تبیان، دستیار زندگی
مدرسه علمیه نرجس (علیها السلام) مشهد در اطلاعیه ای از اندیشمندان و فرهیختگان دعوت نموده تا آثار پژوهشی خود را به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد طاهایی، مؤسس این مدرسه، ارائه دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراخوان مقاله همایش علمی تربیتی بانوی بافضیلت در سال 91
طاهایی

مدرسه علمیه نرجس (علیها السلام) مشهد در اطلاعیه ای از اندیشمندان و فرهیختگان دعوت نموده تا آثار پژوهشی خود را به مناسبت دومین سالگرد ارتحال استاد طاهایی، مؤسس این مدرسه، ارائه دهند.

به گزارش سرویس استان های مركز خبر حوزه، نخستین محور این فراخوان با عنوان «اهمیت و ضرورت تعلیم و تربیت دینی» در زمینه موضوعاتی همچون «فلسفه تأکیدات اسلام به علم آموزی»،«اهمیت و ضرورت رشد خلاقیت و درک عمیق آموزه‌های دینی»، «زیان ها و پیامدهای سطحی نگری در تعلیم و تربیت»، «ضرورت و شیوه‌های تعیین الگوی پیشرفت علمی- فرهنگی با تأکید بر علوم دینی»، «ضرورت و شیوه‌های حفظ اصالت‌ها و ریشه ها در نظام تعلیم و تربیت» و «ضرورت شیوه‌های صحیح حفظ هویت ملی در نظام تعلیم و تربیت» اعلام شده است.

بر اساس اطلاعیه مذكور، «استفاده از ظرفیت‌های ملی، مذهبی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اقتصادی در انتقال مفاهیم»، «نقش الگوها و نخبگان در فراهم سازی بسترهای مناسب برای تعلیم و تربیت دینی»، «نقش محیط و دوستان در تعلیم و تربیت دینی»، «نقش خانواده در تعمیق و فهم درست آموز‌ه های دینی»، «طراحی نظام مطلوب در تعلیم و تربیت (در مقاطع مختلف تحصیلی، حوزوی و دانشگاهی)» و «تربیت مجریان مستعد و لایق» در قالب محور «بسترها و لوازم تعلیم و تربیت دینی» از دیگر موضوعات این فراخوان می‌باشد.

همچنین سومین محور این فراخوان با عنوان «روش‌ها و راهکارهای مناسب برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها» است كه علاقمندان می‌توانند در زمینه «بهره‌مندی از روش‌های  تدریس اثربخش»، «لزوم ارزیابی اصلاح و روزآمدی روش های تعلیم و تربیت» و «ارائه الگوهای صحیح طراحی نظام مطلوب در تعلیم و تربیت (در مقاطع مختلف تحصیلی، حوزوی و دانشگاهی)» آثار خود را ارائه دهند.

بر همین اساس، عنوان «استاد طاهائی و تعلیم و تربیت» با موضوعاتی همچون «استاد طاهائی و پایه ریزی نظام آموزش دینی برای زنان مسلمان»، «آسیب شناسی فرهنگی تربیتی از دیدگاه استاد طاهائی»، «استاد طاهائی و استفاده از روش‌های نو و کارآمد در تعلیم و تربیت»، «استاد طاهائی و فراهم سازی بسترهای مناسب برای تعلیم و تربیت»، «استاد طاهایی و تربیت معلمان و مجریان متعهد و لایق» و «استاد طاهایی و طراحی نظام مطلوب در تعلیم و تربیت (در مقاطع مختلف تحصیلی)» از دیگر موارد خواسته شده در این فراخوان است.

پنجمین محور این فراخوان نیز با عنوان «آسیب شناسی و چالش‌های تعلیم و تربیت در مقاطع مختلف» است كه مواردی همچون «آسیب شناسی برنامه ریزی»، «آسیب شناسی محتواهای آموزشی»، «نارسائی و تعارض در ارائه متون و محتواهای دینی» و«ضرورت تحول در کتاب‌های درسی (در مقاطع تحصیلی، حوزوی و دانشگاهی)» مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این فراخوان، مقالات ارسالی باید علمی- پژوهشی بوده و برای اولین مرتبه حداقل در 15 و حداکثر  30صفحه یک رو و 250 کلمه ارائه شود و تاکنون درفراخوان یا نشریه دیگری چاپ یا  شرکت داده نشده باشد.

مقاله باید با نرم افزارWord 2007 و با فونت Mitra  به اندازه 15 تایپ و لوح فشرده آن نیز به همراه مقاله به دبیرخانه همایش به نشانی مشهد- انتهای خیابان دانش غربی- مدرسه علمیه نرجس (علیها السلام)  کدپستی: 9135914113 ارسال شود.

همچنین این امكان وجود دارد كه متن کامل مقاله به آدرس اینترنتی به نشانی http://www.tahaie.org ،   http://www.tahaie.com  و   http://www.tahaie.net  ارسال گردد.

گفتنی است، همچنین پژوهشگران می‌توانند در زمینه‌های فوق طرح های پیشنهادی خود را در زمینه اموری مانند نقاشی، عکس، انیمیشن و ... ارائه دهند.

شایان ذكر است، متقاضیان می‌توانند تا 31 خرداد 91 چکیده مقالات خود و آثار مربوطه را تا 10 مهرماه 91 ارائه دهند.

گفتنی است حقوق این آثار در صورتیکه درجشنواره حائز رتبه گردد متعلق به پژوهشکده نرجس(علیها السلام) است.

متقاضیان می‌توانند جهت كسب اطلاع بیشتر با  نمابر: 8591116 و تلفن: 8595040   -  8544677 تماس بگیرند