تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با بیان این كه انحلال تیم فوتبال این باشگاه منتفی شده است، از حل شدن بخشی از مشكلات مالی این تیم در هفته آینده خبر داد و گفت: برخی از دوستان برای خرید امتیاز تیم پیش قدم شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داماش گیلان منحل شد


مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با بیان این كه انحلال تیم فوتبال این باشگاه منتفی شده است، از حل شدن بخشی از مشكلات مالی این تیم در هفته آینده خبر داد و گفت: برخی از دوستان برای خرید امتیاز تیم پیش قدم شده‌اند.


داماش

امیر عابدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر كه انحلال باشگاه داماش منتفی شده است، اظهار كرد: من پیش از این قصد داشتم كه بازیكنان تیم را كنار هم جمع كنم و به آن‌ها بگویم كه ممكن است در پرداخت بخشی از قرارداد آن‌ها مشكلی پیش بیاید؛ در آن صورت اگر آن‌ها می خواستند كه ادامه دهند، ادامه می‌دادیم، ولی اگر نمی‌توانستند تیم را منحل می‌كردیم. خدا را شكر اكنون بحث انحلال منتفی شده است.

مدیر عامل باشگاه داماش در ادامه با بیان این كه هنوز اتفاق خوبی برای باشگاهش نیفتاده است، اما اتفاقات خوب در راهند، افزود: مسئولان ذیربط در حال انجام كارهایی برای نگه داشتن تیم هستند. هر چند كارهایی كه تاكنون شده است، با آنچه من توقع داشتم، فاصله دارد. مسئولان استان نامه‌نگاری‌های زیادی انجام داده‌اند، اما متاسفانه پیگیری نكرده‌اند. ناظر قضایی پرونده مالك داماش تمام كارها را بررسی كرده است و ما باید تا وقتی كه گزارش حسابرسی مشخص شود، صبوری پیشه كنیم.

عابدینی ادامه داد: اكنون كه با شما صحبت می‌كنم، بحث انحلال منتفی شده است، اما ممكن است تغییر نام كوچكی در عنوان باشگاه ایجاد شود و یا به نام داماش پیشوند و یا پسوندی اضافه شود. به هر حال داماش به كارش ادامه می‌دهد و دوستان زیادی برای خرید امتیاز پا پیش گذاشته‌اند.

مدیر عامل باشگاه داماش در ادامه با انتقاد از كسانی كه در برخی رسانه‌ها به مشتریان باشگاه داماش انگ «ناصالح بودن» می‌زنند، گفت: در برخی از رسانه‌ها خواندم كه می‌گویند یك نوكیسه اقتصادی دیگر می‌خواهد داماش را بخرد. به نظر من برخی دوست ندارند سنگ روی سنگ بند شود و به جای ساختن برای تخریب قدم بر می دارند. این را باید بدانید كه ما تا وقتی از مقامات قضایی درباره افراد تاییدیه نگیریم، اجازه نخواهیم داد كه كسی به عنوان اسپانسر با باشگاه قرارداد ببندد.

مدیرعامل باشگاه داماش در ادامه گفت: تیم‌های مختلف لیگ ایران را نگاه كنید؛ صبا می‌خواهد تیمش را واگذار كند و در اصل به دنبال اسپانسری است كه هزینه‌هایش را پرداخت كند. وضعیت ذوب آهن، راه‌آهن و ملوان را هم كه می‌بینید. مشكلات مالی شاهین بوشهر، اخیرا كمی برطرف شده است، اما همچنان پا برجاست

وی افزود: در این میان حسین هدایتی هم برای خرید امتیاز باشگاه پا پیش گذاشته است. مطمئن باشید تمام استعلام‌های لازم درباره او نیز گرفته خواهد شد. او تاكنون هیچ مشكلی نداشته و هیچ تنگنای اقتصادی را ایجاد نكرده است. هدایتی ممكن است برای خرید داماش خیلی مصر باشد، اما مطمئنا با این گونه برخوردها پا پس خواهد كشید. من در ابتدای فصل با بازیكن خارجی‌ام قراردادی 300 هزار دلاری بسته‌ام و در حالی كه فكر می‌كردم باید 300 میلیون تومان به او بدهم، حال باید 600 میلیون به او بدهم. در چنین شرایطی كه نمی‌شود با برنامه پیش رفت، اگر كسی بخواهد بخشی از سرمایه‌اش را در ورزش هزینه كند، باید فرصت این كار را داشته باشد. حالا این هزینه كردن به هر دلیلی كه می‌خواهد باشد. ما می‌گویم كه تظاهر به كار خوب هم خوب است، اما برخی می خواهند كه همه تظاهر به بدی كنیم.

عابدینی ادامه داد: دو نفر از كسانی كه برای خرید داماش پیش قدم شده بودند، شرایط بسیار خوبی دارند، اما حاضر نیستند یك ریال از هزینه امسال و بدهی‌ها را پرداخت كند. آن‌ها می‌گویند فقط هزینه‌های سال بعد را تامین خواهند كرد. تنها كسی كه قبول كرده است تمام مشكلات مالی را حل كند، حسین هدایتی است، اما تا او قدم جلو می‌گذارد، برخی چماق را بلند می‌كنند كه به سرش بكوبند، او شش سال است كه در فوتبال ایران حضور دارد و اگر مشكلی داشت تا به حالا به سراغش رفته بودند.

عابدینی

مدیرعامل باشگاه داماش در ادامه گفت: تیم‌های مختلف لیگ ایران را نگاه كنید؛ صبا می‌خواهد تیمش را واگذار كند و در اصل به دنبال اسپانسری است كه هزینه‌هایش را پرداخت كند. وضعیت ذوب آهن، راه‌آهن و ملوان را هم كه می‌بینید. مشكلات مالی شاهین بوشهر، اخیرا كمی برطرف شده است، اما همچنان پا برجاست. وقتی وضع فوتبال ما این گونه است و حتی قول‌های برخی از مسئولان در پرداخت پاداش ملی‌پوشان برخی رشته‌ها هم عملی نمی‌شود، وقتی بخش خصوصی می‌خواهد وارد كار شود، باید از او استقبال كنیم. نباید تا وقتی كسی در دادگاه محكوم نشده است، او را به باد تهمت بگیریم، به عقیده من حتی در پرونده مالی داماش نیز تا وقتی دادگاه حكمی صادر نكرده است، نباید به كسی افتراء ببندیم. من نمی‌دانم می‌خواهیم مملكت را تعطیل كنیم یا كاری كنیم كه كارها پیش برود!

عابدینی در ادامه از برطرف شدن بخشی از مشكلات مالی تیمش در هفته‌ آینده خبر داد و گفت: ما هفته‌ آینده به هر یك از بازیكنان خارجی‌امان پنج هزار دلار می‌دهیم و با بازیكنان ایرانی‌مان نیز جلسه ای می گذاریم كه فعلا مبلغی را به آن‌ها پرداخت كنیم. همچنین در هفته‌ بعد برخی از بدهی‌هایمان را هم پرداخت خواهیم كرد.

وی در پایان گفت: من آدم سیاسی هستم، اما وقتی در قالب ورزش زندگی می‌كنم، حرف‌هایم ورزشی است. در ورزش باید واقعیت‌ها را شفاف بیان كرد تا بستر ورزش، ورزشی بماند، اما در سیاست گاهی انسان مجبور می شود دو پهلو حرف بزند كه دشمن سوء استفاده نكند.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا