تبیان، دستیار زندگی
دیدار پرشور صبح دیروز اعضای شرکت کننده اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب حاشیه‌های دیدنی و مثال زدنی داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاشیه‌های دیدار رهبر انقلاب باجوانان انقلابی


دیدار پرشور صبح دیروز اعضای شرکت کننده اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب حاشیه‌های دیدنی و مثال زدنی داشت.


رهبری-دیدار با جوانان بیداری اسلامی

روز دهم بهمن هزار و سیصد نود، نقطه عطفی بر نقش آفرینی جوانان مسلمان، فرهیخته و انقلابی در سراسر دنیاست و صدور انقلاب اسلامی ایران، به گوش زنگار بسته دیکتاتورها، مستکبران و سرسپردگان رسیده و اکنون دق‌الباب می‌کند.

ملت های مسلمان غیرتمندانه پای در رکاب رهوار عزت و کرامت انسانی نهاده‌اند و جوانان پرشور و انقلابی  از کشورهای تحت ستم و از خلال ملت‌های عدالت طلب دنیا با تکیه بر روح خود باوری و همت پولادین از کشورهای تحت ستم و از خلال ملت های عدالت طلب دنیا با تکیه بر روح خود باوری و همت پولادین خود، ندای آزادی خواهی و استقلال‌طلبی را سر داده‌اند و امروز همان روزی است که در قلوب آزادی خواهان عالم نسیم بیداری اسلامی وزیده و جوانان هدایت گر و با ایمان در محضر ولی امر مسلمین و رهبر هدایت آموز جهان اسلام حاضر شده‌اند تا در راه پرالتهاب و امید بخش خود ارشادات علمدار هدایت و ولایت را سرلوحه جهاد و مبارزه با استکبار جهانی قرار دهند.

وارد حسینیه می‌شوم، رزمندگان جبهه ضد استکبار، حمایل بسته و در صف مقدم پیکار ایستاده‌اند. جمع کثیری از جوانان مسلمان در حالی که حرارت و شوق وصف ناپذیرشان را با تبسمی آذین بسته اند و حلاوت نگاهشان را نثارت می‌کنند، در انتظار مقتدای خویش نشسته‌اند و طلیعه بدر انقلاب را انتظار می‌کشند. آن وقت است که احساس می‌کنی آشناتر از هر کس و برادرتر از همیشه جمع مشتاق آنان را به نظاره نشسته‌ای. انگار سینه‌های مالامال از شوق همرزمان جوان انقلابی وجودت را روح تازه می‌بخشند. سیمای شاداب و پر نشاط آنها یاس را از دل هر بیننده ای بیرون و امید به آینده را خلق می کنند.

در سخنان احساسی و پرشور و اشعار احمد حسن از بحرین که با جمله (السلام علیک یابن رسول الله ، روحی فداک) آمیخته است اشک همه را در می آورد

امروز بیش از یکسال از خیزش مردمی در تونس می گذرد و موج بیداری اسلامی شتابان از تونس به مصر، لیبی و یمن سرایت کرد و "الشعب یرید اسقاط النظام" شعار محوری مردم در همه کشورهای انقلابی است.

1200 تن از جوانان 73  کشور و از پنج قاره دنیا در تهران و حسینیه امام گرد آمده اند تا چشم انداز موج بیداری اسلامی را از زبان رهبر جهان اسلام بشنوند.

امروز نگاه غرب به سرکردگی آمریکا و عملگی رژیم های مرتجع عرب، حسینیه امام(ره) را رصد می کند و می داند که ملتهای مسلمان و روح پاک جوانان در اوج اقتدار و خودباوری با تکیه بر تجربیات نظام اسلامی ایران حلقه وصل را در تهران و در بیانات روشنگرانه آقا یافته اند.

رهبری-دیدار با جوانان بیداری اسلامی

حسینیه امام خمینی آغوش گشوده است تا جوانانی که از خط قرمز آمریکاو استکبار گذشته و پیروزمندانه صحنه پیکار با بتهای پوشالی استکبار را در نوردیده اند در قرارگاه بدر و برای برپایی خیبری دیگر پیمان حلف الفضول را احیا نموده و قافله سالار هدایت و زعامت، رمز عملیات جبهه توحید را در گوش جانشان زمزمه کند.

