تبیان، دستیار زندگی
معامله نفت ایران با ارزهای دیگر یا حتی طلا که ایده‌ای جدید و ارائه شده از سوی هندوستان است، تنها به یک امر کمک می‌کند و آن از دست رفتن جایگاه دلار به‌عنوان ارز معتبر بین‌المللی است که ذخیره‌های ارزی دیگر کشورها را تشکیل می‌داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحریمها از الان شکست خورده اند


معامله نفت ایران با ارزهای دیگر یا حتی طلا که ایده‌ای جدید و ارائه شده از سوی هندوستان است، تنها به یک امر کمک می‌کند و آن از دست رفتن جایگاه دلار به‌عنوان ارز معتبر بین‌المللی است که ذخیره‌های ارزی دیگر کشورها را تشکیل می‌داد.

تحریم

تحریم‌های ایران تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی از بحران بدهی‌ها در اروپا و آمریکاست.

بنابراین گزارش، معامله نفت ایران با ارزهای دیگر یا حتی طلا که ایده‌ای جدید و ارائه شده از سوی هندوستان است، تنها به یک امر کمک می‌کند و آن هم از دست رفتن جایگاه دلار به عنوان ارز معتبر بین‌المللی است که ذخیره‌های ارزی دیگر کشورها را تشکیل می‌داد.

بر اساس گزارش فوق، ائتلاف‌هایی برای حذف دلار در حال شکل گرفتن است و این اتفاق به هر حال دیر یا زود خواهد افتاد. این احتمال وجود دارد که اتفاق مزبور ظرف دو سال آینده بیفتد. توافقات بزرگی در این خصوص به زودی بین کشورها شکل می‌گیرد.

گلوبال ریسرچ تصریح کرده است که اگر آمریکا اقدام مناسبی را برای آینده در نظر نگیرد، این فرآیند می‌تواند موقعیت این کشور را در تجارت جهانی به شدت تضعیف کند.

این پایگاه تحلیلی همچنین با اشاره به مشکلات گسترده اقتصادی اروپا نوشته است: ایتالیا در بدهی غرق شده و اسپانیا نیز به همین حال و روز دچار است. اسپانیا به زودی باید شاهد ورشکستگی اقتصادی باشد. این دو کشور مدت‌هاست که در رکود تورمی فرو رفته‌اند و در نهایت چاره‌ای جز ترک منطقه یورو نخواهند داشت.

ائتلاف‌هایی برای حذف دلار در حال شکل گرفتن است و این اتفاق به هر حال دیر یا زود خواهد افتاد. این احتمال وجود دارد که اتفاق مزبور ظرف دو سال آینده بیفتد. توافقات بزرگی در این خصوص به زودی بین کشورها شکل می‌گیرد

این گزارش در پایان می‌افزاید: از نظر ما این تحریم‌ها از هم‌اکنون شکست‌خورده است. این حرکات از سوی ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا تنها اعمال فشار بیشتر بر دلار است. این بدان معناست که سایر ارزها و همچنین طلا به جای دلار مورد استفاده قرار می‌گیرند و این امر طی چند ماه گذشته نیز اتفاق افتاده است.

اینکه دلار ارز غالب بین‌المللی باشد همواره این فرصت را برای آمریکا ایجاد کرده بود که با توجه به وجود تقاضای همیشگی برای این ارز، با چاپ پول بدون پشتوانه کسری بودجه خود را جبران کرده و با تغییر نرخ برابری دلار و طلا منافع اقتصادی خود را تامین کند اما اگر دلار دیگر ارز غالب نباشد، چنین امکانی نیز بالطبع دیگر وجود نخواهد داشت و نقش ایالات متحده به عنوان دولت هژمون نظام سرمایه‌داری برای همیشه دچار خدشه خواهد شد.

بخش سیاست تبیان

منبع : فارس