تبیان، دستیار زندگی
به علت سرطان‌زا بودن بنزن بخار بنزین، رانندگان با خانواده به پمپ بنزین نروند. آن‌چه درباره بنزن به اثبات رسیده، سرطان‌زایی آن است؛ بنابراین باید از مواجه شدن با آن باید اجتناب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانوادگی پمپ‌بنزین نروید


به علت سرطان‌زا بودن بنزن بخار بنزین، رانندگان با خانواده به پمپ بنزین نروند. آن‌چه درباره بنزن به اثبات رسیده، سرطان‌زایی آن است؛ بنابراین باید از مواجه شدن با آن باید اجتناب کرد.


جایگاه سوخت

مصطفی قانعی، فوق‌تخصص ریه: به علت سرطان‌زا بودن بنزن بخار بنزین، رانندگان با خانواده به پمپ بنزین نروند. آن‌چه درباره بنزن به اثبات رسیده، سرطان‌زایی آن است؛ بنابراین باید از مواجه شدن با آن باید اجتناب کرد.

کاهش بنزن فقط با استاندارد شدن سوخت

وجود بنزن در اطراف پمپ بنزین‌ها بسیار بیشتر از جاهای دیگر است؛ ولی در جاهای دیگر تا وقتی که بنزین و سوخت به استانداردهای بالا نرسد، میزان بنزن نیز کاهش پیدا نمی‌کند.

عدم تماس دست با جایگاه‌های سوخت

نکته مهم در مورد بنزن آن است که ما باید از تماس دست با مکان‌های جایگاه سوخت خودداری کنیم و از سر‌ریز شدن بنزین نیز در این مواقع جلوگیری کنیم.

البته افرادی که استعداد ژنتیکی و بیماری زمینه‌ای نداشته باشند این میزان تماس نمی‌تواند برای آنان خطر سرطان در بر داشته باشد

افزایش بنزن با افزایش دمای هوا

در زمان‌هایی که دمای هوا بالاتر است، میزان بخار بنزین و بنزن ناشی از آن نیز بیشتر می‌شود؛ بنابراین بهتر است صبح و بعد‌از‌ظهر این سوخت‌گیری صورت پذیرد و افراد در زمان سوخت‌گیری نیز خانواده را با خود به داخل جایگاه سوخت نبرند و سعی کنند سوخت‌گیری را اکثراً در شب‌هنگام انجام دهند و خودشان نیز کمتر با جایگاه سوخت‌گیری در تماس باشند. البته افرادی که استعداد ژنتیکی و بیماری زمینه‌ای نداشته باشند این میزان تماس نمی‌تواند برای آنان خطر سرطان در بر داشته باشد.

هر استشناق در جایگاه سوخت، استشناق بنزن نیست

نکته‌ای که در این مسأله وجود دارد، این است که فضاهای جایگاه سوخت ما فضاهای باز است؛ یعنی در فضاهای بسته قرار ندارند. بنابراین به این صورت نیست که کسی در جایگاه پمپ سوخت‌گیری کار می‌کند، هر چه استنشاق ‌کند حاوی بنزن است. بیشترین مشکل بنزن زمانی پیش می‌آید که افراد در فضاهای بسته و در تماس‌های طولانی باشند.

منبع: آفتاب‌نیوز


باشگاه كاربران تبیان ـ‌ ارسالی از: aa_125