بیدارگری وجه تشابه همه آنهاست و خط روشن ولایت قدمگاه نخستین آنان را ترسیم می کند.  حجم تحولات دنیای اسلام آنان را بر آن داشته است تا ایران اسلامی و حسینیه امام خمینی را میعادگاه اندیشه ها و افکارشان با اهداف بلند امام شهدا بدانند و ندای کشتی بان اسلام ناب را لبیک بگویند.

حلاوت حضورشان در دلم نشسته است و می دانم که تا دقایقی دیگر شوق انگیزترین لحظات در قاب چشمان منتظر آنان حلقه های اشک را می آفریند.

همهمه ای در فضای حسینیه برپاست. زبانهای مختلف. سیاه و رنگین و سفید پوست . متحد و یکپارچه زبان قرآن را برای شعارهای خود برگزیده اند و با زبان عربی شعارهایی را سر می دهند.

درخشش آیه مبارکه "و انتم الاعلون ان کنتم مومنین" که با خط زیبایی خودنمایی می کند بیانگر درستی راه و هدف امت اسلامی است.

انگار آمده اند تا در پای درس استاد به دنیا اغوا غرب بیاموزند که انقلابهای ملتهای مسلمان ، انقلاب نان و ... نیست. انقلاب اندیشه و هدف است و پایه های لرزان حکومت های مرتجع و خود فروخته دیکتاتورهای عربی را نشانه رفته است.

در بین شخصیت های حاضر، ابراهیم جعفری و عمار حکیم از عراق را به خوبی می شناسم. برخی از اندیشمندان حوزه فرهنگ نیز در جلسه حضور دارند و دست به قلم شده و مطالبی را یادداشت می کنند.

مجری پشت تریبون می رود و حاضران را به رعایت نظم دعوت می کند.

آقا، در میان احساسات پرحرارت جوانان انقلابی وارد می شوند و رو در روی حاضران به ابراز احساسات آنان پاسخ می دهند. لحظات پرشوری است. جوانی 25 ساله که از لبنان آمده ، نزدیک من نشسته و به شدت گریه می کند. طوری که دیگران را هم به گریه درآورده.

رهبری-دیدار با جوانان بیداری اسلامی

شعارهای" کلا! کلا! اسرائیل" و "کلا! کلا! آمریکا"، فضا را پر کرده و صدای یکی از حاضران که در ردیف اول نشسته است به گوش می رسد. با زبان عربی عباراتی را به کار می برد و آقا را مخاطب قرار داده و در نطق آتشین خود پایبندی جوانان انقلابی را به ارزشهای اسلامی یادآور می شود و شعار "هیهات منا الذله" او جمعیت را دوباره به وجد می آورد.

جوانان انقلابی دست نوشته های خود را که بر روی تکه های کاغذ نوشته اند روی دست گرفته و کوبنده شعار می دهند. شعار الله اکبر و لا اله الاالله. و لبیک یا خامنه ای ما همه سرباز توایم خامنه ای، بر فراز دستان آنها و با مشتهای گره کرده به حرکت درآمده و انگار برای موج احساسات آنان پایانی نیست.

آقا روی صندلی نشسته اند.

قاری شروع می کند (............ و توکل علی الله و کفا بالله وکیلا) صدای دلنشین قرآن و قرائت زیبای او حال و هوای جلسه را عوض می کند. حضار که پیام آیه را به خوبی درک کرده اند. قاری را تشویق می کنند و او با فراز و فرودهای جذاب خود حلاوت کلام وحی را در دلهای مشتاقان می نشاند.

گروه همخوانی رسالات از لبنان شروع می کند (هل من ناصر فدایی. لبیک . خامنه‌ای) جمع حاضر با آنان همصدا می شود و با این شعار بیعت خود را ابراز می کنند. مسئول گروه از سوی رزمندگان مقاومت لبنان و سید حسن نصرالله سلامی را به محضر ولی امر مسلمین جهان ابلاغ می کند و نام سید حسن نصرالله صلوات قراء حضار را به همراه دارد.

و آخرین سخنران دختر عماد مغنیه شهید مجاهد مقاومت لبنان است. حضور فاطمه مغنیه پشت تریبون فضا را آنچنان تحت تاثر قرار می دهد که تقریبا اکثر حضار گریه می کنند. بغض راه گلوی مرا هم گرفته است

دکتر ولایتی پشت تریبون حاضر می شود و خلاصه ای از فعالیت های همایش جوانان و بیداری اسلامی را در 6 محور بیان می کند. او همایش جوانان و بیداری اسلامی را فرصتی برای اتحاد و همدلی امت اسلامی و محوری ترین موضوعات را موضوع فلسطین می داند.

