام‌هایی کشید که آنها فکر می‌کردند جهان شمول شده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تحولی عظیم در ملت ایجاد کرد، افزود: وقتی سخنرانی‌های امام راحل در سال‌های پایانی عمرشان را مرور کنیم، خواهیم دید که ایشان اصلا کسی را نمی‌ماند که بالای 80 سال از عمرش و 10 سال از عمر انقلابش گذشته، انقلابش به پیروزی رسیده و نظام دلخواهش را به پیروزی رسانده و اکنون باید قدری آرام و محافظه کار باشد.

متکی عنوان کرد: امروز وقتی سخنرانی امام در 30 سال پیش را مرور کنیم، مشاهده می‌کنیم که ایشان به نحوی در مورد مردم و ارتش مصر صحبت می‌کردند که همین امروز در حال سخنرانی است زیرا امام نگاهی عمیق داشت و پس از پیروزی انقلاب متوجه شد که باید کلام انقلاب را منتشر کند.

دانشمندان غربی بارها گفته‌اند که ما از امام ایرانی‌ها ناراحت نیستیم ما از اقدامی که امام ایرانی‌ها کرد ناراحت و نگرانیم زیرا او حرکتی را که صدها سال غرب بر روی آن کار کرد و آن را جهان شمول کرد و به سمتی رفت که حکومت‌هایی بدون محور دین ایجاد کند، دچار مشکل کرد و دین را به جامعه بازگرداند

وی بیان کرد: جوانان ایران امروز وارثان چنین در گران‌بهایی هستند، امام مردم را و مردم امام را خوب شناخته بودند و هنگامی که امام می‌فرمود مردم ایران از مردم عصر رسول‌الله بالاترند اغراق نمی‌کرد زیرا ظرفیت مردم خود را شناخته بود.

متکی اظهار داشت: مردم ما در 33 سال گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری که بخشی از آنها تحمیلی و بخشی دیگر حاصل ندانم‌کاری‌های مدیران و مسئولان بود، گذراندند اما آنجا که پای اسلام و نظام، انقلاب و حرمت و آبروی امامشان بود خوب ایستادند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه در سیاست داخلی کشور در سال 90 به بیان ویژگی‌های انتخابات پیش‌رو پرداخت و افزود: انتخابات گذشته معمولا دو قطبی و یک طرف اصولگرایان و طرف دیگر اصلاح‌طلبان قرار داشتند و هر گفتمانی که قالب بود، کاندیدایش رای می‌آورد اما در این دوره تصویر به روشنی دوره‌های قبل نیست و چهره‌ها و جریان‌های بسیاری بدون تابلو در انتخابات حضور دارند.

متکی یادآور شد: در این دوره رقبای مرئی و نامرئی بسیار است و این امر انتخابات مجلس نهم را چند وجهی کرده است.

وی ادامه داد: اصلاح ‌طلبان اکنون شرایط خاصی دارند و به دنبال تاکتیک‌های خود هستند و اینکه چه تاکتیکی را در انتخابات استفاده کنند هنوز روشن نیست در حالی که تاکتیک‌های آنها در دوره‌های قبل روشن بود.

متکی ادامه داد: جریان‌هایی با عنوان انحرافی و عناوین دیگر وجود دارند که یارگیری‌های آنها شکل خاصی دارد و از اصولگرا، اصلاح‌طلب، مقید، غیرمقید و تیپ‌های مختلف در آن دیده می‌شود.

متکی

وی خاطرنشان کرد: همین عوامل انتخابات این دوره را چند وجهی کرده است اما به طور مشخص در انتخابات دوره نهم یک رقیب اصلی داریم که در مقابل کل انتخابات ایران ایستاده است که استراتژی ‌این رقیب، کاهش مشارکت مردم است و دنباله داخلی آنها نیز به دنبال سناریوی مشارکت 30 درصدی است.

متکی عنوان کرد: این رقیب به دنبال مشارکت 30 درصدی است تا در جوامع بین‌المللی اعلام کند نظامی که 30 درصد ملت آن در انتخابات شرکت کرده‌اند، مشروعیت ندارد.

وی رقیب اصلی این انتخابات را سلطه جهانی دانست و بیان کرد: این رقیب بیرون از مرزهاست و در همه دوره‌های گذشته انتخابات نیز همین استراتژی را داشته است.

متکی تاکید کرد: نخستین دلیل ما برای شرکت در انتخابات، پاسداری از دستاوردهای انقلاب است، انقلابی که نخستین دستاوردش مشارکت مردم است.

وی با اشاره به نگاه مردم منطقه به ملت ایران اظهار داشت: مردم منطقه دیدند که ملت ایران در طول 32 سال گذشته هشت رئیس جمهور با فازهای سیاسی بسیار متفاوت با دیدگاه و نظر روز خود انتخاب کردند و هر بار با شور و نشاط به استقبال انتخابات دیگر رفتند اما رؤسای جمهور کشور آنها 30 و برخی 42 سال است که رئیس جمهورند.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان تصریح کرد: این نشان از نشاط و زنده بودن جامعه ایرانی در سیاست دارد.

متکی ادامه داد: مردم منطقه دیدند که ملت ایران چگونه در تبعیت از رهبر و امامشان و در برابر دشمنان خارجی محکم ایستاده‌اند و در مقابل رهبران خود را دیدند که چه ذلیلانه تسلیم قدرت‌های خارجی می‌شوند.

وی افزود: این تحریم‌شدگی در کشورهای منطقه و مقایسه آنها با شرایط ایران موجب شد که آگاهی از یک یک سو و اراده برای تغییر از سوی دیگر به وجود بیاد و موجی از قیام‌ها به راه بیفتد.

متکی تاکید کرد: امروز فشار آمریکا به ایران به این دلیل است که هرچه بررسی می‌کند می‌بیند که نهضت اسلامی در منطقه را انقلاب اسلامی ایران الهام‌بخشی کرده است.

وی افزود: مستکبران می‌بینند که 50 درصد چینش‌های آنها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به هم ریخته و 50 درصد دوم که نظام‌های جایگزین هستند،‌ موافق با ایده‌های آنها نیست.

وی رقیب اصلی این انتخابات را سلطه جهانی دانست و بیان کرد: این رقیب بیرون از مرزهاست و در همه دوره‌های گذشته انتخابات نیز همین استراتژی را داشته است

متکی خاطرنشان کرد: آنها امیدوار بودند بتوانند سوار بر موج شوند و شرایط را به نفع خودشان رقم بزنند اما حالا می‌بینند که از صندوق‌های رای تونس، مصر، لیبی و ... آرایی بیرون می‌آید که فضا را فضای اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه این یعنی الهام‌بخشی و الگوگیری از انقلاب اسلامی به همین دلیل آمریکایی‌ها احساس می‌کنند منشأ این تحولات انقلاب اسلامی است و تلاش می‌کنند فشارهایشان را بیشتر کنند و البته دلیل داخلی آن نیز انتخابات ماست.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان همچنین در پاسخ به سوالات حضار در خصوص اتحاد جبهه متحد و جبهه پایداری بیان کرد: ساختار جبهه متحد طوری معرفی شده بود که جبهه پایداری را در بر می گرفت و الان نیز کرسی هایشان نیز در جبهه متحد موجود می باشد و با توجه به توصیه هایی که آیت الله مهدوی کنی و مصباح یزدی داشته اند اگر چنین کنار هم قرار گرفتنی محقق شد حتما دوستان شما در جبهه متحد اصولگرایان استقبال می کنند.

متکی گفت: ما در تهران مطرح کردیم که دوستان دو نوع شجاعت داشته باشند یا شجاعت داشتن یک لیست واحد با جبهه متحد که طبیعتا باید این لیست متبلور همه مجموعه هایی باشد که با هم ائتلاف می کنند و این آمادگی وجود دارد همانطور که در مجلس هشتم بود و یا اینکه شجاعت ارائه یک لیست کاملا واحد را داشته باشند اما باید منتظر بمانیم در یک ماه باقی مانده چه تصمیمی می گیرند.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سوال یکی دیگر از حضار در خصوص ساکتین فتنه گفت: ما ساکتین فتنه را مردود می دانیم و به خاطر ظلم بزرگی که پس از انتخابات شیرین و حضور حداکثری مردم صورت گرفت هرگز با این گونه افراد ائتلاف نمی کنیم.

متکی در پایان گفت: ما باید در مصادیق دقت کنیم و کسانی که در جبهه متحد اصولگرایان برای انتخابات دور هم جمع شده اند شیوه های متفاوت برخورد و عملکرد در قبال فتنه داشته اند اما در راستای فهمی که از نگاه مقام معظم رهبری داشته اند، عملکردهای متفاوتی در قبال فتنه گران داشتند و حکم ساکتین در برابر فتنه مردودین است و این را ما قبول داریم.

بخش سیاست تبیان


منبع : سایت جبهه متحد اصولگرایان