تبیان، دستیار زندگی
مدیر پروژه بازی رایانه ای شكست حصر آبادان گفت: این بازی رایانه ای بر اساس واقعیت ساخته شد و فضاهای استفاده شده در آن منطبق با شهر آبادان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی شكست حصر آبادان براساس واقعیت ساخته شد

الیاس قیطانی

مدیر پروژه بازی رایانه ای شكست حصر آبادان گفت: این بازی رایانه ای بر اساس واقعیت ساخته شد و فضاهای استفاده شده در آن منطبق با شهر آبادان است.

به گزارش روابط عمومی، الیاس قیطاقی در نشست توزیع بازی رایانه ای شكست حصر آبادان گفت: قصه اولیه این بازی رایانه ای با مشاركت معاونان عملیات شكست حصر آبادان به رشته تحریر درآمد و در نهایت این بازی در سال 88 تولید شد.

وی افزود: تلاش ما بر این بود این بازی بر اساس واقعیت ساخته شود و تلاش ما بر این بود با استفاده از گرافیك بالا و در عین حال برقراری ارتباط موثر با فضای بازی، كاربران را به این بازی رایانه ای ملی جذب كنیم.

مدیر تولید پروژه حصر آبادان توضیح داد:فضای این بازی بر اساس نقشه جغرافیایی آبادان طراحی شد و به عنوان نمونه در این بازی در بخش هایی تصاوری شفاف از مسجد و... ارایه می شود.

به گزارش روابط عمومی، محمد علی خطیبی مدیر شركت نشر الكترونیك كه مسولیت توزیع بازی رایانه ای حصر آبادان را برعهده دارد نیز گفت: این بازی رایانه ای در 50 هزار نسخه توزیع خواهد شد.

وی افزود: بخش خصوصی در توزیع محصولات دیجیتالی همچون بازی های رایانه ای با شركت نشر الكترونیك مشاركت دارد اما به هر حال در حوزه توزیع بازی های رایانه ای نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

خطیبی همچنین از بسته بندی جدید برای بازی شكست حصر آبادان خبر داد و این امر را موجب اقبال بیشتر مخاطبان به این بازی رایانه ای دانست.

'عباس حبیبی' معاون بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز گفت: تولید بازی رایانه ای با موضوع دفاع مقدس یك ضرورت بوده كه برخی نهادها به آن بی توجهی می كنند.

وی افزود: متاسفانه بازی های رایانه ای در سبد فرهنگی نهادهای مختلف قرار ندارد و این در حالی است كه بسیاری از این نهادها به تولید فیلم های سینمایی اقبال نشان می دهند.

معاون مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاكید كرد: حمایت از بازی های رایانه ای امروز بیشتر برای بسیاری از نهاد جنبه شوخی دارد و بسیاری از نهادها همچون صدا و سیما به این حوزه به صورت جدی توجه ندارند.

به گفته حبیبی،افزایش پخش تیزرهای تلویزیونی بازی های رایانه ای در نهایت موجب افزایش اقبال از بازی های رایانه ای و تیراژ این بازی ها خواهد شد.

بازی حصر آبادان روایت شكست حصر شهر آبادان در سال 1359 است. این بازی رایانه ای از سوی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان تولید و با قیمت 4 هزار و 500 تومان عرضه شده است.

تنظیم: هومن بهلولی