تبیان، دستیار زندگی
مدیركل ارزیابی فرهنگی وزارت علوم: دانشگاه‌های فرهنگی برتر در دهه فجر معرفی و تقدیر می‌شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این بار دانشگاه زیر ذره‌بین


مدیركل ارزیابی فرهنگی وزارت علوم: دانشگاه‌های فرهنگی برتر در دهه فجر معرفی و تقدیر می‌شوند


احمد علمشاهی

مدیركل دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی وزارت علوم با بیان اینكه كارنامه فرهنگی دانشگاه‌ها تا پایان بهمن ماه صادر می‌شود، گفت: همچنین دانشگاه‌های برتر در حوزه فرهنگی در دهه فجر امسال معرفی و تقدیر می شوند.

احمد علمشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار « فرهنگی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به صدور كارنامه اولیه فرهنگی 80 دانشگاه كل كشور، گفت: شاخص‌های ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها نهایی شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین نشست كارشناسان نظارت و ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها، اظهار كرد: در این نشست سعی شده تا اطلاعات درج شده در كارنامه فرهنگی دانشگاه‌ها نهایی شود و این كارنامه در اختیار وزارت علوم قرار گیرد.

وی برخی از شاخص‌های ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها را اعتبارات هزینه شده در زمینه فرهنگی، ساختار و فضای فرهنگی دانشگاه‌ها، توجه به برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی، توجه به حوزه مجازی و اوقات فراغت دانشجویان، تشكل‌های فعال دانشجویی، انجمن‌های علمی، برگزاری اردوهای دانشجویی، برگزاری كرسی‌های آزاد اندیشی، بیداری اسلامی و عفاف و حجاب و توجه به فعالیت‌های فرهنگی اساتید و كاركنان دانشگاه‌ها بیان كرد.

برخی از شاخص‌های ارزیابی فرهنگی دانشگاه‌ها را اعتبارات هزینه شده در زمینه فرهنگی، ساختار و فضای فرهنگی دانشگاه‌ها، توجه به برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی، توجه به حوزه مجازی و اوقات فراغت دانشجویان، تشكل‌های فعال دانشجویی، انجمن‌های علمی، برگزاری اردوهای دانشجویی، برگزاری كرسی‌های آزاد اندیشی، بیداری اسلامی و عفاف و حجاب و توجه به فعالیت‌های فرهنگی اساتید و كاركنان دانشگاه‌ها بیان كرد

وی با اشاره به تقسیم بندی فرهنگی دانشگاه‌ها به سه بخش دانشگاه‌های برخوردار، كم برخوردار و ضعیف در حوزه امكانات، گفت: نقاط ضعف دانشگاه‌های ضعیف بررسی و سعی می‌شود در حد امكان، اعتبارات لازم جهت رفع این نواقص تخصیص یابد.

علمشاهی در خاتمه خاطرنشان كرد: همچنین به دانشگاه‌های برخوردار و كم برخوردار نیز اعتبارات تشویقی جهت افزایش فعالیت‌های فرهنگی واگذار می‌شود.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : ایسنا