جمعی از نمایندگان جوانان بیدار و بصیر امت اسلامی از تونس و مصر و لیبی و ... مطالبی را در محضر آقا عنوان می کنند.

تعبیر سخنرانی که از مصر آمده بود برایم جالب بود. او در خلال سخنانش به فتح مکه اشاره کرد و پخش صدای اذان در هنگام سقوط نامبارک را با صدای بلال در هنگام فتح مکه قیاس می کند و به این وسیله اسلام خواهی مردم مصر را یادآور می شود.

رهبری-جوانان بیداری اسلامی

در سخنان احساسی و پرشور و اشعار احمد حسن از بحرین که با جمله (السلام علیک یابن رسول الله ، روحی فداک) آمیخته است اشک همه را در می آورد.

و آخرین سخنران دختر عماد مغنیه شهید مجاهد مقاومت لبنان است. حضور فاطمه مغنیه پشت تریبون فضا را آنچنان تحت تاثر قرار می دهد که تقریبا اکثر حضار گریه می کنند. بغض راه گلوی مرا هم گرفته است. شعارهای پی در پی حضار قوت قلبی است برای فاطمه تا در محضر ولی امر مسلمین رشادتهای پدرش را بازگو کند. در خلال صحبتهای فاطمه، نام سید حسن نصرالله برده می شود و حضار کوبنده شعار می دهند (لبیک یا نصرالله. لبیک یا نصرالله) او خطاب به آقا می گوید (انا بنتکم فاطمه بنت شهید عماد مغنیه.....). من دختر شما فاطمه دختر شهید عماد مغنیه هستم و ادامه می دهد، که پیروزی انقلاب  اسلامی سرآغاز بیداری اسلامی است.

صدای غران تکبیر و شعارهای کوبنده حاضران هر از گاهی طنین انداز می شود.

آقا جوانان انقلابی را حاملان بشارتهای بزرگ نامید و فرمود هر کدام از شما حامل یک بشارت بزرگ برای ملتها هستید.

آقا بیداری را شاخص جوانان مسلمان و غیور و بلند همت جهان اسلام معرفی کردند و فرمودند دوران جدیدی در همه عالم آغاز شده و بشریت از مکاتب و ایدئولوژی های مادی عبور کرده است. رهبر عزیز انقلاب لیبرال دموکراسی غربی و مارکسیسم و ناسیونالیست ها ی سکولار را فاقد جاذبه دانستند و گفتند . امروز میان امت اسلامی بیشترین جاذبه  متعلق به اسلام، قرآن و مکتب وحی است که خدای متعال وعده داده است.

ایشان قیام بر علیه دیکتاتورهای منطقه را مقدمه قیام بر علیه دیکتاتوری جهانی و بین المللی و شبکه فاسد صهیونیستی و آمریکای مستکبر دانستند و جوانان را به وعده نصرت الهی توجه دادند.

آقا خطاب به جوانان فرمودند: آینده متعلق به شماست و این کاری که انجام گرفته کار بزرگی است ولی این آغاز راه است و ..

رهبری-جوانان بیداری اسلامی

مراسم رو به پایان است. آقا مهیای رفتن می شوند. آقا لحظاتی ایستادند و احساسات پرشور حاضران را پاسخ می دهند. چشمان مشتاق حاضران آقا را بدرقه می کند. اما آقا برای لحظاتی به سمت جمعیت آمدند. حلقه ای از جوانان ایشان را احاطه کرده است و موج جمعیت طوری است که حفاظت از آقا مشکل شده. چند نفری که جلوتر بودند فرصت را غنیمت دانسته و چفیه های خود را متبرک می کنند. یک نفر هم چفیه آقا را برداشت. تبسم از لبان آقا برداشته نمی شود. انگار همه وجودش از محبت جوانان انقلابی امت اسلام موج می زند.

یاد جمله ای افتادم که ایشان در پاسخ فرزند شهید احمدی روشن فرمودند (القلب یهدی الی القلب) و دانستم که جوانان نیز دلهایشان مالامال محبت آقاست.

آقا رفتند: جمعیت که از ملاقات مولای خویش سیر نشده‌اند هنوز حضور دارند. جوانی که از کشور مالی به این ملاقات آمده بود دست و پاشکسته عربی و فارسی را به هم آمیخته بود و با فریاد بلند می گفت (لبیک یا خامنه ای)..

بخش سیاست تبیان


منبع: مهر